ט"ו בשבט

קיבוצים: ט”ו בשבט תשע”א, 2011, בסימן: איכות הסביבה ומיחזור

0
0

לצד הפנינג מסורתי של נטיעת עצים בשטח הקיבוץ או בשדותיו ומסכת סדר ט”ו בשבט, בה ניתנת פרשנות עכשווית לקורות עם ישראל בתקופת ימי קדם, ישימו השנה, קיבוצים, דגש בפעילויות על איכות הסביבה
קיבוצים: ט
קיבוצים: ט”ו בשבט תשע”א, 2011, בסימן: איכות הסביבה ומיחזור

על פי התנועה הקיבוצית, צפויים עשרות אלפי קיבוצניקים, להשתתף בימים; חמישי-שישי ו-שבת בלמעלה מ-200 קיבוצים, שיציינו את ט”ו בשבט – חג האילנות, בקיבוצים ברחבי הארץ.

אביב לשם, דובר ’התנועה הקיבוצית’, מסר לפורטל “כאן נעים”, כי לצד הפנינג מסורתי של נטיעת עצים בשטח הקיבוץ או בשדותיו ומסכת סדר ט”ו בשבט, בה ניתנת פרשנות עכשווית לקורות עם ישראל בתקופת ימי קדם, ישימו השנה ה’קיבוצים’, דגש בפעילויות על איכות הסביבה, במבצעי טיפוח פנים-הקיבוץ, פעילויות מיחזור, יצירה מחומרים טבעיים מתכלים, הסברה על חשיבות איכות הסביבה, חידוני זיהוי והכרת צמחים ועצים, טיולים רגליים, ועוד.

▼ דוגמאות לפעילויות ט”ו בשבט בקיבוצים;

● תל-קציר; בסימן צמיחה- כנס הסברה לבני קיבוץ המעונינים לחזור ולהיקלט בקיבוץ. אחריו סדר ט”ו בשבט ושירה אל לתוך הלילה. ביום שבת – הפעלה לילדים בדגש על איכות הסביבה ונטיעות. מרים רוצ’ה, מנהלת קהילה; 050-8890157

● עין דור; ט”ו בשבט בסימן מיחזור – פיסול באצטרובלים, פינות מיחזור, מסכת חג, ושתילת עצים.

● גבולות; חוזרים אל שנות ה-40’ של המאה הקודמת עם שחזור החיים במצפה גבולות. נטיעת עצים, שתילת צמחי תבלין, בנייה אקולוגית מאדמה.

● עין גדי; סדר ט”ו בשבט בדגש על שבעת המינים.

● בית קשת; נטיעת בוסתן “תקווה ואהבה”, בידי חברי הקיבוץ ותושביו. בבוסתן, יחכה “עץ המשאלות”, בחדר האוכל, תתקיים פעילות לילדים.

● עברון; משחק “חפש את המטמון”. ביום שבת, יתקיים טקס נטיעות ב”גן הוותיקים”

● כפר גליקסון; יתקיימו נטיעות.

● יראון; כל הקיבוץ, יוצא לטיול רגלי בשדות ליד הקיבוץ, הנמצא ליד גבול לבנון.

● יזרעאל; בחדר האוכל תוצג תערוכת צילומי עצים אהובים מחצר הקיבוץ שצילמו החברים. בליל שבת – סדר ט”ו בשבט, ובשבת – משחק חידות במסלול לאתר הנטיעות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן