השריפה בכרמל (2010)

אוניברסיטת חיפה, מתחילה במחקר מעקב אחר הכבאים שנאבקו בשריפה הגדולה בכרמל

0
0

לדבריו של פרופ’ כראל, חשוב לציין, כי גם אם קיים סיכוי שהמחקר, יאשש שלמעשה לא נגרם נזק מידי לכבאים, תתכנה השפעות מאוחרות הבאות לידי ביטוי זמן רב לאחר האירוע החריף. לכן, במקרים מסוג זה, בהם אנשי ההצלה המעורבים דואגים וחוששים מפגיעה בריאותית, יש להקים מנגנון מעקב שיאשר להם שבריאותם לא נפגעה או שיסיע באיתור מוקדם של בעיות העלולות להתפתח עם הזמן.
אוניברסיטת חיפה, מתחילה במחקר מעקב אחר הכבאים שנאבקו בשריפה הגדולה בכרמל
אוניברסיטת חיפה, מתחילה במחקר מעקב אחר הכבאים שנאבקו בשריפה הגדולה בכרמל

אוניברסיטת חיפה, תעקוב במחקר אורך רב שנתי אחרי שינויים במצבם הבריאותי של הכבאים שנאבקו בשריפה הגדולה בכרמל. פרופ’ רפאל כראל מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה, יציג את פרטי תוכנית המעקב ומטרותיה בכנס בנושא “היערכות והתמודדות עם מצבי חירום בעקבות שינויי האקלים – השרפה בכרמל כמקרה בוחן” שייערך באוניברסיטה בימים ד’-ה’ (30-31.3).

מחקרים דומים שנערכו במדינות שונות מראות, כי כבאים, שנאבקו בשריפות ענק, עלולים לפתח במשך הזמן בעיות בריאות שונות הקשורות באירוע השריפה, גם אם מייד לאחר השריפה אין סימנים מיוחדים. המחקר הנוכחי, שממומן על ידי ’הקרן לבריאות וסביבה’ (EHF), יכלול שאלונים למילוי אישי, כמו גם בדיקות מעקב רפואיות, כגון; תפקודי ריאה, וכד’.

לדבריו של פרופ’ כראל, חשוב לציין, כי גם אם קיים סיכוי שהמחקר, יאשש שלמעשה לא נגרם נזק מידי לכבאים, תתכנה השפעות מאוחרות הבאות לידי ביטוי זמן רב לאחר האירוע החריף.

לכן, במקרים מסוג זה, בהם אנשי ההצלה המעורבים דואגים וחוששים מפגיעה בריאותית, יש להקים מנגנון מעקב שיאשר להם שבריאותם לא נפגעה או שיסיע באיתור מוקדם של בעיות העלולות להתפתח עם הזמן.

“עוד במהלך השריפה, התחלנו לקבל בבית הספר ל’בריאות הציבור’ פניות רבות, הן של אזרחים והן של כבאים, בשאלות על ההשלכות של תהליכי הכבוי על בריאות התושבים. ואלו שנחשפו לשריפה.

שאלות כגון; חשיפה לעשן ולחום, לגבי החשיפה לחומרים מעכבי הבערה שפוזרו מהאוויר, טראומות כאלו ואחרות, ומהן ההשפעות המאוחרות הצפויות.

לא היו לנו תשובות לכל השאלות. המחקר אליו אנו יוצאים כעת לדרך נולד מהצורך הזה, ואנחנו רואים בו חשיבות רבה”, סיכם פרופ’ כראל.

יום העיון, שיתקיים בימים; ד’-ה’, יעסוק בהיבטים השונים של השריפה בכרמל ובדרכים שיש להיערך, בעתיד, לתרחיש דומה. הרצאתו של פרופ’ כראל, תתקיים ביום ה’ (31.3) בפאנל בנושא; “היבטים בריאותיים של שינויי אקלים” שייערך באודיטוריום הכט, אוניברסיטת חיפה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן