נגישות כאן ישראל

התמ”ת: ל-60% מ’אנשים עם מוגבלות’, יש מחשב ביחס ל-74% באוכלוסייה ללא מוגבלות

0
0

מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת, ערך סקר בנושא שימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות; רק 53% מהאנשים עם מוגבלות שברשותם מחשב המחובר לאינטרנט עושים בו שימוש לצורך כריית מידע, זאת בהשוואה לכ-76% בקרב האוכלוסייה ללא מוגבלות ◄ שיעור השימוש במחשב בקרב מועסקים עם מוגבלות, גבוה משמעותית מאשר בקרב בלתי מועסקים עם מוגבלות – 55% ו– 30% בהתאמה.
התמ
התמ”ת: ל-60% מ’אנשים עם מוגבלות’, יש מחשב ביחס ל-74% באוכלוסייה ללא מוגבלות

סקר שערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת, בנושא של
שימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות, חושף, בין היתר, כי ל- 60% מ’אנשים עם מוגבלות’, יש מחשב ביתי, בהשוואה ל – 74% בקרב האוכלוסייה ללא מוגבלות. זאת ועוד; כ- 35% מהאנשים עם מוגבלות, דיווחו על שימוש במחשב בחודש שקדם לראיון עימם, זאת בהשוואה ל – 65% בקרב האוכלוסייה ללא מוגבלות.

שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים עם מוגבלות בעלי תפקוד מלא, עומד על 44% והוא גבוה פי 2 מאשר בקרב בעלי תפקוד בינוני ומועט (20.2%). (רמת התפקוד, נקבעה על בסיסי סדרת שאלות אודות מידת יכולתו של המרואיין לאכול, להתקלח, להתלבש ולהתהלך מחוץ ובתוך הבית באופן עצמאי וללא עזרה.

כך נקבעו שלוש רמות תפקוד; מלא, חלקי ומועט. לצורך דף מידע זה, אוחדו שתי רמות התפקוד הנמוכות (חלקי ומועט) לכדי קבוצה אחת המושווית לבעלי תפקוד מלא).

זאת ועוד, מדף המידע שנכתב בעקבות הסקר, ע”י מיכל אלפסי, חוקרת במינהל מחקר וכלכלה ומרכזת תחום מחקרים ב’מטה לשילוב אנשים עם מוגבלות’ ב’שוק העבודה’, עולה, כי; רק 53% מהאנשים עם מוגבלות שברשותם מחשב המחובר לאינטרנט עושים בו שימוש לצורך כריית מידע, זאת בהשוואה לכ-76% בקרב האוכלוסייה ללא מוגבלות.

מנתוני הסקר, גם מתברר, כי שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים עם מוגבלות, פוחת ככל שרמת ההשכלה נמוכה יותר ועומד על 19% בלבד בקרב בעלי השכלה נמוכה, יסודי, חטיבת ביניים, תיכון ללא בגרות.

52% בקרב בעלי תעודת בגרות ו–58% בקרב בעלי השכלה על תיכונית. לשם השוואה, שיעור השימוש במחשב בקרב אנשים ללא מוגבלות בעלי השכלה נמוכה, עומד על 38%.

מדף המידע שנכתב בעקבות הסקר, מתברר, כי שיעור השימוש במחשב בקרב מועסקים עם מוגבלות, גבוה משמעותית מאשר בקרב בלתי מועסקים עם מוגבלות – 55% ו– 30% בהתאמה. בדומה, גם שיעור המועסקים עם מוגבלות שברשותם מחשב ביתי, הינו גבוה יותר מאשר בקרב בלתי מועסקים עם מוגבלות – 73% ו–53% בהתאמה.

ממצאים אלו, ואחרים, עולים מדף מידע בנושא שימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות, אשר נערך ועובד לאחרונה על ידי מינהל מחקר וכלכלה אשר במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

הנתונים בדף המידע מתבססים על עיבודים מיוחדים שנערכו על נתוני הסקר החברתי של הלמ”ס לשנים 2002 – 2006, המתייחס לכלל אוכלוסיית ישראל בגילאי 20 – 64.

מטרתו של דף המידע היא להציג נתונים עדכניים אודות מידת ומאפייני השימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות, בהתייחס לרמת התפקוד היומיומית שלהם ובהשוואה לאנשים ללא מוגבלות. כל זאת, במטרה לשפוך אור על הפערים הדיגיטליים שבין אוכלוסיית בעלי המוגבלות לבין כלל האוכלוסייה, פערים אשר משליכים על מידת השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בכלל ובתעסוקה בכלל.

דף המידע שנכתב ע”י מיכל אלפסי, חוקרת במינהל מחקר וכלכלה ומרכזת תחום מחקרים במטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה באתר התמ”ת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן