תיירות | נופש

התאחדות המלונות, בקמפיין נגד שר התיירות: מנע הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!

0
0

הקמפיין נגד שר התיירות בעיתונות הכלכלית, קורא לו; ’מנע את הרס הטבע, התיירות, ומלונות ים-המלח!’ ◄ עקב הפעילות התעשייתית של מפעלי ים המלח, תוך שנים ספורות, צפויה סכנת הצפה למלונות. החברה הממשלתית להגנות על ים המלח, הציגה 3 חלופות לפתרון המצב
התאחדות המלונות, בקמפיין נגד שר התיירות: מנע הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!
התאחדות המלונות, בקמפיין נגד שר התיירות: מנע הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!

קמפיין מחאה של ’התאחדות המלונות בישראל’, יחד עם גופים רבים מתעשיית התיירות, תושבים מדימונה ומערד, וכמה ארגונים ירוקים , נפתח הבוקר (ראשון), כנגד שר התיירות, מר סטס מיסז’ניקוב, תחת הכותרת; ’מנע את הרס הטבע, התיירות ומלונות ים-המלח!’.

המודעות, קוראות אל שר התיירות, למנוע את הרס המלונות, התיירות, הטבע והתעסוקה בים המלח. ואת פרנסתם של 12,000 מועסקים מישובי וערי הסביבה ב’תיירות ים המלח’ – בסכנה.

במודעות, נאמר, כי; “הרס והעתקת המלונות, הנזק ל’מדבר יהודה’, כתוצאה מעבודות חציבה מאסיביות, כפתרון זמני לעליית המפלס, הם מכת מוות לסביבה ולתיירות בים המלח. יתר על כן, בסופו של דבר, ייאלצו ליישם את הפתרון היחיד לטווח ארוך; קציר מלח. למה להרוס בינתיים ולא לנקוט מיד בפתרון הנכון”?

בימים הקרובים, צפוי שר התיירות מר סטס מיסז’ניקוב, להודיע מהי החלטתו בעניין פתרון עליית מפלס המים באגן הדרומי של ים המלח. באזור זה, לצידו ניצבים המלונות, עולה המפלס מדי שנה, בכ- 20 ס”מ, עקב הפעילות התעשייתית של מפעלי ים המלח.

תוך שנים ספורות, צפויה סכנת הצפה לבתי המלונות. החברה הממשלתית להגנות על ים המלח, הציגה שלוש חלופות לפתרון המצב.

הראשונה; קציר מלח מלא מקרקעית הים, שהיא החלופה המועדפת על כל גורמי התיירות והגורמים הירוקים, השנייה; בניית עוד לגונה בים, והשלישית; המעוררת תרעומת גדולה, ואשר זכתה כבר לתמיכה גלויה של משרד האוצר, היא: העתקת מלונות ים המלח, ממקומם לאזור אחר.

לקראת ההחלטה, זימן המשרד את נציגי הגופים הירוקים ביום שלישי, הקרוב, לסיור ב’ים המלח’. ביום רביעי, הקרוב, מבקש מנכ”ל משרד התיירות, מר נועז בר ניר, לרכז את מלונאי ים המלח, כדי להציג בפניהם את החלופה המועדפת על המשרד.

על הקמפיין, חתומים שורה ארוכה של ארגונים; החברה להגנת הטבע, ידידי כדור הארץ, איגוד סוכני תיירות הפנים בישראל, התאחדות המלונות בישראל, התאחדות המלונות בים המלח, לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, תושבים מהעיר דימונה ומ-ערד ועוד.

צפוי, כי בימים הקרובים, גל המחאה, יתרחב והלחץ על שר התיירות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן