חוק ומשפט

פרופ’ רות הלפרין קדרי, מהפקולטה למשפטים של בר-אילן: אשת השנה במשפט לשנת 2010

0
0

פרופ’ אריה רייך, דיקאן הפקולטה למשפטים ב’אוניברסיטת בר- אילן’; “פרופ’ קדרי, היא דוגמה של שילוב מבורך בין הוראה ומחקר אקדמי לבין העשייה חברתית למען מטרה צודקת. פעילותה במסגרת ’מרכז רקמן לקידום מעמד האישה והקליניקה לזכויות נשים במשפחה’, וכן, פעילותה ב’ועדת האו”ם’ לביעור אפליה נגד נשים, מביאות לפירות חשובים של שינוי חברתי ותיקון עולם שמצדיקים את זכייתה בתואר מכובד זה”.
פרופ’ רות הלפרין קדרי, מהפקולטה למשפטים של בר-אילן: אשת השנה במשפט לשנת 2010
פרופ’ רות הלפרין קדרי, מהפקולטה למשפטים של בר-אילן: אשת השנה במשפט לשנת 2010

פרופ’ רות הלפרין קדרי ראש ’מרכז רקמן’ לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר- אילן, היא הזוכה בתואר אשת השנה במשפט לשנת 2010 מטעם העיתון “פרקליטים”. פרופ’ קדרי, היא משפטנית, נחשבת לוחמת זכויות נשים ודתייה, צירוף לא שגרתי המזמן התמודדות דרך קבע עם סתירות וחיכוכים.

באקדמיה’ מקדמת פרופ’ קדרי, את המודעות למצבן של נשים דתיות אורתודוכסיות בארץ המבקשות לפרש ולפתח את מעמד האישה מתוך היהדות. היא שימשה נציגה של ישראל בתחום קידום זכויות הנשים בפורומים בינלאומיים.

בשנת 1997, ניהלה הלפרין קדרי את המחקר הרשמי אודות מצבן של נשים בישראל, שנערך במסגרת חתימתה של מדינת ישראל על אמנת CEDAW, האמנה הבינלאומית ל’ביעור האפליה נגד נשים’.

מדינות שחתמו על האמנה מתחייבות לבער את כל סוגי נגע האפליה נגד נשים, ולפעול בכל דרך על מנת לחסלה.

בשנת 2007, נבחרה פרופ’ הלפרין קדרי להיות מומחית ב’וועדת CEDAW’, המומחית הישראלית השלישית שהגיעה לוועדה. באותה שנה קיבלה את ’אות העוז הבינלאומי לנשים’ מטעם ממשלת ארה”ב, המוענק לאישה אחת בכל מדינה.

היא זכתה באות על הגנתה החברתית ועל פועלה לקידום נשים ולשינוי חברתי בישראל באמצעות מומחיותה בפמיניזם ומשפט.

בישראל מכהנת פרופ’ הלפרין קדרי בין היתר כיו”ר הוועדה המייעצת לרשות לקידום מעמד האישה, ופעילה בולטת בארגון “קולך – פורום נשים דתיות”. מרכז העשייה האקדמית של פרופ’ הלפרין קדרי הוא להסביר את מושגי הפלורליזם המשפטי (שהיה נושא הדוקטורט שלה), המעניק מקום לאוטונומיה של הדתות בשליטה על היבטים מסוימים של החיים.

פרופ’ אריה רייך, דיקאן הפקולטה למשפטים ב’אוניברסיטת בר- אילן’, מציין כי; “אנו בפקולטה, שמחים מאד בזכייתה של פרופ’ רות קדרי בכבוד הזה של ’אשת השנה במשפט הישראלי’.

פרופ’ קדרי היא דוגמה של שילוב מבורך בין הוראה ומחקר אקדמי לבין העשייה חברתית למען מטרה צודקת שאנו בפקולטה למשפטים ב’בר-אילן’ כל כך מאמינים בו.

פעילותה של פרופ’ קדרי במסגרת ’מרכז רקמן לקידום מעמד האישה והקליניקה לזכויות נשים במשפחה’, וכן, פעילותה ב’ועדת האו”ם’ לביעור אפליה נגד נשים, מביאות לפירות חשובים של שינוי חברתי ותיקון עולם שמצדיקים את זכייתה בתואר מכובד זה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן