חקלאות אורגנית

אורית נוקד, שרת החקלאות: מעתה עוברים ל’הדברה ידידותית לסביבה’

0
0

בכנס הנהלות ענפיות של ענף הפירות במועצת הצמחים – אמרה שרת החקלאות ח”כ אורית נוקד, כי; “המעבר מתמיכה בהדברה מרוכזת בחומרים כימיים להדברה ידידותית לסביבה הוא יעד של המשרד בראשותה” ◄ בעשור האחרון, ירד מספר המגדלים בענף הפירות, מ- 8,000 מגדלים לכ-5,200 בלבד כיום.
אורית נוקד, שרת החקלאות: מעתה עוברים ל’הדברה ידידותית לסביבה’
אורית נוקד, שרת החקלאות: מעתה עוברים ל’הדברה ידידותית לסביבה’

“יעד שהצבתי, הינו עידוד המעבר מהדברה בחומרים כימיים ל’הדברה ידידותית לסביבה’” אמרה נוקד והוסיפה כי כוונתה שענף המטעים וההדרים יעבור להדברה ידידותית לסביבה: זבובים עקרים, מלכודות ואמצעים שונים של הדברה ביולוגית.

הכנס, שנערך הבוקר (18.5) בכפר המכבייה בהשתתפות עשרות חקלאים מכל רחבי הארץ, עסק ביעדי ומטרות ענף הפירות לעתיד. בין היתר הציג בכנס רני בר-נס – יו”ר ענף הפירות, את פעילות המועצה בתחומי אקלום והשבחת זנים, פיתוחים בתחום אחסון פירות ונתונים אודות הענף כולו; בעשור האחרון, ירד מספר המגדלים בענף הפירות מ- 8,000 מגדלים לכ-5,200 בלבד כיום.

חרף עובדה זו, גדלה תנובת המטעים בכ-50% מ-450 אלף טון לפני כעשור ל-680 אלף כיום, זאת ועוד – שווי התוצרת החקלאית של ענף הפירות, צמחה בשיעור של כ-70% מ 1.9 מיליארד ₪, לפני כעשור ל-3.2 מיליארד ₪, כיום.

“פחות מארבעה חודשים, עברו מאז נכנסתי לתפקידי כשרת החקלאות. מאז אני מגלה מחדש בכל יום, איזו חשיבות עצומה יש למשרד החקלאות, ולחקלאים, איזה שירות חיוני מספקים החקלאים למדינת ישראל ואיזו גאווה צומחת מפעילותם” – אמרה השרה נוקד, והוסיפה; “אני שמחה לשמוע שבמועצת הצמחים שמים דגש על מחקר ופיתוח, על הטבת איכות הפרי, ועל העשרת מבחר הזנים. אלה הן תחנות הכרחיות בדרך לחיזוק החקלאות בעידן הנוכחי”.

מועצת הצמחים, פועלת מזה שנים להטמעת שיטות חדשניות ללכידת עשים ומזיקים ולפיתוח הדברה ידידותית, מתוך רצון להבטיח את השמירה על הסביבה, כמו גם אספקת תוצרת חקלאית ללא חומרי הדברה לציבור הרחב.

בין היתר, מפתחת המועצה את ’פרויקט הזבוב העקר’ שמטרתו הדברת המזיק מס’ 1 בענף – זבוב הפירות הים תיכוני. פעילות המועצה בתחום חוסכת כ-30% מן העלויות בהשוואה להדברה פרטנית של כל חקלאי בנפרד.

מנכ”ל מועצת הצמחים, מר צבי אלון, סיכם באומרו; “מועצת הצמחים, פועלת במישורים הציבוריים והמקצועיים של ענף החקלאות כגורם מרכזי לצד משרד החקלאות, וארגוני המגדלים.

המועצה, על ארבעת ענפיה, מהווה מוקד לטיפול וקידום נושאים מהותיים שהחקלאי הבודד, לעיתים, אינו יכול להתמודד איתם לבדו ויש לעשותם באופן משותף”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן