רעידת אדמה

ניו זילנד, סופרת את הרוגיה ברעש, ישראל, מוזהרת מחוסר מוכנותה ל’רעידת אדמה’ חזקה

0
0

הבוקר שאחרי בקרייסטצ’רץ’, ניו זילנד, חושף ממדי האבידות בנפש והחורבן; 75 אנשים, כולל ילדים נספו, וכ-300 איש, עדיין נעדרים, ביניהם הישראלי; עופר מזרחי, בן 23 מקיבוץ מגל ◄ יו”ר איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות, מתריע; לטפל מיד במוכנות המבנים בישראל מפני רעידת אדמה חזקה
ניו זילנד, סופרת את הרוגיה ברעש, ישראל, מוזהרת מחוסר מוכנותה ל’רעידת אדמה’ חזקה
ניו זילנד, סופרת את הרוגיה ברעש, ישראל, מוזהרת מחוסר מוכנותה ל’רעידת אדמה’ חזקה

בעיר קרייסטצ’רץ’, ניו זילנד, קמו היום (רביעי), לאחר רעש האדמה, אל עוצמתו השלילית של הטבע. אל ההרס והחורבן. עשרות בניינים התמוטטו ברחבי העיר, מכוניות ואוטובוסים התרסקו עם ועל נוסעיהם. ראש העיר בוב פארקר, מסר, כי מספר ההרוגים לפי שעה, שזוהו בוודאות, עולה והוא כבר הגיע לכדי 75 אנשים, כולל ילדים, וכ-300 נעדרים, עוד 20 גופות, עדיין תקועות בוודאות בין ההריסות. חשש כבד גם לחיי אזרח ישראלי בשם; עופר מזרחי, בן 23 מקיבוץ מגל, שבניין קרס עליו. משפחתו, טרם קיבלה כל הודעה על גורלו.

בינתיים, ממשיכים צוותי החילוץ וההצלה לסרוק ב-קרייסטצ’רץ’, ולמצוא בין ההריסות ניצולים נוספים. 15 בני אדם כבר חולצו הלילה (ד’) מן ההריסות של אחד הבניינים שקרס, ונמסר, כי הערכה, היא שרבים נתקעו בתוך רכבם עליהם קרסו בניינים.

דני מריאן, יו”ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, אמר אתמול (שלישי), בעקבות רעש האדמה בניו – זילנד, כי; “המבנים שהתמוטטו, הם למעשה, שהסבו את עיקר הנזק. מספר ההרוגים ברעידות האדמה בעולם, נקבע בהתאם ל’עמידות המבנים לרעידת אדמה’”.

מדינת ישראל, קובע, ומוסיף, מריאן; “אינה מוכנה ולא נערכת לרעידת אדמה. יש המון מבנים שחייבים לחזק ותוכנית ’תמ”א 38’, אינה מהווה פתרון לבעיה; “כבר יותר מ-10 שנים מאז החלטת הממשלה לטפל בנושא של ההערכות לרעידת אדמה, התקציבים זורמים באופן חלקי, משרד האוצר בולם תוספות חשובות, ואין כלל תוכנית תקציבית לשנת 2011, בעקבות השריפה בכרמל (2010), שב ועסק הדיון הציבורי בנושא של מוכנות לרעידות אדמה, אך נראה, כי גם ההחלטות שהתקבלו בעקבות השריפה בכרמל (2010), טרם תורגמו לפעילות בשטח, ולא נראה שיטופלו בתקופה הנראית לעין, למעט תשדירים בערוצי הטלוויזיה אשר נועדו להעלות את המודעות של הציבור”.

מריאן, יו”ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, מעריך, כי; “בישראל, רעידת אדמה קשה, תגרום נזקים קשים בהרבה שכן גם עפ”י תרחישי רעידת אדמה חזקה בישראל של ’עדת ההיגוי להערכות לטיפול ברעידות אדמה’, נקבע, כי המבנים הפרטיים והציבוריים שנבנו בישראל, לפני שנת 1980, אינם עמידים כנגד רעש אדמה חזק.

התחזית מדברת על מעל ל-10,000 הרוגים ומעל 300,000 מפונים מבתיהם, כתוצאה מהרס של 10,000 מבנים, ונזק כבר ל-20,000 מבנים נוספים.

לדבריו, של מריאן; “רעידת האדמה במדינת ניו זילנד, חייבת להדליק נורה אדומה במדינת ישראל, באשר לחוסר המוכנות למקרה של רעידות אדמה. עיקר הנפגעים ברעידות אדמה בעיר קרייסטצ’רץ’, הם בשל התמוטטות מבנים, מדובר גם בנפגעים, אשר שהו בתוך המבנה וגם בנפגעים ששהו בסיבבת המבנים.

השוואה שביצעו מומחי איגוד המהנדסים לגבי הנזקים ומספר ההרוגים בעקבות רעידות אדמה גדולות שהתרחשו בשנים האחרונות במדינות העולם, מעלה ממצא ברור, במדינות, כמו; תורכיה, וכמו האיטי, שבהם המבנים לא היו עמידים ברעידות אדמה – כמות הנפגעים הייתה עצומה (האיטי, כ- 200,000 הרוגים ותורכיה כ- 17,000).

לשם השוואה בשנת 1987, אירעה בקליפורניה, ארה”ב, רעידת אדמה בהיקף הרעש בהאיטי, בקליפורניה נהרגו 67 איש, בזכות תקני הבטיחות של הבנייה האמריקנית וזאת על אף שמדובר באיזורי בנייה צפופים יותר מהאיטי ובבניה לגובה.

דני מריאן, מוסיף; “אמנם לא ניתן להשוות את ישראל ל’האיטי’, מבחינת עמידות המבנים וסוג הבנייה אבל המצב בבניינים הישנים, בהחלט דומה לרמת עמידות הבניינים בתורכיה ולכן, חייב להיעשות מעשה ל’חיזוק המבנים’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן