פסיכולוגיה

מספר המתאבדים בישראל, משתווה למספר האנשים שנהרגים בתאונות דרכים

0
0

גילה ד”ר יעקב פולאקביץ, בכנס על נושא; ’אובדנות’ אשר ארגנה המחלקה לפסיכולוגיה מטעם אוניברסיטת חיפה: ההשקעה של מדינת ישראל בתוכנית למניעת התאבדויות פחותה בהרבה מההשקעה במניעת תאונות דרכים ◄ “יש השייכים לקבוצה, שניתן להפעיל לגביהם אמצעים חוקיים, כדי לנסות ולמנוע מהם את המעשה הקיצוני”.
מספר המתאבדים בישראל, משתווה למספר האנשים שנהרגים בתאונות דרכים
מספר המתאבדים בישראל, משתווה למספר האנשים שנהרגים בתאונות דרכים

“מספר המתאבדים במדינת ישראל משתווה למספר האנשים שנהרגים בתאונות דרכים, אך ההשקעה הלאומית בתוכנית למניעת התאבדויות קטנה לאין ערוך מההשקעה במניעת תאונות דרכים” – אמר במפתיע ד”ר יעקב פולאקביץ – מנהל המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, לשעבר ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות, בכנס על נושא; ’אובדנות’ אשר ארגנה המחלקה לפסיכולוגיה מטעם אוניברסיטת חיפה.

ד”ר פולאקביץ, ציין, כי “בעולם המערבי, נבנו תוכניות אפקטיביות למניעת אובדנות. אחרי שנים רבות של התלבטות, מדינת ישראל, החליטה לפתח תוכנית מניעה שהחלה לפעול במסגרת של פיילוט בשלושה יישובים בארץ. עם קבלת מסקנות הפיילוט שאמור להסתיים בסוף שנת 2011, ואישור הממשלה להקצאת תקציבים, ניתן יהיה להרחיב את הפרויקט לכל הארץ”.

בדבריו על אובדנות (Suicide ), הבדיל ד”ר פולאקביץ, בין אדם שבוחר לא להמשיך את חייו תוך שיפוט מציאות תקין (כמו למשל אדם הסובל מ’מחלה סופנית’, ואיננו רוצה להמשיך את סבלו), שניתן להציע לו רק עזרה ותמיכה, לבין אדם הפועל תוך פגיעה בשיפוט המציאות כתוצאה מדיכאון או מחלת נפש. “מי ששייך לקבוצה זו, ניתן להפעיל לגביו אמצעים חוקיים כדי לנסות ולמנוע ממנו את המעשה הקיצוני”.

“כשדובר על הצורך בגמישות בטיפול הפסיכולוגי, כדי להגיב במהירות”, ציין ד”ר פולאקביץ, כי; “השימוש באמצעים נוספים כמו ה’אינטרנט’ עם הזמינות המיידית, מאפשר לשפר את דרכי התקשורת בין המטפל למטופל, ולתרום להקלת המצוקה של המטופל, ובמקרים קיצוניים אף להצלת חיי אדם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן