חדשות כאן ישראל

אומ”ץ: לחקור הפרות ההסכם, לכאורה, של האחים עופר בנושא תחנת הכוח במישור רותם

0
0

פנייתה של תנועת אומ”ץ אל מבקר המדינה, באה לאחר ששר התשתיות מר עוזי לנדאו, בחר להתחמק, לכאורה, מהתייחסות עניינית לחשדות החמורים, לכאורה שהובאו בפניו, שיש בהן, על פי החשד, כדי פגיעה חמורה באינטרסים לאומיים וזכויות המדינה, מטעמים בלתי מוסברים, המעלים חשש כבד לגבי התנהלותו של שר בממשלת ישראל.
אומ
אומ”ץ: לחקור הפרות ההסכם, לכאורה, של האחים עופר בנושא תחנת הכוח במישור רותם

תנועת אומ”ץ, פנתה אל מבקר המדינה, בבקשה לחקור חשדות, לכאורה, לפיהם חברת OPC בבעלות האחים עופר, הפרה את תנאי ההסכם להקמת תחנת הכוח במישור רותם, כל זאת תוך התעלמות של משרד התשתיות.

ההפרות המשמעותיות מתנאי ההסכם ושפורטו בהרחבה בשני מכתבים אל שר התשתיות ח”כ עוזי לנדאו מיום 17.2.2011 ו- 27.2.2011, באו לאחר שינויים רגולטורים מפליגים שנעשו לטובת האחים עופר במהלך התקופה מאז הם זכו במכרז, ושפירוטם הועבר אף הוא לשר לנדאו.

פנייתה של תנועת אומ”ץ אל מבקר המדינה, באה לאחר שלטענתה שר התשתיות מר עוזי לנדאו, בחר להתחמק, לכאורה, מהתייחסות עניינית לחשדות החמורים, לכאורה, שהובאו בפניו (ביום 17 פברואר ו-27 בפברואר), שיש בהן, על פי החשד, כדי פגיעה חמורה באינטרסים לאומיים וזכויות המדינה, מטעמים בלתי מוסברים, המעלים חשש כבד לגבי התנהלותו של שר בממשלת ישראל.

אומ”ץ, פנתה למבקר, לחקור את הנושאים בהקדם, לאור החשש, כי מטרת התנהלותו התמוהה לכאורה של השר לנדאו, והימנעותו מנקיטת פעולות של הגנה על האינטרסים של המדינה, נועדו על פי החשד לאפשר קביעת עובדות בשטח באופן שלא ניתן יהיה לבטלן.

כזכור, לאור כוונת הממשלה, להכניס אל משק החשמל, יצרנים פרטיים, פורסם בשנת 2001, מכרז מטעם המדינה לבחירת יזם פרטי להקמת תחנת כוח ב-מישור רותם.

בראשית אוגוסט, בשנה שעברה, אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה במשרד הפנים, תוכנית להקמת תחנת כוח במישור רותם, בהיקף של 490 מגוואט, שתוקם ע”י חברת O.P.C, הנמצאת בבעלות החברה לישראל (80%) וחברת דלקה (20%).

המכרז, התייחס לשטח נתון, שנקבע על-ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה. לאחר שבחנה את אזור מישור רותם, שקלה חלופות שונות, והמליצה על המיקום המדויק שבו תוקם תחנת הכוח הראשונה באזור. כאמור, חברת O.P.C מישור רותם, זכתה במכרז, והגישה את התוכניות להקמת תחנת הכוח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן