כאן נוער

גז מזגנים: תקן חדש של מכון התקנים הישראלי, ימנע מבני נוער לשאוף אותו

0
0

“תקן מציל חיים של גז המזגנים על ידי מכון התקנים הישראלי, ימנע את הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לשאוף גז מהמזגן” – אומר דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי; “התקנים הישראלים נכתבים במטרה לשמור על בטיחות הציבור”.
גז מזגנים: תקן חדש של מכון התקנים הישראלי, ימנע מבני נוער לשאוף אותו
גז מזגנים: תקן חדש של מכון התקנים הישראלי, ימנע מבני נוער לשאוף אותו

תופעת שאיפת גז המזגנים (Gas Air Conditioner) על-ידי בני נוער, הפכה לשכיחה יותר. מנתונים של הרשות למלחמה בסמים, עולה, כי חלה עליה מתמדת במספר בני הנוער הנוהגים לשאוף גז מזגנים. הנתונים, מראים, כי מספר המקרים של שאיפת גז עלה מ-60 ל-80 אלף בשנתיים.

שאיפת גז ממזגנים, גורמת לאובדן זמני של שיווי משקל והתמצאות במרחב העלולים לגרום לנפילה. לעיתים הנפילה מתרחשת מגובה שכן מזגנים רבים מותקנים על גגות. אירוע מסוג זה, כמו שקרה בעבר, עלולים להסתיים ב-מוות.

לאור האמור לעיל הרשות למלחמה בסמים, יזמה את הכנת גיליון תיקון לתקן רשמי 994 חלק 1 מזגני אוויר; דרישות בטיחות ודרישות פעולה.

מהות התיקון, המוצע הוא הוספת דרישה למנגנון שימנע את הוצאת הגז מן המזגן.

המנגנון החדש, יתוכנן כך שפתיחת ש’סתום הגז’, תוכל להתבצע אך ורק באמצעות מפתח מיוחד. פתרון זה, מיושם בהצלחה בעיריית תל אביב, ובמדינות רבות בארה”ב.

דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי, הסביר, כי; “התקנים הישראלים נכתבים במטרה לשמור על בטיחות הציבור.

גיליון התיקון לתקן למזגני אוויר, ימנע את הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לשאוף גז מהמזגן. בגיליון התיקון, תהיה דרישה לשסתום לכידה לכל המיכלים והמערכות הקרר, שימנע את ניתוק מערכת הגז על ידי אנשים שאינם מורשים לכך”. סיכם מנכ”ל מכון התקנים הישראלי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן