עובדים | תעסוקה | כוח אדם

משרד התמ”ת: ב-49 תאונות עבודה קטלניות, נהרגו 52 עובדים בשנת 2010

0
0

ענף הבניה, ממשיך לגבות את מספר הקורבנות הגדול ביותר-23 עובדים, המהווים 44% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה ◄ נפילה מגובה, הינה הגורם הדומיננטי לתאונות עבודה קטלניות 19 עובדים, המהווים 36% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה ◄ בענף הבניה נהרגו 13 עובדים מנפילה מגובה היינו 57% ממספר ההרוגים בענף זה.
משרד התמ
משרד התמ”ת: ב-49 תאונות עבודה קטלניות, נהרגו 52 עובדים בשנת 2010

אגף הפיקוח על העבודה של משרד התמ”ת, מדווח היום (ראשון), כי מסיכום תאונות עבודה קטלניות שערך בשנת 2010, עולה, כי אירעו 49 תאונות עבודה קטלניות בהן נהרגו 52 עובדים. לעומת שנת 2009 שהתאפיינה בירידה של 24% במספר הרוגי תאונות העבודה, בשנת 2010 מתקרב מספר ההרוגים לממוצע החמש שנתי אשר עומד על 53 הרוגים לשנה.

מפקח עבודה ראשי במשרד התמ”ת, מר יורם אלעזרי, מציין, כי התאונה בעלת התוצאות החמורות ביותר השנה, אירעה בחודש נובמבר 2010 בבתי הזיקוק בעיר חיפה, ובה 3 עובדים שביצעו עבודות תחזוקה, מצאו את מותם כתוצאה מהרעלת גזים.

יחד עם זאת, מניתוח נתוני 2010 של אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ”ת, עולים הממצאים הבאים;

• ענף הבניה, ממשיך לגבות את מספר הקורבנות הגדול ביותר. בשנה שחלפה, נהרגו בענף זה 23 עובדים, המהווים 44% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה.

• נפילה מגובה, הינה הגורם הדומיננטי לתאונות עבודה קטלניות. בשנה שחלפה נהרגו מגורם זה 19 עובדים, המהווים 36% ממספר ההרוגים בתאונות עבודה.

• בענף הבניה, נהרגו 13 עובדים מ’נפילה מגובה’, היינו 57% ממספר ההרוגים בענף זה.

כפועל יוצא מכך, בשנת 2011, מגביר משרד התמ”ת את מאמצי הפיקוח והאכיפה בענף הבניה תוך התמקדות בעבודה בטוחה בגובה.

מפקח עבודה ראשי במשרד התמ”ת, מר אלעזרי, מוסר, כי; “כחלק מהמאבק בתאונות העבודה, הוקמה השנה יחידת חקירות וזו החלה את עבודתה בספטמבר 2010. יחידת החקירות מבצעת חקירות בטיחות פליליות תוך שימוש בסמכויות המוקנות למפקחים מתוקף חוק ארגון הפיקוח על העבודה, פקודת הבטיחות בעבודה ובהתאם לחוק סדר הדין הפלילי לצורך;

א. בירור הסיבות והנסיבות של תאונות עבודה ומחלות מקצוע ומיצוי לקחיהן לצורך מניעת הישנותן;
ב. מיצוי הדין עם מפרי חוקי הבטיחות לצורך ענישה והרתעה.

שר התמ”ת מר שלום שמחון, מציין, כי; “צמצום מספר הנפגעים מתאונות העבודה הוא יעד חשוב ביותר. למעסיקים, יש אחריות ישירה לשלומם ובטיחותם של עובדיהם ומשרדי, יפעל להבטיח מימוש אחריותם זו.

הנתונים, מצביעים על כך, כי ענף הבניה, גובה את מספר הקורבנות הגדול ביותר, ולכן, כל תכנית ממשלתית לעידוד ולהאצת הבניה, חייבת לשלב השקעה בפיקוח על בטיחות העובדים בענף”. אמר השר שמחון.

מנכ”ל משרד התמ”ת מר שרון קדמי, מציין כי; “משרד התמ”ת, הציב את נושא הבטיחות בקדמת סדר העדיפויות. אגף הפיקוח על העבודה, שסבל במשך שנים משחיקה ומקיצוצים צפוי לעבור שינוי ארגוני במהלך השנתיים הקרובות, לצורך כך, משרד התמ”ת, הפנה משאבים לתגבור יכולות הפיקוח והאכיפה ולטיפול בתחומי אחריות חדשים שהושתו על משרדנו. כבר בשנה הקרובה, יאוישו 20 משרות מתוך 37 המשרות שהוקצו לקידום נושאי הבטיחות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן