כאן מדע | טכנולוגיה

ח”כ מאיר שטרית, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה: לצערי אנו מפסידים מדענים רבים

0
0

ח”כ שטרית, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה; “ישראל היא מדינה בעלת פוטנציאל מדעי עצום” ◄ שר המדע, פרופ’ הרשקוביץ; “לישראל, יש טכנולוגיות חלל שאפילו לארה”ב’ עדיין אין…” ◄ נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ מנחם בן ששון; המפעל הציוני הוא להוביל את המדע קדימה ולהוביל את העולם כולו. האוניברסיטה העברית, מתכוונת לסרוק את כל כתביו של אלברט איינשטיין ולהעלותם לאינטרנט.
ח
ח”כ מאיר שטרית, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה: לצערי אנו מפסידים מדענים רבים

“זכיתי להיות יו”ר ועדת המדע, ובתפקיד זה לנסות ולקדם את מדע בישראל. לצערי הרב, המדע, סובל מסקס אפיל, נמוך בתקשורת ובכך בקרב הציבור” – כך אמר יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), שפתח את ישיבת ועדה חגיגית בקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת-רם – לציון היום הלאומי למדע לשנת 2011. בה השתתפו שר המדע, פרופ’ דניאל הרשקוביץ, נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ מנחם בן ששון, והח”כים רחל אדטו וח”כ דניאל בן סימון.

בדבריו הוסיף, ח”כ שטרית, ואמר; “ישראל, היא מדינה בעלת פוטנציאל עצום, ולצערי, אנו מפסידים אנשים רבים שהיו יכולים להיות מדענים מובילים, הדבר כמובן משפיע באופן ישיר על מצב הכלכלה. אנו צריכים להפוך את המדע להכנסה ברמת המדינית-להפוך את הרעיון לביצוע ולהשאיר את הכסף בתוך ישראל. נוצר מצב שבו גופים חיצוניים קונים רעיונות של מדענים ישראלים, והופכים אותם לתעשיות שמגלגלות מיליונים בחו”ל”.

ח”כ שטרית, התייחס בדבריו, גם למערכת החינוך בישראל, ואמר, כי; “היום מפסיקים ללמד מדעים בכיתה י’. אין כיום לימוד בסיסי של המדע, ולכן, אי אפשר לפתח מדע מתקדם בעתיד”.

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ בן ששון, אשר אירח את ישיבת הועדה אמר; “היופי במדע הוא שזוהי שפה שאינה יודעת גבולות, ומדברים אותה בכל העולם. מדינת ישראל, השתפרה מאד בשנים האחרונות ונמצאת בין המדינות המובילות. המפעל הציוני הוא להוביל את המדע קדימה ולהוביל את העולם כולו”.

פרופ’ בן ששון, בישר חגיגית בישיבת הוועדה שהאוניברסיטה, מתכוונת לסרוק את כל כתביו של אלברט איינשטיין ולהעלותם לאינטרנט.

שר המדע, פרופ’ הרשקוביץ, אמר; “למרות שזהו יום חג למדע, יש לנו לא מעט בעיות לתקן. לצערי לא מקצים מספיק משאבים למדע. יחד עם זאת, אני חייב לראות את חצי הכוס המלאה, ולומר, כי הקשיים הללו מעמידים בפנינו אתגרים רבים ואנו כובשים יעדים חדשים כל פעם”.

השר הרשקוביץ, התייחס לביקור נציגי ‘סוכנות החלל נאס”א’ לפני כמה שבועות בישראל, וציין, כי; “לישראל, יש טכנולוגיות חלל שאפילו לארה”ב, עדיין אין וזאת למרות שב’סוכנות החלל הישראלית’ עובדים שני עובדים בלבד לעומת אלפים בארה”ב. ככל שנעמיק ונדע עדיין יש עולם אין סופי שאפשר לחקור וללמוד”.

פרופ’ חנוך גוטפרוינד, המנהל האקדמי של ארכיון איינשטיין, התייחס לדברים ואמר; “המחקר המדעי, דרוש לא רק לצרכי ביטחון, כל פועלנו בישראל מתבסס על מדע. עלינו לרכז בישראל את מיטב המוחות ולצייד את הנוער במיטב האמצעים והמעבדות”.

גוטפרוינד, סיכם את דבריו, וציין, כי כבר דוד בן גוריון, ראה את חשיבות ה’מדע’ בכך שהציע לאלברט איינשטיין להיות נשיאה של ישראל.

ח”כ רחל אדטו, ציינה, כי ישראל, צריכה לשנות את הגישה ולדעת להעביר משאבים למדע.

חברי הועדה, קיבלו הרצאה משני מדענים צעירים אשר הציגו את תחומי המחקר של במחקר מדעי המוח. בתום ההרצאות, סיירו חברי הועדה ב’פקולטה למדעי המוח’, וקיבלו הצצה לאחד הטלסקופיים המדעניים המתקדמים ביותר בעולם.

את הישיבה סיכם יו”ר הועדה, ח”כ מאיר שטרית, שהתייחס אל שני המדענים הצעירים כשאמר, כי; “כחבר כנסת, אני מקנא בכם על העבודה שלכם ועל היכולת שלכם ללמוד ולחקור. היום למדתי הרבה, ואני אפעל לקידום הפן הכלכלי מההתפתחויות המדעיות בישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן