חגים, חגי ישראל

ראש הממשלה מר נתניהו, מברך תושבי ישראל ערב חג הפסח התשע”א

בברכה שפרסם גם באתר Youtube, בפרוס חג הפסח התשע"א, אמר ראש הממשלה, מר נתניהו; "קמים עלינו לכלותנו, כמדי דור ודור הם קמים, אלא משום שאנחנו קיבצנו את הכוח הלאומי הייחודי של עם חופשי וריבון להגן על עצמו. זו המשמעות העמוקה ביותר של צאתנו מעבדות לחירות, להיותנו עם חופשי. זו המשמעות של חג הפסח".
0
0

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, מברך את תושבי ישראל ערב חג הפסח התשע
ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ברך ערב פסח תשע”א, את תושבי מדינת ישראל, ואמר, בברכה שפרסם ב-Youtube – יו טיוב; “חג פסח שמח וכשר לכל אחד ואחד מכם. תבלו עם המשפחות שלכם, תבלו בסדר, תקראו בהגדה, שאבות יספרו לבנים ואחר כך יספרו גם לנכדים. אני מאחל לכם באמת חג שמח.

החג הזה הוא עבורי, ואני בטוח שגם עבורכם, אולי החג הייחודי ביותר של עם ישראל. הוא משתרך אחורה אלפי שנים והוא אומר לנו דבר אחד יסודי – שבהעדר חירות אין קיום.

בני ישראל, היו עבדים במצרים, ובעצם לא יכולים היו להגן על קיומם מפני חילות פרעה. רק כשהם יכלו לצאת מהעושק הזה, רק כשהם הצילו את עצמם והגיעו לארץ ישראל והקימו את עצמם כעם ריבון וחופשי בארצו, רק אז הובטח הקיום היהודי.

למעשה, אנחנו למדנו את הלקח הזה בכל שנות גלותנו. לא היינו עם חופשי. היינו נתונים כעלה נידף ברוח לגחמותיהם הרצחניות לעתים של עמים אחרים.

הם פגעו בנו והשמידו בנו, ורק כשהצלחנו להגיע שוב לארץ המובטחת, רק כשהייתה יציאת מצרים שנייה ועם ישראל התקבץ בארצו, וקיבץ אליו את גלויותיו – רק אז הצלחנו שוב להבטיח את עתידנו.

לא משום שאין כאלו שקמים עלינו לכלותנו, כמדי דור ודור הם קמים, אלא משום שאנחנו קיבצנו את הכוח הלאומי הייחודי של עם חופשי וריבון להגן על עצמו. זו המשמעות העמוקה ביותר של צאתנו מעבדות לחירות, להיותנו עם חופשי. זו המשמעות של חג הפסח.

חג שמח”.

עד כאן ברכת ראש הממשלה מר נתניהו, ערב חג הפסח התשע”א, 2011.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן