אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא: ראש הממשלה מר נתניהו ורעייתו, המשיכו במסורת וחגגו המימונה בעיר

0
0

ראש הממשלה ורעייתו, התארחו אצל בני משפחת משפחת ביטון, מותיקי אור עקיבא ◄ ראש העיר, שמחה יוסיפוב; “אני מודה לך כבוד ראש הממשלה, על כך שעל כך שאתה מקפיד לחגוג איתנו את המימונה מדי שנה” ◄ ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “אני זוכר את אור עקיבא מתחילתה. לא היה פה כלום, רק חולות, וכיום יש פה מפעלים ושכונות לתפארת”
אור עקיבא: ראש הממשלה מר נתניהו ורעייתו, המשיכו במסורת וחגגו המימונה בעיר
אור עקיבא: ראש הממשלה מר נתניהו ורעייתו, המשיכו במסורת וחגגו המימונה בעיר

“זהו יום שמחה, אך ימי השמחה שלנו מהולים בעצב, תנחומינו למשפחת לבנת, אשר איבדה את אחד מבניה, בן יוסף, בפיגוע בקבר יוסף” – כך אמר אמש (ב’), ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שיחד עם רעייתו המשיך במסורת לחגוג את ערב המימונה בבית משפחות כהן, בעיר אור עקיבא, אשר השנה חוגגת 60 להיווסדה.

“אנחנו חוגגים את החג של אחת העדות החשובות במדינת ישראל”. אמר ראש הממשלה, והוסיף; “זו עדה שהביאה הרבה יהודים למדינה, בנתה את הארץ, והוסיפה לפסיפס הרבה חום ואהבת אדם, הרבה מתיקות ונועם. אני מברך את כל העדות במדינת ישראל, במה שהפך לחג של כל עם ישראל”. הכוח שלנו, בא מאחידות בעם ישראל והוא בא לידי ביטוי כאן. חשוב לאחד כוחות מול האתגרים שהיו והאתגרים שעוד יבואו”.

“אני זוכר את אור עקיבא מתחילתה. לא היה פה כלום, רק חולות, וכיום יש פה מפעלים ושכונות לתפארת”, הוסיף ראש הממשלה מר נתניהו.

בני הזוג נתניהו, אשר משכנם ב’קיסריה’, נחשבים מזה שנים ארוכות בני בית בעיר, התקבלו בחום רב. לראש הממשלה, הוכן כמיטב המסורת שולחן חג עמוס במטעמים המסורתיים של יוצאי צפון אפריקה.

ראש העיר, שמחה יוסיפוב, אמר, כי; “אור עקיבא, חוגגת השנה 60 שנה, עברנו כברת דרך ארוכה. העיר אור עקיבא, עברה מהפכה בחינוך ובאיכות חיים וכיום בנדל”ן. היום בכל פינה רואים את צעדי הפיתוח”.

יוסיפוב, אמר לראש הממשלה, כי הוא יודע על המאמצים הרבים המושקעים בהחזרתו של החייל החטוף גלעד שליט; “כולנו מצפים שיחזור לחיק משפחתו מוקדם ככל האפשר”, אמר יוסיפוב והודה לראש הממשלה על תמיכתו הרבה לעיר אור עקיבא”.

בני המשפחה המארחת, משפחת ביטון, הינם מותיקי העיר. האב אדמונד, הינו שף במקצועו בעל 20 שנות ניסיון. שהקפיד על כל פרט על מנת שהחגיגה תהיה מושלמת. האורחים הרבים שזרמו לבית המשפחה, התכבדו בשלל ממתקים, עוגיות, ריבות וכמובן במופלטות המסורתיות.

עיריית אור עקיבא, שכאמור חוגגת 6 עשורים להיווסדה, הציבה אוהל מפואר ורחב ידיים, כדי להעניק אירוח מיוחד וחגיגי לאורחים הרבים שהגיעו גם מחוץ לעיר.

“אני מודה לך כבוד ראש הממשלה על כך שעל כך שאתה מקפיד לחגוג איתנו את המימונה מדי שנה”. אמר ראש העיר, שמחה יוסיפוב; “עלי לציין, כי במסורת זו, התחילו הנשיא השביעי ויקיר העיר, עזר וייצמן ז”ל, ורעייתו ראומה”.

ראש העיר, סיפר לאורחים, כי לפני מספר שנים פנה לבני זוג נתניהו, בבקשה להמשיך במסורת הנפלאה, ולכבד בנוכחותם את העיר בחגיגות המימונה. בקשה אשר לשמחתו הרבה נענתה בחיוב; “אנו שמחים במיוחד לראות את ראש הממשלה בעירנו שחוגגת השנה שישים שנה ליסודה”, ציין ראש העיר.

“זו פעם ראשונה שאני שומע על מקור השם מימונה בנוסח הזה”, הודה ראש הממשלה לרב העיר אור עקיבא, שסיפר לו קודם לכן, כי הסולטן, אסר בזמנו על היהודים אכילת מצות בפסח, וכשהגיע לבדוק שהוראתו מתבצעת דאגו היהודים להגיש לו מאפה דומה למופלטה, ומאז קראו לה במרוקו בערבית מוגרבית; ’מופלטה’ (’מול-פלטה’) אשר משמעה; “בעלת הפלטה”.

אל ראש הממשלה, התלוו שר התקשורת והרווחה, ח”כ משה כחלון, שר התחבורה, ח”כ ישראל כץ, סגנית השר לענייני אזרחים ותיקים, ח”כ ד”ר לאה נס, חברי הכנסת איוב קרא, וח”כ כרמל שאמה, כמו כן, הגב’ ראומה ויצמן, רעייתו של נשיא המדינה המנוח, עזר ויצמן, נבחרי ציבור ומכובדים נוספים.

גם בעלי מפעלים בעיר אור עקיבא, השתתפו בחגיגה, אחד מהם היה הבעלים של ’מפעל דקסל’, מר דן אורן; “דע לך שאני אחד הצרכנים של התרופות שלך” – גילה ראש הממשלה מר נתניהו, למנכ”ל המפעל.

בהמשך הערב, ראש העיר מר יוסיפוב, מולווה בממלא מקומו, מר אלי אנקונינה ורב העיר אליהו אילוז, התארחו בבתי משפחות נוספות, בהם נהנו משלל פינוקים פריכים ומתוקים כיד המלך.

בכל אחד מ”הבתים הפתוחים” בירכו והתברכו ב”תרבחו ותסעדו”. הקבוצה ביקרה בבית המשפחות כהן, משפחתו של חבר מועצת העיר, אברהם כהן, אסייג, דהן, ו-עג’מי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן