האיש שבא לסעוד

“בלאק בר אנד בורגר”, מרכז יכין נתניה: שוורצנגר, בטעם של פעם

0
0

אני החלטתי לאכול כמו שאוכלים המבורגר. ביס ואחריו עוד ביס בלחמנייה הרכה. הקציץ בשר היה עשוי מדיום- רר, בדיוק באופן שאני אוהבת בשר, והוא נטף והיה עסיסי וטעמו היה ביתי. התמודדתי עם “הר” המבורגר בעונג רב. שבעתי והגעתי למסקנה שמנה אחת של ’המבורגר בלק’ היא ארוחה משביעה המשאירה טעם של עוד.

“בלאק בר אנד בורגר”, מרכז יכין נתניה: לטרוף שוורצנגר, בטעם של פעם, ולנוח

חגי קוסקס, אחד הבעלים של “בלאק בר אנד בורגר” במרכז יכין בעיר נתניה, מנסה לשכנע את הנתניתים שהמבורגר זה לא רק מקדולנדס. איך הוא עושה את זה? בעזרת עיצוב מושקע, תפריט א-לה הוליבוד ומנות מוקפדות. התוצאה; השכנים מההיי טק, מציפים אותו בהמוניהם.

★ יש לכם מה לומר על “בלאק בר אנד בורגר” – היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

עד לאותו יום שבו הוזמנתי לאכול במסעדה שלו בנתניה, לא הבנתי מדוע השף הנתנייתי המוכר; צחי בוקששתר, שמבשל לנו מאכלי גורמה מהעולם, בחר לפתוח דווקא רשת מסעדות בורגר. מה לבורגר ולגורמה?

בשביל בני הדור שלי, ’המבורגר’ זה אוכל מהיר ופשוט ומילה נרדפת לג`אנק-פוד. לצורך הגילוי הנאות אני חייבת לספר שמיד עם שחרורי מצה”ל עבדתי ב”ווימפי חבצלת” בתחנת הדלק סונול. אני זוכרת שהיינו מוציאים ערימה של דיסקים קפואים, וצולים אותם על פלטה חשמלית. מאז השתכללו הכלים והשיטות וגם ההמבורגר הוא כבר לא מה שהיה פעם.

מ”ווימפי”, בתחנות דלק בשנות השבעים, דרך זוגלובק בבית ועד “מקדולנדס” בכל פינה. מהימים בהם המבורגר שהיה קציצת בשר תעשייתית ועד לרשתות המבורגרים המגישות היום קציצות מבשר משובח בגדלים שונים ועם תוספות עשירות.

◄ משוורצנגר ועד בארדו

כבר בכניסה למסעדה “בלאק בר אנד בורגר”, ב”מרכז יכין אלכסנדרה” בעיר נתניה, חשתי שאני נכנסת למסעדה עם אופי. משהו בה מנתק אותך בפתאומיות מהעולם החיצון; “זה הקונספט של הרשת” – הסביר חגי קוסקס, אחד השותפים בסניף; “מה שמייחד את הסניף הוא ריבוי חלונות וכניסת האור הטבעי, דבר שיוצר סגנון מסוג אחד לשעות היום וסגנון מסוג אחר לשעות הלילה”.

המסעדה מעוצבת בדרמטיות. הרבה שחור עם נגיעות של אדום. ביום אתה מרגיש ניתוק מאור היום, ונכנס לבועה מפנקת. קירות הסניף מקושטים בציורים אומנותיים של הדמויות שעל שמם נקראים ההמבורגרים; שוורצנגר, נורמה ג’ין, יקוזונה, ו-בריז’יט בארדו. בלילה, המסעדה, משנה פניה לבר טרנדי עם תאורה מעומעמת, מערכות מולטימדיה המשדרות קליפים, כדורגל ומוסיקה בקצב אחר כדי לקבל את חיי הלילה של המרכז.

◄ אם המסעדה כל כך יוקרתית, אז למה המבורגר?

חגי קוסקס; “מדובר בבשר אמיתי, איכותי וטרי. זה עולם אחר ולא ההמבורגר שאת מכירה. היום קיימות רשתות שמכינות המבורגרים מקציץ בשר במקום. אצלנו מכינים את ההמבורגר מבשר שנקצץ כאן במטבח. זו מסעדה המקפידה על בשר איכותי וטרי. אפשר לומר שמתנהלת כאן הקפדה פנאטית של שף ישראלי; צחי בוקששתר. כמו גם בכל מסעדות הרשת.

בתפריט, יש סטייקים מסוגים שונים, שניצלים שגולשים מהצלחת, מגדל של קורנביף, חלת בצל מפלצתית וכמובן מגוון עצום של המבורגרים: מאנטרקוט, פילה, סלמון, עם תרד ואגוזים ועוד. הגדלים מתחילים ב”טוויגי של 160 גרם, ומגיעים עד המבורגר של חצי ק”ג. המבורגר, הוא בשר האהוב על כל שכבות הגיל והמעמדות במדינה”.

אני הבנתי. כל המביט בתפריט רואה שזו מסעדה איכותית, ויש לה תפריט בשרי עשיר, כמו; סטייקים עסיסיים, כבד עוף, שניצלים ועוד. ההמבורגר הוא רק פריט מהתפריט, ושף המסעדה מאד יצירתי במנות שהוא מכין ממנו. למשל, המבורגר בן שלוש קומות שאין בארץ פה גדול מספיק, כדי לנגוס ממנו ביס.

והשם, הוא לא בא לייצג את מה שיש בקנקן. מסתבר שהמותג; “בלק בר אנד בורגר”, נוצר באופן מקרי לגמרי. שם שמצלצל טוב, צבעים שאפשר להיות יצירתיים איתם, ולוגו של גרפיקאית מוכשרת.

לפני שהזמנתי את ה”שוורצנגר” שלי, נכנסתי למטבח לראות במו עיני, איך מכינים אותו. הרגשתי שאני מהלכת בתוך מעבדה סטרילית, כי כך צריך להיות מטבח שעוסק בבשר. מטבח חדשני, ומשוכלל עם ציוד הטוב ביותר בענף. שטיחים מונעי החלקה, ארונות מצוחצחים ועליהם כלים מסודרים.

חדרי קירור מווסתי טמפרטורה, חדר ליישון בשר, מקרר אפס, חדר מיוחד לחיתוך ירקות, חדרי אחסון וחדר מיוחד לעיבוד הקציצות. ממש מפעל. בן, הטבח מכין כל המבורגר באופן ידני, ונותן אותו בתוך מסגרת מתכתית, כדי שיקבל צורת עיגול מושלם. אחרי שקיבל את צורתו הוא עולה על המשקל ומוכנס למקרר בשורות לפי משקלו. אחרי ההזמנה הוא עולה על הגריל שנוצר לפי הסטנדרטים של בוקששתר.

◄ הנתניתים אוהבים אותו גדול

קוסקס; “הקהל שלנו מורכב מתושבי נתניה ויישובי האזור. מבני נוער ועד משפחות אשר פוקדות את המקום באופן קבוע. יש לנו חדר אירועים VIP ל- 100 איש ובו מערכות מולטימדיה. קבוצות של צעירים מגיעות לכאן לראות בצוותא משחקי כדורגל. הקהל הנתנייתי אוכל במסעדות בארץ ובעולם, והוא לקוח מתוחכם, היודע מה הוא רוצה ויודע להעריך איכות ושירות. המסעדה, מועדפת גם על ילדים המקבלים פה יחס מיוחד ומתנות”.

עובדי המסעדה הם צעירים מנתניה ומהמושבים בסביבה, כמה נחמד לראות חברה איכותיים, היוצרים אוירה ביתית נעימה. המסעדה, מתופעלת בסדר מופתי ומאד פופלארית באזור.

“ההכנות מתחילות בשעה 09:00”. מספר חגי; “הטבחים קוצצים את הבשר להמבורגרים, מקבלים סחורה טריה כמו ירקות, בשר ולחמניות. המסעדה נפתחת לקהל בשעה 12:00 ומגיעים לכאן לארוחת צהרים עובדי היי טק מהאזור ולקוחות של חנויות שונות למשל; איקאה. מן השעה 20:00 המסעדה משנה פנים ומקבלת אופי של בר. אז, מגיע קהל אחר הבא לבלות את הערב והלילה הן בארוחת לילה בשרית לקרניבורים והן ליהנות ממבחר בירות גרמניות”.

בעמוד ה”פייסבוק” של “בלק בר אנד בורגר” ראיתי שיש להם כ- 7000 חברים. עכשיו, מתנהל שם משחק יצירתי בו אפשר לזכות בכרטיס ובאירוח מפנק למשחקי ליגת האלופות.

אם תהיתם איך הנתנייתי אוהב את ההמבורגר שלו, אז, מסתבר שהוא אוהב אותו גדול, לפחות 300 גרם. הקהל הנתנייתי המגיע למסעדות, יודע מפרגן לעצמו ולאורחיו ואיננו מתקמצן.

חגי קוסקס, 38, נשוי לנירית, ילידת נתניה, ואב לשתי בנות, גר בישוב צור משה. הוא הגיע למסעדנות מתחום השיווק, ובעצם הצליח להפוך תחביב למקצוע; “אני הדומיננטי במטבח בבית. אני “קניבל” מצוי שאוהב מאד בשר, אך מבשל אוכל בכל הסגנונות, כולל; יפני, צרפתי ואיטלקי. בישול הוא התחביב שלי. עכשיו כשהתחביב הוא העיסוק העיקרי שלי אין מאושר ממני. תמיד אהבתי את האוכל ברשת של צחי בוקששתר, והחלטתי להצטרף לשותפים כדי להביא את הבשורה הזו לנתניה”.

◄ “הר” של המבורגר

בחזרה לארוחה שלי. כמנת פתיחה הזמנתי קערה ענקית של אדממה. חשבתי שאנשנש את פולי הסויה ואשתה את הבירה עד שההמבורגר יגיע. אבל, לא עברו דקות ספורות והוא נחת על השולחן. חטפתי שוק. נראה כמו “שוורצנגר” אמיתי. על שני חצאי הלחמנייה היה מגדל רב קומות של המבורגר 220 גרם, עבה ועסיסי מעל בצל מטוגן ועליו או מתחתיו גבינה צהובה. מעל כל הערמה הזו עלי חסה וכמובן רוטב עסיסי. בחציה השני של הלחמנייה היו ירקות בצבעים שונים.

איך אוכלים דבר כזה ענק? אם מניחים את שני חצאי הלחמנייה אחת על השנייה הרי אי אפשר לפתוח את הפה כדי לקחת ביס. מישהו מהסועדים ראה שאני לא מסתדרת עם ה”הר” הזה וזרק לי הצעה: “תהדקי את שני חצאי הלחמניה”. כך עשיתי. מישהו אחר אמר לי שיש אנשים שמפרקים את ה”הר”, אוכלים רק חצי אחד של הלחמנייה וחותכים את ההמבורגר בסכין.

אני החלטתי לאכול כמו שאוכלים המבורגר. ביס ואחריו עוד ביס בלחמנייה הרכה. הקציץ בשר היה עשוי מדיום-רר, בדיוק באופן שאני אוהבת בשר, והוא נטף והיה עסיסי וטעמו היה ביתי. התמודדתי עם “הר” המבורגר בעונג רב. שבעתי והגעתי למסקנה שמנה אחת של ’המבורגר בלק’ היא ארוחה משביעה המשאירה טעם של עוד.

_______

* הכותבת רותי ברמן, היא כתבת בכירה בעיתון “חדשות נתניה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן