נזיקין - פסקי דין

עפולה: ביהמ”ש, הורה להסיר מאתר אינטרנט פרסומים הנוגעים למבקרת פנים בעירייה

0
0

“על בית המשפט, לבחון בחן היטב, האם הפרסום שהוגש לפניו, לגביו מועלית טענת פרסום לשון הרע, בעניינו של מבקר פנים, נועדה לפגוע בתדמיתו של מבקר הפנים, משיקולים זרים, ומסיבות שאינן קשורות לתפקודו התקין, או שמא מדובר בפרסום שיש בו ממש” – כתבה כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד מבית משפט השלום בעפולה, ופסקה, כי הפרסום הנדון מקים, לכאורה, עילת תביעה בגין פרסום לשון הרע, ואין בראיות שהובאו ע”י המשיבים בשלב זה, כדי לבסס טענת; “אמת דיברתי”.
עפולה: ביהמ
עפולה: ביהמ”ש, הורה להסיר מאתר אינטרנט פרסומים הנוגעים למבקרת פנים בעירייה

התפתחות מעניינת בפרשת תביעתה של מבקרת עיריית עפולה הגב’ עינב פרץ, נגד ראש העירייה לשעבר מר איציק מירון; בית משפט השלום בעיר עפולה, קיבל בסוף השבוע שעבר, בקשה לצו זמני, וקבע, כי יש להסיר מאתר אינטרנט המופעל על ידי חברי האופוזיציה בעיריית עפולה, פרסומים הנוגעים לתפקודה של מבקרת הפנים בעירייה, ואשר יש בהם לכאורה, לשון הרע, כלפיה.

המבקשת, הגב’ עינב פרץ, המשמשת מבקרת פנים בעיריית עפולה, טענה, כי אתר אינטרנט, אשר נוסד בין היתר ע”י חברי האופוזיציה בעירייה, פרסם אודותיה פרסומים המהווים לשון הרע.

לטענתה, בשתי כתבות נפרדות, היא הוצגה כ”מושחתת, פועלת משיקולים זרים, ומקבלת טובות הנאה”, כאשר לטענתה, המניע העומד מאחורי פרסום הכתבות, נבע מדוחות ביקורת אשר הוציאה ביחס לשני המשיבים, במועד שבו כיהנו בתפקידים ציבוריים ובכירים בעירייה.

יצוין, כי המבקרת פרץ, תבעה, לאחרונה, בסכום של 100 אלף שקלים את איציק מירון, ואת עמיתו חבר המועצה מומו לוי, בגין פרסום מאמרים נגדה באתר האינטרנט.

המשיבים ל’צו הזמני’, הנוכחי, חבר מועצת העיר הפועל במסגרת האופוזיציה, וראש העירייה לשעבר מר איציק מירון, שהינו הבעלים הרשום של האתר, טענו, כי סיכויי התביעה קלושים, שכן, מדובר בפרסומים אשר תוכנם הינו אמת, ויש בהם משום “עניין לציבור”.

כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד, מבית משפט השלום בעפולה, קיבלה, כאמור את הבקשה בקשה למתן צו עשה זמני; “אין חולק, כך נפסק, כי קיים אינטרס ציבורי לקיומה של ביקורת ציבורית על נושאי תפקיד בכירים בעיריות ועל השמירה על עבודתם הנאמנה של מבקרי הפנים בשלטון המקומי, אך עם זאת, בשלב זה של ההליך, המשך פרסום הדברים, עלול לגרום נזק מתמשך לשמה הטוב של המבקשת, שאינו ניתן לפיצוי כספי”.

כב’ השופטת אבו אחמד, התייחסה למהות תפקידו של מבקר הפנים, וקבעה, כי; “תפקידו מהווה יסוד חשוב להתפתחות ממשל מודרני וניהול מערכות תקין, ומשכך, על בית המשפט הבוחן פרסומים המייחסים מעשי שוחד, שחיתות וקבלת טובות הנאה למבקר הפנים, להיות ער לאפשרות של הצרת צעדיו של המבקר, מטעמים שאינם ענייניים באמצעות פרסומים בתקשורת.

“על בית המשפט, לבחון בחן היטב האם הפרסום שהוגש לפניו, לגביו מועלית טענת פרסום לשון הרע, בעניינו של מבקר פנים, נועדה לפגוע בתדמיתו של מבקר הפנים, משיקולים זרים, ומסיבות שאינן קשורות לתפקודו התקין, או שמא מדובר בפרסום שיש בו ממש” – הוסיפה וכתבה כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד, ופסקה, כי הפרסום הנדון מקים, לכאורה, עילת תביעה בגין פרסום לשון הרע, ואין בראיות שהובאו ע”י המשיבים בשלב זה, כדי לבסס טענת; “אמת דיברתי”.

לפיכך, נקבע, כי יש ליתן צו עשה זמני, המורה למשיבים להמשיך ולהסיר מהכתבות את אותן פסקאות המתייחסות באופן ישיר למבקשת, ואשר יש בהן פגיעה לכאורה בשמה הטוב כמבקרת פנים, וזאת עד למתן פסק דין בתיק העיקרי.

• להחלטה בעניין פרץ נגד לוי

• הידיעה, הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן