רעידת אדמה

רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים – קמפיין ההתגוננות מפני רעידות אדמה

0
0

– זוהי סיסמת הקמפיין המקיף לנושא ההתגוננות מפני רעידות אדמה, באמצעות ועדת ההיגוי הבינמשרדית להיערכות לרעידות אדמה ◄ זאת הפעם הראשונה בה יוצאת ממשלת ישראל במסע תקשורתי רחב היקף בנושא רעידות אדמה, המכוון לציבור הרחב, והדבר נעשה בהמשך להאצת פעילויות ההדרכה המכוונת לתושבים ברשויות מקומיות, לתלמידים בבתי ספר ובמסגרת מקומות העבודה.
רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים - קמפיין ההתגוננות מפני רעידות אדמה
רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים – קמפיין ההתגוננות מפני רעידות אדמה

לראשונה בישראל – השבוע, יחל מסע הסברה מקיף לנושא ההתגוננות מפני רעידות אדמה, באמצעות ועדת ההיגוי הבינמשרדית להיערכות לרעידות אדמה. מטרת המסע להעלות את המודעות בציבור לסיכון הממשי להתרחשותה של רעידת אדמה חזקה בישראל, ולהביא לידיעתו את הדרכים בהן יכול האזרח להתכונן לקראת אירוע שכזה ובכך למנוע אסון.

במוקד הקמפיין, הושם דגש על החשיבות הרבה לעמידות המבנים בתקן רעידות אדמה למניעת אסון ועל הצורך בפעולה ייזומה של דיירי בתים (באמצאות תמ”א 38), לחיזוקם של בתים שאינם עומדים בתקן זה.

כמו כן, מבקש הקמפיין לעורר את הציבור להיכרות מחודשת עם הנחיות ההתנהגות המעודכנות בעת התרחשות רעידת אדמה.

זאת הפעם הראשונה בה יוצאת ממשלת ישראל, במסע תקשורתי רחב היקף בנושא רעידות אדמה המכוון לציבור הרחב, והדבר נעשה בהמשך להאצת פעילויות ההדרכה המכוונת לתושבים ברשויות מקומיות, לתלמידים בבתי ספר ובמסגרת מקומות העבודה.

מסע ההסברה, אשר מנוהל על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, עומד על כ-4 מיליון שקלים, והוא כולל שני תשדירים שישודרו בערוצי הטלוויזיה, שני תשדירי רדיו, וכן באנרים באתרי האינטרנט, ומודעות בעיתונות הארצית ובעיתונות המגזרית.

סיסמת הקמפיין; “רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים”.

ד”ר אבי שפירא, יו”ר הועדה; “המטרה שלנו היא ליידע את הציבור, כי רעידת אדמה חזקה בישראל, תתרחש בוודאות, למרות שלא ניתן לחזות בדיוק מתי, וכי נקיטת צעדי היערכות נכונים על ידי האזרחים, כבר היום, תמנע אסון כבד כאשר הרעידה תתרחש!”.

ועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה, הוקמה על ידי ממשלת ישראל ב-1999, כגוף המטה לועדת שרים לטיפול בנושא.

הועדה, מתאמת ומפקחת על היערכותם של משרדי הממשלה וגופי החירום, להתרחשות רעידת אדמה חזקה בישראל, ואמונה על מכלול היבטים הקשורים בהיערכות זאת.

בין נושאים אלו, ניתן למנות מספר תחומי עיסוק מרכזיים, ובכלל זה מחקר גיאולוגי, גיאופיזי והנדסי, חיזוק תשתיות, מבני ציבור ומבני מגורים, מערכות התראה, הכשרות מקצועיות הסברה לציבור ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן