אינטרנט חדשות

איגוד האינטרנט הישראלי אל שר התקשורת: חייב ספקי האינטרנט לתת לציבור שירות IPv6

0
0

איגוד האינטרנט הישראלי פנה אל שר התקשורת, והתריע על כשל, שעשוי לפגוע בשוק כולו; מצוקת כתובות IP בעקבות ההתדלדלות המואצת של מלאי כתובות IPv4 בעולם, מתנה רישיון ספקי האינטרנט לציבור בשירות IPv6, כחלק מתנאי הרישיון ◄ דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי: “פעלנו לא מעט לקידום נושא ה- IPv6, אך נראה, כי המהלך לא יושלם ללא תמיכה ופעולה מצד הממשלה, שצריכה לסייע לפתרון הכשל…”.
איגוד האינטרנט הישראלי אל שר התקשורת: חייב ספקי האינטרנט לתת לציבור שירות IPv6
איגוד האינטרנט הישראלי אל שר התקשורת: חייב ספקי האינטרנט לתת לציבור שירות IPv6

איגוד האינטרנט הישראלי, פנה אתמול (חמישי) במכתב אל שר התקשורת מר משה כחלון, בעקבות צמצום מדאיג של מרחב כתובות ה-IP ברשת (מסוג; IPv4), והצורך להתחיל ליישם את הטכנולוגיה המחליפה, המכונה; IPv6.

האיגוד, התריע בפני שר התקשורת, כי היום אין בישראל, ולו ספק אינטרנט אחד אשר מוכן כיום לספק את שירות ה- IPv6, ללקוחות המבקשים זאת. המשמעויות הן; כשל, שעלול לפגוע בשוק כולו, עיכוב ביכולת ההתפתחות של הרשת, חוסר יכולת להוסיף שירותים חדשים, ויכולות חדשות (למשל, במגזר המובייל) ועוד.

איגוד האינטרנט הישראלי, ציין, במכתבו, לשר כחלון, כי; “לאור התפתחות הרשת, מאגר הכתובות הזמינות במערך הקיים (IPv4), הולך ומצטמצם בקצב מואץ והמועד בו תיווצר מצוקת כתובות של ממש, מתקרב והולך. נושא זה, עומד על סדר היום ברוב מדינות המערב, בהן שיטת ה- IPv6 מחליפה את ה- IPv4 בתהליך הדרגתי, ובכך גדל מרחב הכתובות”.

בארץ, למעט מחב”א (מפעיל הרשת הבין-אוניברסיטאית), ו’איגוד האינטרנט’ (במחלף האינטרנט הישראלי, IIX), שום ספק אינטרנט עדיין לא מציע IPv6, זמין או מציג לציבור תכנית למעבר כזה, וגם ארגונים מסחריים, ככל הידוע, אינם נערכים ליישום כזה.

ב-8 ביוני 2011, יצוין בעולם; “יום IPv6 העולמי”, ובו יציעו ארגונים גדולים ברשת (כגון; גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), אקמאי (Akamai – המספקת פתרונות הפצת תוכן לאתרים בעולם), ועוד, את כלל שירותיהם באמצעות IPv6, לבחינת תפעול גלובאלי וליצירת מוטיבציה; לפי מצב הדברים כרגע, לא יוכלו משתמשים ישראליים, אפילו להגיע לאתרים אלה, שלא לדבר על הצטרפות אתרים ישראליים למיזם.

שר התקשורת מר משה כחלון: האם ירים את הכפפה ויטפל בספקי האינטרנט

איגוד האינטרנט, אם כך קורא לשר התקשורת, לחייב את ספקי האינטרנט המסחריים, כחלק מתנאי הרישיון שלהם, לספק שירות IPv6 לטובת הצרכנים, במחיר זהה או דומה למחיר אותו שירות ב- IPv4.

כמו כן, קורא איגוד האינטרנט לממשלה לפעול למען קידום השימוש ב-IPv6, ובמוצרים התומכים בו, בכל ההתקשרויות הממשלתיות, תוך קביעה, כי עד לתאריך מסוים, קרוב ככל האפשר, יחויבו כל הספקים הממשלתיים לתמוך ב-IPv6.

דורון שקמוני, סגן נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, אמר בפנייתו אל שר התקשורת, כי; “איגוד האינטרנט הישראלי, פעל לא מעט לקידום נושא ה- IPv6, אך נראה, כי המהלך לא יושלם ללא תמיכה ופעולה מצד הממשלה, שצריכה לסייע לפתרון הכשל בתהליך דומה לזה המתרחש בארה”ב ובמדינות אחרות.

מספר הגורמים המחוברים כיום ב-IPv6 בארץ הוא אפסי. גם כאשר יש לקוח המעוניין ברכישת קישור מבוסס IPv6, אף אחד מספקי האינטרנט המסחריים בישראל, אינו מוכן לספק לו שירות כזה”.

אל נייר עמדה בנושא; משבר כתובות האינטרנט וIPv6 – לחץ כאן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן