השריפה בכרמל (2010)

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חנך טייסת הכיבוי האווירי החדשה של מדינת ישראל

0
0

הטייסת שנחנכה, מונה 7 מטוסים מסוג Air Tractor F-802, כל אחד מהם מסוגל לסחוב כ-3,000 ליטר מים ולטוס במשך 3 שעות ללא תדלוק. הטייסת, תהיה פרוסה בשני בסיסים, בצפון הארץ ובדרומה ◄ ראש הממשלה, נתניהו; “התפקיד של הטייסת הזאת הוא כפול. קודם כל להציל חיים, ושנית להציל את נוף ארצנו ולשמור על ביתנו”.
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חנך טייסת הכיבוי האווירי החדשה של מדינת ישראל
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חנך טייסת הכיבוי האווירי החדשה של מדינת ישראל

על הסיפור הזה, אף אחד לא התנפל. דיווח יבש, כמעט סר טעם, הופיע אמש והבוקר (שישי) בתקשורת הישראלית. העיתונאי בן כספית לא דיווח הפעם ב”מעריב”, על “לחיצותו” של ראש הממשלה ובעיתון “ידיעות אחרונות” שהיה פעם העיתון של המדינה, לא מצאו כל קשר בין ראש הממשלה לאיזה מיליארדר, העומד מאחרי רכישת טייסת הכיבוי האווירי החדשה של מדינת ישראל, אפילו יו”ר הוועדה לביקורת המדינה ח”כ יואל חסון (סיעת קדימה), לא השמיע מילת ברכה אחת. נו טוף. גם לזה כבר התוודע הציבור. אבל על עובדה אחת, אין ויכוח; ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. הבטיח. ראש הממשלה, עמד בהבטחתו, הוא חנך אמש (חמישי) את טייסת הכיבוי האווירי החדשה, בטקס מרגש שהתקיים בבסיס חיל האוויר בשדה דב, כיישום מיידי למסקנות בעקבות השריפה בכרמל (2010).

בטקס, נכחו השר לביטחון פנים, מר יצחק אהרונוביץ’, מפקד חיל האויר האלוף עידו נחושתן, נציב הכבאות הארצי רב טפסר שחר איילון, נשיא חברת אלביט מערכות, מר יוסי אקרמן ואימו של הנער אלעד ריבן ז”ל, הגברת צביה ריבן, שהוזמנה לטקס ע”י רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, אשר בעת ביקורה בבית משפחת ריבן, העלתה את ההצעה לקרוא לטייסת על שם; אלעד ז”ל.

על פי הנחיית ראש הממשלה, הוטלה מלאכת הכיבוי האווירי על חיל האוויר, במטרה להוציא לפועל את הבטחתו שהטייסת החדשה תהיה מבצעית כבר בקיץ הקרוב.

הטייסת שנחנכה, מונה 7 מטוסי כיבוי מסוג ה”אייר טרקטור AT-802″ האמריקאי; Air Tractor F-802 כל אחד מן המטוסים, יכול לנחות על המים ומסוגל לסחוב כ-3,000 ליטר מים, ולטוס במשך 3 שעות ללא תדלוק. הטייסת, תהיה פרוסה בשני בסיסים, בצפון הארץ ובדרומה.

בשלב הראשון, תופעל הטייסת, על ידי מטוסים שנרכשו מספרד על ידי חברת “אלביט מערכות” בעלות של 20 מיליון דולר, ויוטסו על ידי טייסי חברת “כימניר”. הטייסת תפעל תחת אחריות חיל האוויר ובתיאום עם מערך הכיבוי הארצי.

במהלך הטקס, העניקו ראש הממשלה ורעייתו שי לגברת צביה ריבן – תמונה של מטוסי הכיבוי החדשים הקרויים על שם בנה אלעד, שנספה באסון.

ראש הממשלה, אמר בין היתר בטקס, כי לאלעד ז”ל היו שתי אהבות גדולות – הוא חלם על השחקים והלך אל האש, וכי הקמת הטייסת משלבת את שתי אהבותיו. ראש הממשלה מר נתניהו, פנה לאמו של אלעד ז”ל ואמר; “אמרתי לך צביה, שאעשה הכול על מנת להנציח את דמותו של אלעד, נער שלא הכרתי באופן אישי, אך שאני מתרשם ממנו עמוקות. היום הזה, הגיע… כשהתבוננתי בך, הבנתי מהיכן שאב אלעד את תעצומות הנפש שלו, הבנתי מהיכן אזר את העוז ללכת אל תוך הלהבות, כדי לנסות ולהציל את חניכי קורס הקצינים של השב”ס”.

מפקד חיל האוויר, האלוף נחושתן, אמר בטקס; “לפני כמה חודשים, ישראל, מצאה עצמה תחת אש נוראית, מהשרפות הגדולות שידעה המדינה מעודה לצד מאמצים יוצאי דופן של כוחותינו, מצאנו את עצמנו מקבלים את עזרתן של 11 מדינות שונות, שהפעילו 30 כלי טייס מסוגים שונים מעל שמיי ישראל. כעת, אנו פותחים את יחידת הכיבוי של חיל האוויר הישראלי, שהופכת מבצעית מרגע זה, בתקווה שנהיה מוכנים יותר לאירוע הבא”.

מפקד חיל האוויר, פנה בהמשך דבריו אל צביה ריבן, אימו של אלעד; “צביה, היקרה, מתוך האובדן בכרמל בלט הסיפור של אלעד, נער בן 16 סך הכל. אהבתו לכליי טייס וכיבוי, משתלבת כאן היום, בקריאת הטייסת על שמו. הוא סמל הטוב שבנוער, האחריות והאומץ”.

◄ דברי ראש הממשלה בטקס השקת טייסת הכיבוי על שם אלעד ריבן

‏ידידי השר לביטחון פנים, מר יצחק אהרונוביץ’, מפקד חיל האוויר האלוף גדעון נחושתן, מפקד בסיס חיל האוויר שדה דב, אלוף משנה ליאור כהן, מפקדי חיל האוויר בעבר ובהווה, נספחים צבאיים מהמדינות שסייעו בשריפה בכרמל – Thank You Once Again, מפקד יחידת הכיבוי, סגן אלוף רמי ליברמן, נציב הכבאות רב טפסר שחר איילון, הגברת נאווה בוקר, אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר זכרו לברכה, נשיא חברת אלביט מר יוסי אקרמן, מנכ”ל משרד הביטחון ומנכ”ל משרד ביטחון פנים, ידידיי ואנשי חברת כימניר, מר דיוויד גולן, קהל נכבד.

ראשית, צביה, אני רוצה לפנות אלייך. שרה ואני הכרנו אותך ואת אמיל ברגעים הקשים, באותם ימים, לפני כפחות מחצי שנה כשנתבשרתם על בשורת האיוב הנוראה, על מותו של בנכם יחידכם, אלעד זכרו לברכה.

כל המדינה השתתפה באבל שלכם, כפי שהשתתפה באבלם של ארבעים ושלוש משפחות שעולמן חרב.

ראש הממשלה: ראוי שהטייסת תנציח את שמו של אלעד ריבן

רעייתי שרה, ואני פגשנו אותך ואת אמיל כמה פעמים מאז, פגשנו אתכם ברגעי יגון וייאוש, וגם ברגעים של זיכרון וכאב, והתרשמנו עמוקות מאצילות הנפש שלכם, התרשמנו עמוקות מטוב ליבכם. והיום אני יכול להגיד, אף פי שלא הכרתי את אלעד, אני יכול להבין את המעיין שממנו הוא שאב את התכונות האלה. כי צריך תכונות מיוחדות לסכן את נפשך וללכת אל תוך האש כפי שעשה.

במהלך שיחותינו, אני אמרתי לך שאעשה הכל כדי להנציח את זכרו ודמותו של אלעד, ואמרתי לך, כפי שאמרתי גם לך נאווה, שנעשה הכל כדי שלישראל תהיה היכולת להתמודד עם אסונות מסוג זה ולמנוע אותם. ולכן, חשבתי שראוי שנקים מערך כיבוי אווירי, לא רק כדי לכבות את האש משהיא התלקחה, אלא גם להביא את כוס המים.

כוס המים בשריפות יער היא כוס מים אווירית בהרבה הרבה מקרים. והדבר הזה, לגמרי במקרה, מתחוור לי בעת ביקור ביוון שבועות אחדים לפני השריפה ועל כן, פניתי בזמן השריפה לראשי המדינות השונים על מנת שיעזרו לנו, ואמרתי להם: אתם עוזרים לנו היום ולא ייקח הרבה זמן עד שאנחנו נוכל לעזור לכם מחר. והיום הזה הגיע.

בכל אופן, חשבתי שראוי שהטייסת, תנציח את שמו של אלעד, שנישא פה על ידי המטוס כאן, ושאות הקריאה יהיה על שמו של אלעד, ואני משוכנע שגם יהיו הרבה הרבה טייסים, והרבה הרבה צעירים וצעירות במדינת ישראל שיכירו את הסיפור המופלא של אלעד. הוא חלם על השחקים, והוא הלך אל האש. הוא הלך אל האש להציל חיים של אחרים יחד עם חבריו, הכבאים הגיבורים. והקמת הטייסת אכן שמשלבת את שתי אהבותיו.

אני מאמין שהדבר הזה, מעלה במדרגה גבוהה את יכולתנו להתמודד עם שריפות מסוגים שונים. עידו נחושתן, מפקד חיל האוויר, אמר נכון שהמדינה שלנו היא מדינה קטנה, היא ענקית ברוח, אבל היא מדינה קטנה וחמה. ועל החום אנחנו לא יכולים לעשות הרבה, הגודל זה דבר נתון, ואנחנו שוכנים לאורך חוף ים. והדבר הזה מאפשר לנו בהיערכות הזאת בעצם להיות מסוגלים להגיע בבת אחת, במהירות גדולה מאד, בסבבים מהירים מאד, עם כלי טיס אל עבר מוקדי אש ביערות, בשדות וגם במקומות אחרים.

מצד אחד יש לנו את הים התיכון ומהצד השני ים כינרת, אנחנו מכסים את המדינה היטב. ולכן שבעת המטוסים שאנחנו הבאנו כאן היום הם חלק ממערך מתוגבר של כיבוי השריפות שאנחנו מפעילים היום, גם באמצעות המשרד לביטחון פנים. התפקיד של הטייסת הזאת הוא כפול. קודם כל להציל חיים, ושנית להציל את נוף ארצנו ולשמור על ביתנו.

אני מבקש להודות לכל הגורמים שהשתתפו בהקמת הטייסת; משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים, צה”ל, בראש ובראשונה לחיל אוויר, לך עידו, ולאנשיך שנרתמתם במהירות ובמרץ האופייניים לכם להקמת טייסת הכיבוי. אני מבקש להודות לחברת אלביט מערכות, כולכם נרתמתם בסך הכל לפני כמה חודשים, ארבעה חודשים, ביקשתי להביא את הדבר לסיום מהיר ככל האפשר והנה אתם מאז ההנחיה עשיתם את זה בזמן שיא.

אני מבקש להודות לכל יתר הגורמים שסייעו בהקמת הטייסת בפרק זמן כל כך קצר ואני מבקש לציין במיוחד את המזכיר הצבאי שלי, האלוף יוחנן לוקר, שהיה יד ימיני בכל העניין הזה, ואני גם יכול להבטיח לך יוחנן, שאני אפסיק להטריד אותך מדי כמה ימים בשאלה; יוחנן, נו מה עם הטייסת? ואתה אמרת לי: ראש הממשלה, זה יהיה. זה יהיה בזמן, זה יהיה לפני הזמן. והנה הוכחה נוספת שחיל האוויר שלנו הוא יחיד במינו בעולם. אני רוצה להצדיע לכם.

שוב, הוקרה מיוחדת למשפחת הכבאים האמיצים, למשפחות ריבן, סמנדייב וחייט, לכל משפחות הנספים שגילו באותו מעמד קשה את מה שחגגנו היום או לפני יומיים ביום העצמאות, את הערבות ההדדית, שבאה לידי ביטוי כל כך דרמטי באותו יום וגם באה לביטוי מדי יום במדינה שלנו וגם בטייסת הזאת.

ולכם הטייסים, שאו ברכה, עלו מעלה מעלה.

ביקשתי מהבן שלי, שייתן לי פסוק, בדרך כלל אני עושה את זה, תן לי פסוק שמתאים למעמד הזה. אז הוא כיוון אותי לברכה ליוסף: “וישכון ישראל בטח, אף שמיו ירעפו טל”. אז אתם הטייסים, תביאו את הטל מן השמיים וכבו את השריפות כדי שעמנו ישכון לבטח.

תודה רבה לכם”.

עד כאן נאום ראש הממשלה בטקס השקת טייסת הכיבוי על שם אלעד ריבן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן