תיאטרון | הצגות

“החותנת החביבה” –”נסיבא לחביבא”, בשפה המרוקאית, בכורה ב- 25 בינואר במוזיאון א”י

0
0

’החותנת החביבה’ – “נסיבא לחביבא”, קומדיה של טעויות בשפה המרוקאית מאת השחקן, הבדרן, אבנר דן, בבימויו ובכיכובו, הפועל למען הקמת בית קבוע ל’תיאטרון יוצאי מרוקו בישראל’, ומקדם פיצ’ר ישראלי ראשון בשפה המרוקאית ◄ ההצגה בהשתתפות; ויויאן פרץ, העולה לראשונה על במת התיאטרון בגיל 65 (!), שלומי בן ברוך, זוהר נחמיאס וקובי ילוז

“החותנת החביבה” –”נסיבא לחביבא”, בשפה המרוקאית, בכורה ב- 25 בינואר במוזיאון א”י

“החותנת החביבה” בשפה המרוקאית; “נסיבא לחביבא”, קומדיה רומנטית מקורית בשפה המרוקאית, מאת, השחקן, הבדרן, אבנר דן בבימויו ובהשתתפותו, תועלה בבכורה חגיגית ב- 25 בינואר 2011 במוזיאון ארץ ישראל בעיר תל אביב, ובהמשך, מסוף חודש זה, תוצג בכל רחבי הארץ, כמו גם בתפוצות (ארה”ב, קנדה, צרפת ו… מרוקו).

“ההצגה מועלית בשפה המרוקאית מתוך רצון לשמר את המסורת, התרבות והמורשת המפוארת של יהדות יוצאי מרוקו, ואף מתובלת במוסיקה אנדלוסית, ובשירים בשפה המרוקאית” – אומר הבמאי אבנר דן.

זאת ועוד; התפאורה מעוצבת בסגנון בית מרוקאי מודרני, ובו פריטים אותנטיים ממרוקו”.

ההצגה מגוללת את סיפורה של משפחת אביסרור, בני הזוג ג’וזפין וקלוד אביסרור ובתם היחידה; ז’קלין. תקופה ארוכה מייחלת ז’קלין לבואו של החתן המיועד.

היא פוגשת גבר צעיר, רוברט אסולין שמו (בעל משרד הפקות בעיר תל אביב) ובין השניים מתפתח קשר רומנטי. ז’ילבר נחמיאס, העובד עם ז’קלין, מחזר אחריה בלהט גם הוא והעלילה מתפתחת לכיוונים שונים, משעשעים ומפתיעים.

ויויאן פרץ; קוסמטיקאית, ציירת, פסלת ומתקשרת – עולה לראשונה על במת התיאטרון בגיל 65 (!) בתפקיד ראשי. היא נבחרה על ידי אבנר דן ללא ניסיון קודם במשחק ומבלי שהשתמשה בשפה המרוקאית מזה כ- 50 שנים.

שלומי בן ברוך; בוגר בית ספר למשחק ואמנויות הבמה בנגב. בוגר לימודי משחק מול מצלמה עם ערן קולירין ושלומי אלקבץ.

זוהר נחמיאס; בוגרת לימודי משחק אצל שרון אלכסנדר ובביה”ס למשחק ע”ש יורם לוינשטיין. בוגרת משחק מול מצלמה אצל ניב רז, ואילי שטנברג.

קובי ילוז; בוגר ביה”ס למשחק ואמנויות הבמה בנגב, משתתף בפרויקט “יד לגח”ל” המוצג במוזיאון הפלמ”ח בעיר ת”א, הצגות ילדים בהן השתתף; “הארנב ממושי”, “החייזר המוזר”, “טייס מן העבר”, “גברת אפילפסיה” ועוד.

אבנר דן, פועל בימים אלה למען הקמת בית קבוע ל’תיאטרון יוצאי מרוקו’ בישראל, ומקדם פיצ’ר ישראלי ראשון בשפה המרוקאית, המבוסס על מחזה ההצגה; ’החותנת החביבה’.

אבנר דן, שחקן, בדרן, בימאי ומפיק – לקח חלק בפרויקטים מגוונים בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. הוא העלה עד היום 10 הצגות יחיד, ואת חלקם הגדול הוא כתב, ביים והפיק.

בשנת 2005 כתב, ביים והשתתף בהצגה מרוקאית מקורית; “אל – פמיליה”, שהוצגה בהצלחה רבה בכל רחבי הארץ ובחו”ל.

הצגת הבכורה תתקיים ב- 25.1.11, מוזיאון א”י ברמת אביב, בשעה 20:00.

● 31.1.11, היכל התרבות ירוחם, 20:30, מחיר כרטיס: 70 ₪.
● 3.2.11, היכל התרבות באר שבע, 20:30, מחיר כרטיס: 75 ₪.
● 5.2.11, היכל התרבות דימונה, 20:30, מחיר כרטיס: 70 ₪.
● 17.2.11, היכל התרבות עכו, 20:30, מחיר כרטיס: 75 ₪.
● 19.2.11, היכל התרבות קרית שמונה, 20:30, מחיר כרטיס: 75 ₪.
● 22.2.11, היכל התרבות קרית מלאכי, 20:30, מחיר כרטיס: 70 ₪.
● 1.3.11, היכל התרבות אופקים, 20:30, מחיר כרטיס: 70 ₪.

מס’ טלפון להזמנת כרטיסים; 0544540367, 08-6733065.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן