כאן מדע | טכנולוגיה

אוניברסיטת בן-גוריון: סטודנטים, פיתחו מערכת שליטה במחשב בכוח המחשבה בלבד

0
0

יצוין, שבעבר נעשו ניסיונות להשתמש ב’קריאת גלי המוח’, לצורך תפעול תוכנות מחשב, אך ניסיונות אלו ברובם כללו מכשירים מסורבלים, הניתנים לשימוש במעבדות בלבד. עד כה, לא פותחה מערכת שמאפשרת שליטה מלאה במחשב ע”י קריאה וניתוח גלי המוח, כמו שמתואר כאן;
אוניברסיטת בן-גוריון: סטודנטים, פיתחו מערכת שליטה במחשב בכוח המחשבה בלבד
אוניברסיטת בן-גוריון: סטודנטים, פיתחו מערכת שליטה במחשב בכוח המחשבה בלבד

האם לא חשבת מדי פעם, כי בזכות מחשבותיך בלבד, תוכל לבצע מטלות פשוטות מחיי היום יום – כמו אפילו הקלדה במקלדת המחשב, וזאת רק מתוך עצלות? אז זהו שהפנטזיות לעיתים גם מתגשמות, אליבא דקבוצת סטודנטים ב’אוניברסיטת בן-גוריון’ בנגב, אשר פיתחה מערכת המאפשרת שליטה מלאה במחשב האישי בכוח המחשבה בלבד. אך ייאמר מיד, כי המערכת, מיועדת לשרת אנשים בעלי מוגבלויות פיסיות, שאינן מאפשרות להם לתפעל מחשב באמצעים הרגילים.

הפרויקט המיוחד, נעשה במסגרת הלימודים לתואר ראשון בתכנית ל’הנדסת תוכנה’ של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהנחייתם של ראש התוכנית להנדסת תוכנה; פרופ’ מארק לסט, פרופ’ יובל אלוביץ’, ד”ר רמי פוזיס, וד”ר ליאור רוקח. פטנט המגן על הטכנולוגיה שפותחה הוגש לרשם הפטנטים.

המערכת החדשה, שפותחה, מאפשרת כאמור, שליטה במחשב ללא עכבר, ו’מקלדת’, אלא באמצעות קסדה מעוצבת של חברת Emotiv, הדוגמת את גלי המוח של המשתמש ב-14 נקודות שונות באמצעות מכשיר ה-EEG.

בהצגת אב-טיפוס של המערכת, במסגרת כנס פרויקטי הגמר של התכנית להנדסת תוכנה, שהתקיים לאחרונה, באוניברסיטת בן-גוריון, הדגים אחד התלמידים, כיצד ניתן להפעיל אפליקציות מחשב, ואף לכתוב ולשלוח מכתב בדואר אלקטרוני, וזאת בתוך דקות ספורות בלבד, בלי להזיז אף איבר בגופו של המשתמש.

מערכת זו, תוכל לשרת בעתיד את בתי החולים, מכוני מחקר, ואנשים ’בעלי נכויות’ בביתם הפרטי.

עוד עולה, כי לצורך התקנת המערכת, יש צורך לבצע התאמות בתוכנה בעזרת אדם המסוגל לתפעל מחשב באמצעים הרגילים (עכבר ומקלדת), אך לאחר התהליך הראשוני, ניתן להשתמש במכשיר ה-EEG, כמכשיר קלט יחיד, ולתפעל כל אפליקציה.

היוצאות מן הכלל, הן; אפליקציות המחייבות תגובה מהירה מאוד של המשתמש (כגון; משחקי מלחמה, דוגמת DOOM).

יצוין, כי בעבר, נעשו ניסיונות להשתמש ב’קריאת גלי המוח’, לצורך תפעול תוכנות מחשב, אך ניסיונות אלו ברובם כללו מכשירים מסורבלים הניתנים לשימוש במעבדות בלבד.

כמו כן, רוב, הניסיונות התמקדו בשימושים ספציפיים במחשב, כגון; דפדוף באלבום תמונות או הפעלת משחק מסוים. עד כה, לא פותחה מערכת שמאפשרת שליטה מלאה במחשב על ידי קריאה וניתוח גלי המוח, כמו שמתואר כאן.

לצפייה סרטון המדגים את הפיתוח- לחץ כאן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן