רעידת אדמה

רעידת אדמה בעוצמה של 4 דרגות ב’סולם ריכטר’, הורגשה היום בבקעת הירדן

0
0

לא דווח על נפגעים ◄ תושבים נרגשים דיווחו על רעידת אדמה, אשר הורגשה באזור עמק בית שאן ובישובים: צפת, טבריה, עפולה, נצרת עילית, כפר תבור, קיבוץ נוה אור, אשדות יעקב, קיבוץ מעוז חיים, שדמות דבורה, כפר שיבלי, קיבוץ תל קציר, קיבוץ גשר וכפר כנא.
רעידת אדמה בעוצמה של 4 דרגות ב’סולם ריכטר’, הורגשה היום בבקעת הירדן
רעידת אדמה בעוצמה של 4 דרגות ב’סולם ריכטר’, הורגשה היום בבקעת הירדן

אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיזי לישראל, מסר הערב (מוצאי שבת 01.01.11), כי רעידת אדמה בעוצמה של 4 ב’סולם ריכטר’, התרחשה היום בשעה 18:31 לפי שעון ישראל בבקעת הירדן.

מן המשטרה, נמסר, כי לא דווח על כל נפגעים. רעידת האדמה, הורגשה היטב בישובים: צפת, טבריה, עפולה, נצרת עילית, בית שאן, כפר תבור, קיבוץ נוה אור, אשדות יעקב, קיבוץ מעוז חיים, שדמות דבורה, כפר שיבלי, קיבוץ תל קציר, קיבוץ גשר וכפר כנא.

תושבים נרגשים, דיווחו לאתרי האינטרנט במדינה וב’פייסבוק’ על רעידת אדמה, שהורגשה היטב ובעצמה חזקה לדברים.

בין תושבי בית שאן שגם בה הורגש רעש האדמה, הייתה רחלי פרץ, מנהלת חשבונות וחשבת שכר‏ בחברת הגיל השלישי, שסיפרה לפורטל “כאן נעים”, כי; “שכבתי במיטה ולפתע, הרצפה רעדה… בעיני, זה היה לפחות 6 בסולם ריכטר… הארון, הגיע עד למיטה… אימאל’ה.

נודע לי, כי יש בניין מגורים שנסדק ברחוב אלי כהן, באזור של “בית ספר תומר”, בעיר בית שאן”. הוסיפה פרץ בהתרגשות.

עיריית בית שאן, מסרה, כי מדובר בסדק שהיה קיים קודם לרעידת האדמה, אך זה התרחב בעקבות הרעידה. דיירי הבניין, פונו מהמקום. הנושא הובר לטיפול מהנדס העיר.

בשיחה לרדיו האזורי “קול רגע”, סיפר גם ראש עיריית צפת, מר אילן שוחט, מסר, כי הרגיש את האדמה רועדת, והוסיף בדבריו, כי בעירו מערך החירום בעיר, ערוך לכל תרחיש; “המבנים החדשים נבנו עם טכנולוגיה חדשה נגד רעידות אדמה, אבל בשאר המבנים מדובר בהון תועפות של חיזוקי מבנים וצריכה להיות פה מדיניות של ממשלת ישראל, בנושא הזה”.

רחלי פרץ: … הארון, הגיע עד למיטה… אימאל’ה.

לפני כשבועיים, ניסה ראש מועצת בקעת הירדן, להרגיע את התושבים בעקבות דבריו של שר הבינוי והשיכון, לפיהם 70 אלף מבנים בבקעה, נמצאים בסכנת קריסה ברעידת אדמה.

לדבריו, בכל רגע יש רעידת אדמה בבקעה, אבל הבתים החד קומתיים, דווקא עומדים בכל הסטנדרטים. “השר אטיאס, הפגין בורות לשמה, אלא אם כן הוא התכוון לעיר יריחו, לא ברור לי על איזה 70 אלף מבנים הוא מדבר”. אמר אלחיאני.

שר השיכון מר אריאל אטיאס, אמר אז יש צורך לחשוב על סכנות לפני שהן מתרחשות. “70 אלף מבנים ב’בקעת הירדן’, נמצאים בסכנת קריסה”, אטיאס, התריע, כי; “תוכנית הממשלה לעידוד תושבים לחיזוק בתיהם נכשלה. “דרשנו לאפשר ליזמים לחזק מבנים בפריפריה תמורת אחוזי בנייה במרכז, אך זה נתקע”.

יצוין, כי לפני כחודש, נרשמה רעידת אדמה, בעוצמה של 3.5 בסולם ריכטר באזור צפון ים המלח.

בסוף נובמבר 2010, אירעה רעידת אדמה בעוצמה של 3.5 דרגות בסולם ריכטר באזור הגליל העליון. גם אז לא דווח על נזק או נפגעים בעקבותיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן