סביבה | אקולוגיה

מתקן הגז הנוזלי מול חופי חדרה, שווה ל-55 פעמים של אנרגית פצצת האטום בהירושימה

0
0

הישובים; חדרה, אור עקיבא, זכרון יעקב, חוף כרמל, פרדס חנה-כרכור, מנשה, אליכין, קיסריה, יוצאים למאבק משותף להרחקת מתקן הגז הנוזלי אל לב ים ◄ מתקן הגז מול חופי חדרה, מוגדר ע”י ה-C.I.A, כיעד הטרור המסוכן ביותר לבני האדם ◄ מטה המאבק דורש, כי מתקן הגז הנוזלי יורחק לטווח של 15 ק”מ מהחוף ותכנונו יתבצע בשיתוף הציבור ובאמצעות אנשי מקצוע בלתי תלויים.
מתקן הגז הנוזלי מול חופי חדרה, שווה ל-55 פעמים של אנרגית פצצת האטום בהירושימה
מתקן הגז הנוזלי מול חופי חדרה, שווה ל-55 פעמים של אנרגית פצצת האטום בהירושימה

8 ראשי רשויות מקומיות, הכוללות את; חדרה, אור עקיבא, זכרון יעקב, חוף כרמל, פרדס חנה-כרכור, מנשה, אליכין, קיסריה, התכנסו היום בבוקר (ה’, 14/4), להכרזה על מאבק ציבורי משותף, בהחלטת של המועצה הארצית לתכנון ולבניה להקים את מתקן הגז הנוזלי של ישראל, במרחק של 2.4 ק”מ מול חופי חדרה.

ראשי רשויות מקומיות, יחד עם ראשי ועדים, אישים מרכזיים בישובים, ורבים אחרים, טוענים, כי ההחלטה להקמת מתקן הגז הנוזלי בקרבת אוכלוסייה, הינה חסרת מסוכנת, חסרת אחראיות, התקבלה בבהילות וללא שיתוף הציבור.

הערים, המועצות המקומיות, והאזוריות השותפות למאבק, הודיעו, כי הם מתכוונות לנהל מאבק נחוש ומקצועי להעברת המתקן לעומק לב הים, ולצורך כך, שכרו שורה של אנשי המועצה הארצית לתכנון ולבניה, אשר משרד התשתיות, עומד מאחוריה, שגויה מיסודה והתקבלה ללא נתונים מספקים.

במהלך המפגש, הוצגה מצגת בה תואר האסון האפשרי במקרה של תקלה או פיגוע טרור במתקן הגז. על פי המידע שנאסף ע”י מטה המאבק, נמצא, כי האנרגיה במתקן הגז הנוזלי, שווה ל-55 פעמים של אנרגית הפצצה האטומית שהוטלה במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי ארצות הברית, על העיר הירושימה ביפן.

מוטי חן, ראש מועצת אליכין

יצוין, מתקן הגז מול חופי חדרה, מוגדר ע”י ה-C.I.A, כיעד הטרור המסוכן ביותר לבני האדם.

מטה המאבק, דורש, כי מתקן הגז הנוזלי, יורחק לטווח של 15 ק”מ מהחוף, ותכנונו יתבצע בשיתוף הציבור ובאמצעות אנשי מקצוע בלתי תלויים.

לטענת ראשי הישובים, ההחלטה התקבלה בפזיזות, באישון לילה, תוך ניצול ציני של המצב הביטחוני במצרים, ותוך התעלמות מוחלטת מהאינטרסים החיוניים של הציבור הישראלי.

ראש עיריית חדרה, מר חיים אביטן, אמר במסיבת העיתונאים, כי; “העיר חדרה, מוגדרת כבר היום כיעד מרכזי אצל ארגוני הטרור, עקב מתקני התשתית הנמצאים בה. יש להרחיק את המתקן ללב ים, כדי להבטיח שמאות אלפי אנשים, לא יחיו בפחד מתמיד מאיומי הרקטות או מתקלות בטיחות”.

“אנו לא מתנגדים להצבת המתקן או להקמתו, אנו דורשים להבטיח את שלום הציבור ולהביא להליך תכנוני מסודר. חייבים להרחיק את המתקן מריכוזי אוכלוסייה ותשתית”.

ראש מועצת זכרון יעקב, מר אלי אבוטבול, מסר, כי; “לא ייתכן, כי מדינת ישראל, מאמצת את התקנים האמריקאיים המחמירים כמעט בכל דבר וכאשר זה מגיע למתקן המסוכן ביותר שיבנה אי פעם בישראל הם מתעלמים מתקנים אלו לחלוטין”.

“המצב הביטחוני שאנו עוברים בימים אלו, מוכיח, כי לא ניתן להגן הרמטית על כל מתקן ומקום ולכן יש להרחיק את המתקן המסוכן הזה ללב ים”.

ראש עיריית אור עקיבא, מר שמחה יוסיפוב, אמר; “ההחלטה מסכנת את האזור כולו, אנו נצא למאבק ציבורי נחוש שיוביל להרחקת המתקן מהישובים וממתקני התשתית”.

ראש המועצה האזורית חוף כרמל, מר כרמל סלע, אמר, כי; “עצוב וחבל שרק אסונות מפגישים את ראשי הרשויות, אולם זוהי הזדמנות להוכיח ל’משרד התשתיות’, כי באחדותנו נצליח לשנות את ההחלטה, ולהגן על חיי התושבים”. “האזור עומד בפני אסון לאומי”.

שמחה יוסיפוב, ראש עיריית אור עקיבא

ראש מועצת אליכין, מר מוטי חן, אמר; “אין תחליף להידברות עם ראשי המועצות, לא לפאניקה לשלוט בהליך קבלת ההחלטות במדינה, צוות מצומצם של פקידים, מוכשר ככל שיהיה, לא יקבע את גורל האזור הזה ללא הידברות איתנו”.

רמי שדה, דובר מטה המאבק בהקמת מתקן ליבוא גז נוזלי מול חופי חדרה, מסר, כי מתוך “נייר עמדה מקצועי אשר הוכן על ידי מטה המאבק, עולה, שכבר בשנת 2005, החליטה ממשלת ישראל, להקים מתקן ליבוא גז טבעי נוזלי. ההחלטה התקבלה על רקע הצורך בהוזלת מחירי האנרגיה לאור עליית מחירי הנפט ומשיקולי איכות סביבה.

בשנת 2009, התגלו מול חופי ישראל, מאגרי גז עצומים; ’תמר’, ’דלית’ ו’לוויתן’. המועצה הארצית לתכנון ובנייה, המשיכה בהליכי התכנון להקמת המתקן ובפברואר 2011, החליטה על הקמת מתקן ליבוא גז נוזלי מול חופי חדרה.

◄ למרות האיוולת הכלכלית אנו לא דורשים, ביטול התוכנית להקמת מתקן גז נוזלי

במשך זמן רב, התקיימו דיונים בצוותי התכנון של המועצה הארצית מבלי שאף אחת מהמועצות באזור שמעה על כך. לבקשת המועצה הארצית, בוצע סקר סיכונים ותסקיר השפעה על הסביבה למספר רב של חלופות למיקום המתקן.

למרות ש’חלופת חדרה’, הייתה פחות עדיפה משיקולי בטיחות, וקרבה למגורים ותשתיות, החליט צוות התכנון להמליץ על חופי חדרה כמיקום של מתקן הגז הנוזלי.

ההחלטה התקבלה לטענת מטה המאבק בהקמת מתקן ליבוא גז נוזלי מול חופי חדרה; “בניגוד לכללי מנהל תקין; יושבת ראש וועדת העורכים, רונית מזר, היא זו שגיבשה את ההמלצה להקמת המתקן בחדרה והיא גם זו שאימצה את ההחלטה כיו”ר הולנת”ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים).

ההחלטה התקבלה בניגוד להמלצת סקר הסיכונים; המועצה הארצית, הזמינה סקר מומחים שקבע טווח ביטחון של מעל 6 ק”מ לבנייה ציבורית ולמרות כך הוחלט על הקמת המתקן במרחק של 2.4 ק”מ בלבד.

ההחלטה התקבלה למרות חוסר הגיון כלכלי בהקמת מתקן לייבוא גז כאשר בו בזמן לישראל מאגרי גז עצומים בלב ים”.

אילן שדה ראש המועצה האזורית מנשה

משרד התשתיות, טוען, כי אין סכנה במתקן במרחק של 2.4 ק”מ. על פי סקר בטיחות שנעשה לבקשת המועצה הארצית, נמצא, כי במקרה תרחיש “משמעותי” יש צורך בטווח בטיחות של מעל 6 ק”מ!. בכל מיכלית גט”ן, יש מעל 5 מיליון ליטר דלק כבד (נפט) מסוג מזוט. במקרה תקלה או אירוע טרור, יתרחש אסון אקולוגי וסביבתי אשר ישראל, טרם ידעה.

לישראל, אין מערך הגנה על החופים מפני מקרי אסון של דליפת נפט. התוכנית הלאומית להגנה על החופים מפני נפט אושרה לפני שנים רבות, אך מעולם לא בוצעה.

מטה המאבק בהקמת מתקן ליבוא גז נוזלי מול חופי חדרה, מדגיש, כי; “למרות האיוולת הכלכלית ביבוא גז שעולה לפחות פי 4-5 מהגז ב”תמר”, “דלית” ו”לוויתן”. למרות הסיכון הבטיחותי והביטחוני העצום.

למרות הסיכונים הסביבתיים האדירים. למרות ההליך התכנוני השגוי מיסודו. אנו לא דורשים, כי תבוטל התוכנית להקמת מתקן גז נוזלי בישראל.

“אנו דורשים” – אומרים במטה המאבק; “הרחקת מתקן הגט”ן למרחק של כ-15 ק”מ מהחוף. הליך תכנוני שקוף ומקצועי בשיתוף העיריות והמועצות האזוריות. וכן קיומו של סקר בטיחות, סקר ביטחוני, ותסקיר השפעה על הסביבה, אשר יעשו ע”י מומחים בלתי תלויים” – עד כאן כאמור, דרישות ונייר עמדת מטה המאבק בהקמת מתקן ליבוא גז נוזלי מול חופי חדרה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן