אורתופדיה

בן ה-100, פתח פרק חדש בחיים עם מפרק ירך, בבית חולים כרמל, חיפה

0
0

שלמה ביגון, התכונן לחגוג את יום הולדת ה 100 שלו עם המשפחה המורחבת, אבל נאלץ לחגוג במחלקה האורטופדית בבית החולים כרמל, חיפה, שם הוא עבר בדיוק ביום הולדתו ה- 100 – ניתוח מורכב להחלפת מפרק הירך, לאחר שנפל ברחוב, השבוע עזב את ביה”ח כרמל, עומד על הרגליים ומחייך.
בן ה-100, פתח פרק חדש בחיים עם מפרק ירך, בבית חולים כרמל, חיפה
בן ה-100, פתח פרק חדש בחיים עם מפרק ירך, בבית חולים כרמל, חיפה

שלמה ביגון, תושב הצפון, נולד ב 1911 בפינק שבפולין הוא השתתף בהקמת קיבוץ חניתה, היה נוטר ונחשב למלח הארץ. גם היום כשהוא חוגג 100 שנים, ושוכב אחר הניתוח שעבר’ הוא מרגיש בריא וחיוני; “ירדתי לזרוק זבל, כמו בכל יום מספר שלמה מהמיטה במחלקה האורטופדית בבית החולים כרמל, ופתאום החלקתי על משהו לא מזוהה, נשכבתי על המדרכה עד שבאו לעזור לי”.

בעקבות הנפילה שבר הקשיש שלמה את מפרק הירך בצורה קשה ובני המשפחה הסיעו אותו במהירות לבית החולים כרמל, בעיר חיפה, שם קיבלו אותו הרופאים בחדר המיון, והפנו אותו לאחר האבחנה מיד לחדר הניתוח.

“בניתוחי מפרק הירך, ההגעה המהירה לבית החולים היא המפתח להצלחה” – מסביר מנהל המחלקה האורטופדית בבית החולים כרמל, ד”ר בני ברנפלד. עד היום, ניתחנו ב’כרמל’ אלפי חולים עם שברים במפרק הירך אבל חולה בן 100 עדיין לא ניתחנו”.

הסיכונים לחולה בגיל מאוד מבוגר, גדולים ומסוכנים, קשה ומסוכן להרדים את החולה המבוגר וכל הניתוח הוא מורכב ובעל סיכונים אבל הרופאים של המחלקה האורטופדית בכרמל למרות הכל ולמרות הגיל לקחו את הצ’אנס וניתחו את מר ביגון כדי לנסות להציל אותו.

ד”ר אפריים ברונשטיין, שביצע את הניתוח המסובך בשלמה מעדכן כי בניתוח קיבעו את מפרק הירך השבור באמצעות מסמור מתקדם מטיטניום וראש הקיבוע שהושם היה ממתכת אצילה כרום קובלט מה שמבטיח חוזק וקלות מצד אחד ומניעת דחיה ע”י הגוף מצד שני.

“צריך לזכור, כי אנשים הגרים באזורים בעלי עליות ומורדות כמו איזור הכרמל, למשל, מרבים ליפול בגיל המבוגר, מסביר ד”ר ברנפלד, כמו כן, תוחלת החיים של האוכלוסייה נמצאת לשמחתנו בעליה, אבל הזקנה קשיי ההליכה והנפילות מביאים לצערנו המון חולים עם שברים לבית החולים.

ככל שהחולה מגיע מוקדם יותר סיכויי הצלחת הניתוח וההחלמה עולים, אנחנו בבית החולים כרמל מנתחים מאות מפרקי ירך ומפרקים נוספים בשנה, ויש לנו הכי הרבה נסיון בצפון “.

“המטרה שלנו היא שהחולה כבר למחר הניתוח יעמוד על הרגליים וילך קצת מעדכן ד”ר ברנפלד. מהנסיון שצברנו עם השנים מקום השיקום הטוב ביותר לחולה הוא הבית והסביבה הטבעית בה הוא חי, שם החולים חוזרים לתפקד בצורה הטובה ביותר.

“אנחנו בבית החולים כרמל, משתפים פעולה גם עם היחידה להמשך טיפול של הכללית במחוז שעושה עבודה נהדרת בשיקום החולים בביתם וכך כולם מרויחים” – מסכם ד”ר ברנפלד.

ומר ביגון, מרגיש עכשיו הרבה יותר טוב, אחרי שעבר את הצבא הבריטי ונפל בשבי הגרמני בשנות ה- 40 הניתוח הזה קטן עליו והמשפחה הביאה עוגה גדולה למחלקה והם חגגו יחד יום הולדת 100.

“הסוד שלי לחיים ארוכים” – מגלה מר ביגון; “הוא עבודה מסודרת, אוכל מסודר, ושינה מסודרת זה הבסיס הכי חשוב לחיים, אחר כך, הכל יסתדר” אומר ביגון בחיוך כשהוא צועד על ההליכון בתוך המחלקה האורטופדית של ביה”ח כרמל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן