תאורה | Lighting

תאורה, איך יוצאים מן החושך אל האור – טיפים ועצות מטעם אתר a-designer

0
0

מאז המצאת החשמל, הלך והתפתח ענף ה’תאורה’, השתכלל והתקדם ללא הרף, וכיום ניתן למצוא שלל גופי תאורה אשר עונים על כל צורך ועל כל סגנון. כך או כך, חשוב להתאים נכון בין גופי התאורה ובין התקציב שעומד לרשותכם, הצרכים היומיומיים שלכם, תשתית החשמל שלכם, וכמובן שגם על פי עיצוב החלל המועדף עליכם.
תאורה, איך יוצאים מן החושך אל האור – טיפים ועצות מטעם אתר a-designer
תאורה, איך יוצאים מן החושך אל האור – טיפים ועצות מטעם a-designer

כולנו יודעים ברמה המושכלת או אפילו האינטואיטיבית, מהו הפוטנציאל האמיתי של תאורה. מעבר ליכולת שלה להאיר את לילותינו ולספק לנו את האפשרות לאיכות חיים נוחה גם בשעות שבהן השמש כבר שקעה או בחללים חשוכים, מהווים גופי תאורה נכונים כלי שימושי ויעיל בשינוי האווירה בבית וביצירת תפאורה ייחודית לנו על פי טעמנו האישי.

◄ תאורה; עושה קסמים

אם עד היום התרגלנו לראות תאורה מיוחדת רק במקומות בילוי כמו מסעדות ומועדונים, בתי קפה או באולמות אירועים, הרי שכיום כל אחד ואחת יכולים ליהנות מהאפשרות לייצר את האווירה המועדפת עליהם בכל אחד מהחדרים בבית או בחצר, בין אם על ידי מנורת שולחן פשוטה או בעזרת גופי תאורה מרשימים הנתלים מהתקרה, על ידי ספוטים עדינים או מנורות קריאה מיוחדות.

◄ תאורה; משנה אווירה

רבים בוחרים לעצמם ’גופי תאורה’ בהתאם להעדפות האסתטיות שלהם, וכך מייצרים לעצמם אווירה רומנטית בחדר השינה, אווירת ריקודים בסלון, אווירה חיובית ומוארת בחדר הילדים ואפילו אווירה כפרית ומעוררת תיאבון ב’מטבח’.

כל אחד מסגנונות האור, הללו, מספק הצללות מיוחדות האופייניות לו, צבעים מרהיבים ואפקט מרשים, בהתאמה לסוג הרגש והאווירה המבוקשים.

◄ תאורה; אווירה שנוצרת בלחיצה

מאז המצאת החשמל, הלך והתפתח ענף התאורה, השתכלל והתקדם ללא הרף, וכיום ניתן למצוא שלל גופי תאורה אשר עונים על כל צורך ועל כל סגנון.

לדוגמא, כיום ישנם גופי תאורה נסתרים, כמו; ’תאורה שקועה’ או חבויה בתוך קירות, ריצוף או מבני גבס, שמטרתם להעניק השתקפויות עדינות או הקרנה של אור על קירות או אביזרי נוי נבחרים.

ישנם אביזרי ’תאורה תלויים’ או צמודי קיר המספקים אור מעומעם יותר, ישנם גופי תאורה, מרשימים, כמו; שנדלירים מיוחדים ודומיננטיים שמושכים את תשומת הלב, ומייצרים אפקט עז של רושם.

ישנה אפשרות לתאורה מלמעלה או מלמטה המייצרת אשליה אופטית בחלל, וישנה אפילו ’תאורה תת מימית’ אשר נועדה לבריכות או אקווריומים.

כך או כך, חשוב להתאים נכון בין גופי התאורה ובין התקציב שעומד לרשותכם, הצרכים היומיומיים שלכם, תשתית החשמל שלכם, וכמובן שגם על פי עיצוב החלל המועדף עליכם.

הכתבה הובאה באדיבות a-designer האתר המקצועי לעיצוב הבית

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן