צער בעלי חיים

אנונימוס: אם משרד החקלאות, ישאיר את ישראל בכלוב התרנגולות, נעתור לבג”ץ

0
0

ועדת החינוך של הכנסת, תתכנס מחר (רביעי), להכריע את גורלן עשרות מיליוני תרנגולות ◄ אנונימוס, תפגין, בכיכר הכניסה לכנסת החל מ-8:15. פעילים בתחפושות תרנגולות, יניפו שלט באורך 8 מטרים עם איורי תרנגולות מהמשחק; “Angry Birds” והכיתוב; “כל החיים בכלוב. פלא שהן זועמות?”
אנונימוס: אם משרד החקלאות, ישאיר את ישראל בכלוב התרנגולות, נעתור לבג
אנונימוס: אם משרד החקלאות, ישאיר את ישראל בכלוב התרנגולות, נעתור לבג”ץ

המאבק על ’תנאי המחיה של התרנגולות’, עומד כנראה בפני סיום. מחר (רביעי, 16 במרץ, 9:00), תכריע ועדת החינוך של הכנסת את גורלן של עשרות מיליוני תרנגולות, בעוד הממונה על חוק צער בעלי-חיים שוהה בחו”ל. יהיה זה מבחן לשרת החקלאות הנכנסת ח”כ אורית נוקד, ולחברי הוועדה, שהודיעו על מחויבותם להגנת בעלי-חיים. לפי הצעת התקנות, לולים חדשים, ייבנו בכלובים בהם השטח לתרנגולת קטן מדף A4. לטענת עמותת אנונימוס, בהצעה אף מסתתר תמריץ כלכלי ללולנים שיבחרו להישאר בכלובים. “אם יאושרו תקנות שמתירות התעללות שנאסרה ב-32 מדינות בעולם, נעתור לבג”ץ” איימו באנונימוס.

חברי עמותת אנונימוס, יפגינו מחר (ד’), בכיכר הכניסה לכנסת, החל מ-8:15. פעילים בתחפושות לתרנגולות, יניפו שלט באורך 8 מטרים עם איורי תרנגולות מהמשחק; “Angry Birds” והכיתוב; “כל החיים בכלוב. פלא שהן זועמות?”.

האם 8 מיליון התרנגולות המטילות בישראל, יוחזקו כל חייהן בכלובים צפופים, או שיזכו לפרוש כנפיים? מחר, לאחר שנתיים של קמפיין ציבורי אינטנסיבי, צפויה ועדת החינוך של הכנסת, להכריע בסוגיה.

הוועדה, המוסמכת לדון בתקנות ליישום חוק צער בעלי-חיים, סירבה עד כה לאשר תקנות המתירות כליאת תרנגולות ב”כלובי סוללה” – כלובים צפופים, שנאסרו לשימוש ב-32 מדינות. למרות זאת, ינסה משרד החקלאות, מחר פעם נוספת (השישית במספר!) לאשר את הקמת הכלובים.

לאחרונה, הודיע משרד החקלאות, כי יעודד הקמת לולי מעוף (ללא כלובים) באמצעות מתן מענק בסך 5% מעלות הקמת הלול, אך מקריאת פרטי ההצעה לטענת עמותת אנונימוס, עולה, כי סיוע גבוה יותר, בסך 9%, יינתן ללולי כלובים באמצעות העלאת מחיר הביצים בפיקוח (ביצי כלוב בלבד).

“שוב מנסה משרד החקלאות להונות את הציבור ואת נבחריו” אומרת חן מורד, מנהלת קמפיין; “ישראל יוצאת מהכלוב” בעמותת אנונימוס; “קיום הדיון בהעדר הממונה על חוק צער בעלי-חיים מעיד על מידת הרצינות שמייחסים לחוק. השבוע פורסם מחקר נוסף על יכולותיהן הקוגניטיביות והחברתיות של תרנגולות, שהראה שתרנגולות חשות אמפתיה לסבל זולתן.

אנו מקווים, כי גם חברי הכנסת יגלו אמפתיה לתרנגולות, ולא ישתפו פעולה עם התרגיל של משרד החקלאות. אם יאושרו תקנות המתירות כלובים, ניאלץ לעתור לבג”ץ”. הזהירה מורד.

◄ 20 אלף איש חתמו על עצומה הקוראת למעבר ללולים ללא כלובים

הרפורמה ב’ענף הלול’, מוקפאת זה שנתיים עקב עתירה לבג”ץ של עמותת אנונימוס, הדורשת לקבוע תנאים מינימליים להחזקת התרנגולות מתוקף חוק צער בעלי-חיים, לפני השקעת 350 מיליון ₪ בהקמת לולים חדשים. בדיונים בבג”ץ הבהירו השופטים כי לא יאפשרו הקמת לולים בתקן הנמוך מהתקן האירופי.

אורנה גבאי, בקמפיין נגד הרעבת תרנגולות

אף על-פי כן, טיוטת התקנות שניסח משרד החקלאות, מציעה להקים כלובי-סוללה, שאסורים להקמה באיחוד האירופי כבר 9 שנים; כלובי רשת צרים, המקצים לכל תרנגולת שטח קטן מדף A4 (550 סמ”ר). כמו כן, מוצע בתקנות לשדרג את הלולים לרף הנמוך ביותר של התקן האירופי (“כלובים מצוידים”) רק בשנת 2022.

“משרד החקלאות, טרם מסר נתונים על עלות השדרוג. בדיונים הקודמים בוועדה הציגו ארגוני בעלי החיים, הצעות מחיר שהתקבלו מחברות הלולים, ולפיהן הקמת לולי מעוף זולה מאשר הקמת “כלובים מצוידים” – מאשימים בעמותת אנונימוס.

בסקר שערך מכון “מאגר מוחות” במארס 2009, הצהירו 67% מהנשאלים שהם מעדיפים לרכוש ביצים שלא הוטלו בכלובים. 20 אלף איש חתמו על עצומה הקוראת למעבר ל’לולים ללא כלובים’.

הרב הראשי לישראל מר יונה מצגר, כמו גם הרבנים; בנימין לאו, שלמה אבינר, יובל שרלו ודוד רוזן, הביעו תמיכה בשיפור תנאי החזקת התרנגולות.

אמנים ומובילי דעת קהל הצטלמו לסרטוני ההסברה של קמפיין אנונימוס, ביניהם; אורנה בנאי, ריקי בליך, שי גולדשטיין שי אביבי. שפים ודמויות מרכזיות בסצנה הקולינרית, חתמו על עצומת תמיכה בקמפיין, ביניהם; ישראל אהרוני, צחי בוקששתר, אלי לנדאו ושגב משה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן