רעידת אדמה

איגוד המהנדסים: רעידת אדמה בישראל בחצי מהעוצמה ביפן, כ-20,000 הרוגים והרס עצום

0
0

ישראל דוד, מ”מ יו”ר איגוד המהנדסים; מדינת ישראל, צריכה להשקיע בין שלושה לארבעה מיליארד דולר בחיזוק בנייני המגורים, בתי ספר, בתי החולים ובנייני המשרדים על מנת להיות ערוכים לרעידת אדמה.
איגוד המהנדסים: רעידת אדמה בישראל בחצי מהעוצמה ביפן, כ-20,000 הרוגים והרס עצום
איגוד המהנדסים: רעידת אדמה בישראל בחצי מהעוצמה ביפן, כ-20,000 הרוגים והרס עצום

“בחודש האחרון, אנו עדים לשתי רעידות אדמה שגרמו להרס עצום ולאובדן של אלפי בני אדם בניו זילנד וביפן. ישראל, כמדינה היא תמיד מהראשונות שמציעות סיוע, אך כשמסתכלים מה היא עושה בכדי למנוע אסון מסוג זה אצלה בבית, מסתבר שכמעט ושום דבר”. כך אומר, ישראל דוד, מ”מ יו”ר איגוד המהנדסים.

דוד, מסביר כי כנגד צונאמי, בסדר הגודל שהיה בארץ השמש העולה יפן, אין כמעט מה לעשות, אולם כשמדובר ב’רעידות אדמה’, מהחזקות שהיו ב-200 השנים האחרונות, היפנים, הוכיחו שבניה עם הטכנולוגיות החדשות מצילות חיים של עשרות אלפי בני אדם.

לדבריו של דוד; “ראינו שביפן ברעידת אדמה מהחזקות שהיו רוב הבתים ביפן, שרדו ואף שימשו מקלט לאלפי יפנים מהצונאמי, לעומת זאת בישראל רוב הבתים הם משנות ה50 עד שנות ה- 80 וברעידת אדמה בחצי עוצמה מהרעידה שהייתה ביפן התרחיש הוא ל-20,000 הרוגים ולהרס של כ- 300,000 בתים.”

ישראל דוד מ”מ יו”ר איגוד המהנדסים, הוסיף, כי; “במקום לטפל באופן בהול בבעיה, מדינת ישראל, מעדיפה לטפל בבעית רעידת האדמה באופן תיאורטי בלבד.

רק עכשיו נודע, כי משרד החינוך, הקצה 130 מיליון שקל לטיפול בתי הספר בכל הארץ והכסף הולך בעיקר על סקרים לגבי תרחישים צפויים ועלויות טיפול. מבדיקה שעשיתי, ניתן לחזק דירה כנגד רעידת אדמה בעלות ממוצעת של $10,000.

בחישוב מהיר מדינת ישראל, צריכה להשקיע בין שלושה לארבעה מיליארד דולר בחיזוק בנייני המגורים, בתי ספר, בתי החולים ובנייני המשרדים על מנת להיות ערוכים לרעידת אדמה”. סיכם מ”מ יו”ר איגוד המהנדסים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן