אנרגיה ירוקה

משרד התשתיות הלאומיות, מעודד מעבר לגז טבעי והתייעלות אנרגטית ב’רשויות המקומיות’

0
0

שר התשתיות הלאומיות, ד”ר עוזי לנדאו, בכנס בנושא; “מעבר לשימוש בגז טבעי והתייעלות אנרגטית ברשויות המקומיות”; “בשנים האחרונות, מוביל משרד התשתיות הלאומיות את מדינת ישראל אל מהפכה בתחום ה’התייעלות האנרגטית’ והטמעת השימוש ב’גז הטבעי’ לייצור חשמל ולצורכי התעשייה.
משרד התשתיות הלאומיות, מעודד מעבר לגז טבעי והתייעלות אנרגטית ב’רשויות המקומיות’
משרד התשתיות הלאומיות, מעודד מעבר לגז טבעי והתייעלות אנרגטית ב’רשויות המקומיות’

היום (חמישי, 24.03.11), מקיים משרד התשתיות הלאומיות, כנס נוסף בנושא; “מעבר לשימוש בגז טבעי והתייעלות אנרגטית ברשויות המקומיות”, הפעם באזור; המרכז. בכנס, משתתפים שר התשתיות הלאומיות, ד”ר עוזי לנדאו, מנהל רשות הגז הטבעי, שוקי שטרן, סמנכ”ל משאבי אנרגיה ומים אלכס קושניר, ועוד.

שר התשתיות הלאומיות, ד”ר עוזי לנדאו, אמר לקראת הכנס, כי; “בשנים האחרונות, מוביל משרד התשתיות הלאומיות את מדינת ישראל אל מהפכה בתחום ה’התייעלות האנרגטית’ והטמעת השימוש ב’גז הטבעי’ לייצור חשמל ולצורכי התעשייה.

שר התשתיות הלאומיות, ד”ר לנדאו, ציין, כי; “הפוטנציאל הכלכלי והסביבתי למשק הוא עצום וביכולתו לשפר באופן משמעותי את רמת החיים של האזרח. היקף החיסכון שהביא עמו הגז הטבעי למשק הישראלי, עד היום, הוא בסדר גודל של כ-5 מיליארד דולר, וההתייעלות האנרגטית, יכולה לחסוך מיליארדים גם כן.

חשוב לנו להעביר את המסרים הללו לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, ולעבוד איתן במשותף על מנת ליישם את הפוטנציאל הזה”. אמר השר לנדאו.

שר התשתיות הלאומיות, ממשיך לקדם את ה’מעבר לגז טבעי’ ואת ה’התייעלות האנרגטית’ במסגרות השונות והפעם פונה ל’רשויות המקומיות’ באזור מרכז הארץ.

הרשויות המקומיות, וועדות התכנון, הפועלות מטעמן, הן הגורם הצפוי לאשר הסבת מערכות לשימוש בגז הטבעי.

הכנס, אשר חותם סדרה של כנסים שערכה רשות הגז הטבעי ב’משרד התשתיות הלאומיות’, נועד להביא לידיעת מירב השחקנים במשק את חשיבות השימוש בגז טבעי באזורים בהם ניתנו רישיונות חלוקה לגז טבעי.

בין היתר, התקיימו כבר כנסים ייעודיים להסבת מערכות קיימות ל-גז טבעי, ב; בתי מלון, בתי חולים, קניונים, מפעלי תעשייה, שירות בתי הסוהר, וצרכנים נוספים.

כמו כן, יש לציין, כי רשות הגז הטבעי, קידמה את הקמת המנגנון המאפשר מתן מענק חד פעמי למסבים את מערכותיהם לגז טבעי, בהיקף של עד 250 אלף ש”ח. כל אלו יובילו, ללא ספק, לקידום הטמעת השימוש בגז הטבעי.

אזור מרכז הארץ, הוא אזור החלוקה השני, מתוך ששת אזורי חלוקת הגז הטבעי, בו קיים בעל רישיון להקמת תשתית חלוקה. במסגרת כנס “מעבר לשימוש בגז טבעי והתייעלות אנרגטית ברשויות המקומיות”, יוצגו השינויים במשק האנרגיה, עקב כניסת הגז הטבעי, הכדאיות הכלכלית בהטמעת הגז הטבעי, ההיבטים התכנונים סטטוטוריים במעבר לגז טבעי.

תיסקר סדרת הפעילויות הנדרשות מבעלי תפקידים ברשויות המקומיות למתן היתרים למתקנים מוסבים לגז טבעי, וכן סקירה סטטוטורית של כל השלבים הנדרשים להקמת תשתיות הגז הטבעי ב’רשות המקומית’ על ידי בעל רישיונות החלוקה, כמו כן, יתקיים פאנל משווקים, אשר ייתן במה למשווקים בתחום הגז הטבעי להציג נושאים שונים של שימוש בגז טבעי ביניהם גם שימוש בגז טבעי לתחבורה.

בנושא ההתייעלות האנרגטית תוצג מהפכת ההתייעלות האנרגטית הצפויה, מערכות קוגנרציה, חסכון באנרגיה ב’רשויות המקומיות’.

בשנים הקרובות, צפוי משק האנרגיה בישראל, לעבור מהפכה משמעותית. רשות הגז הטבעי, פועלת בשנה האחרונה להטמעת השימוש בגז טבעי בסקטורים שונים, וכן מסייעת למבקשים להסב מערכותיהם לגז טבעי במידע וייעוץ הן באמצעות עובדי רשות הגז הטבעי, והן באמצעות יועצים כלכליים אשר מלווים את הפרויקט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן