השריפה בכרמל (2010)

במכללה האקדמית נתניה, נחשף: 20 מיליון ₪, שולמו כפיצויים לחברי קיבוץ בית אורן

0
0

הנזק הכולל של השרפה בכרמל, כולל עלויות השיקום, יגיע למיליארד ₪ ◄ 400 שריפות אירעו בכרמל, מאז שנת 1971 ◄ אריה הרמן, מנכ”ל ביטוח חקלאי; “פרמיית רכוש חקלאי, לא תעלה בעקבות השריפה בכרמל, כי הפרמיה הקיימת, לקחה בחשבון סיכונים דוגמת זה שאירע השריפה בכרמל (2010)” ◄ ד”ר יצחק ויזל, מרצה בביה”ס לביטוח של המכללה האקדמית נתניה; “אין תורת כבאות בישראל להקצאת כוחות להתמודדות עם שרפות גדולות”.
במכללה האקדמית נתניה, נחשף: 20 מיליון ₪, שולמו כפיצויים לחברי קיבוץ בית אורן
במכללה האקדמית נתניה, נחשף: 20 מיליון ₪, שולמו כפיצויים לחברי קיבוץ בית אורן

מאז 1971, אירעו בכרמל, למעלה מ- 400 שריפות. מהן 9 גדולות מאוד, כאשר הגדולה מכולן הייתה זו שפרצה לפני מספר חודשים – אמר ד”ר יצחק ויזל, מרצה בביה”ס לביטוח של המכללה האקדמית נתניה, וסוקר סיכונים, בדברו בכנס שערך ביה”ס לביטוח במכללה על ההשלכות הבטיחותיות של אסונות טבע דוגמת השריפה בכרמל (2010).

ד”ר ויזל, הוסיף, כי; “אם מישהו היה מנהל עסק כפי שמתנהל מבצע כיבוי נרחב בישראל, דוגמת השריפה בכרמל, היו מפטרים אותו”.

לטענתו של ד”ר ויזל; “אין בישראל תקנות או תקנים הקובעים מרחק השקה של מגורים, עסקים ותעשיה ליערות דוגמת בית אורן, ויערות הכרמל”.

בנוסף, אין לדעתו ’תורת כבאות’ בישראל להקצאת כוחות להתמודדות עם שריפות גדולות. “הקצאת אמצעים נעשית בהדרגה מתגלגלת ובכל שלב מעט מדי ומאוחר מדי”. סיכם ד”ר ויזל.

פרופ’ נאוה חרובי, גם היא מביה”ס לביטוח ב’מכללה האקדמית נתניה’, טענה, כי; “הפוליטיקאים, מגיבים ללחצים ציבוריים ופועלים מתוך לחצים, ולא מדאגה נכונה לפרט.

“צריך לבדוק אם החלטה היא כלכלית ומעשית, ולא פופוליסטית” – אמרה פרופ’ חרובי.

לדבריה, הנזק הכולל של השריפה בכרמל, כולל עלויות השיקום יגיע למיליארד שקלים.

אריה הרמן, מנכ”ל ביטוח חקלאי (בתמונה), אמר, כי; “חברתו, השלימה בימים אלה, לשלם את הפיצויים לחברי קיבוץ בית אורן, המסתכמים בסכום של 20 מיליון שקלים. “הפיצויים, שולמו לשביעות רצון החברים”, אמר הרמן.

לדבריו של הרמן, מ’ביטוח חקלאי’; “פרמיית רכוש חקלאי, לא תעלה בעקבות השריפה בכרמל בסוף שנת 2010, כי הפרמיה הקיימת, למעשה, לקחה בחשבון סיכונים דוגמת זה שאירע השריפה בכרמל (2010)”.

פרופ’ יהודה כהנא, ממייסדי ביה”ס לביטוח, שזכה לאחרונה בפרס בינלאומי על תרומתו לענף הביטוח, עמד על האתגרים לענף הביטוח בעקבות אסונות הטבע האחרונים.

את המתכנסים בירכו נשיא המכללה האקדמית נתניה, פרופ’ צבי ארד, ומר שלמה קלדרון, יו”ר לשכת המבקרים הפנימיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן