השריפה בכרמל (2010)

השר ארדן, הגיש לממשלה התוכנית לשיקום הכרמל הנאמדת בכ- 200 מיליון ₪

0
0

השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן; “מטרת תוכנית לשיקום נזקי השריפה בכרמל (2010), להביא לידי שיקום החי והצומח שנפגעו בשריפה, למנוע שריפה חוזרת בסדר גודל דומה ולצמצם נזקי שריפות עתידיות בכרמל”.
השר ארדן, הגיש לממשלה התוכנית לשיקום הכרמל הנאמדת בכ- 200 מיליון ₪
השר ארדן, הגיש לממשלה התוכנית לשיקום הכרמל הנאמדת בכ- 200 מיליון ₪

משרד האוצר, טרם תיקצב את הסכום הנדרש ל’שיקום הכרמל’ בעקבות השריפה בכרמל (2010), אך השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, אשר משרדו השלים את עיקרי עלות שיקום ‘פארק הכרמל’, הגיש היום (א’), את הדרישה הכספית הנובעת מתכנית לשיקום החי והצומח שנפגעו בשריפה בכרמל של ועדת ההיגוי הבינמישרדית לשיקום נזקי השריפה, זאת בהתאם להחלטת הממשלה מיום 5.12.10.

בהתייחס למשרד אוצר, אמר השר ארדן, כי האוצר, הבטיח לציבור, כי יקשיע בשיקום הכרמל, ועל כך, מתבססת הצעתו והוא רואה, כי ניתן כבר לראות שהחל ליישם את הבטחותיו כשתקצב כ-350 מיליון שקל לטובת מערך הכבאות.

השר ארדן; “אדרוש שהתקציב ההכרחי, יינתן מיידית בכדי שנוכל ליישם את המלצות הוועדה, נצמצם את נזקי השריפה ונמנע שריפות עתידיות. יישום המלצותי, ייתן את המענה ההכרחי לשיקום ולשמירה על “הריאה הירוקה” של אזור הכרמל, המשרתת את איכות החיים של מיליוני אזרחים בכל שנה ותאפשר לציבור לחזור למרחבים הפתוחים וליהנות בהם בביטחון”.

“מטרת התוכנית להביא לידי שיקום החי והצומח שנפגעו בשריפה, למנוע שריפה חוזרת בסדר גודל דומה ולצמצם נזקי שריפות עתידיות בכרמל”. אמר השר להגנת הסביבה, ח”כ גלעד ארדן.

המלצת הוועדה הבינמישרדית לשיקום נזקי השריפה, כוללות פעולות מיידיות הנדרשות לשמירה על בטיחות הציבור, ומניעת נזקים ביכולת ההתחדשות של היער, וכן פעולות לטווח הארוך להתחדשות מיטבית, שתתבסס בעיקר על צמיחה טבעית, פעולות דילול וגיזום ומרעה להפחתת החומר הדליק ביער.

הועדה, קובעת, כי יש לתת לחי והצומח ביער הכרמל, להשתקם בכוחות עצמם ואין לבצע שתילה מאסיבית של עצים בתקופה הראשונה, למעט גיזום וכריתת עצים, המהווים מפגע בטיחותי.

לפי הערכות המשרד להגנת הסביבה השריפה בכרמל, גרמה לשחרור גזי חממה בהיקף כולל של 390,000 טון. אתמול שבת ביקרו כ-50,000 בני אדם, ביקרו ב’פארק הכרמל’, כדי לחזות בנזקים שנגרמו בדליקה.

◄ בין המלצות הועדה העיקריות;

● הקמת מערכת אלקטרו אופטית לגילוי שריפות,
● שיקום אתרי פסולת במרחב,
החזרת רעיית עזים ובקר לאזור,
● יצירת אזורי חיץ בין היער ליישובי האזור,
● רכישת כבאיות,
● תגבור תשתיות המים,
● הקמת מרכז שליטה מרכזי בכרמל,
● תגבור פקחים ואכיפה,
● חינוך לתלמידים ופעולות הסברה למטיילים במקום וקמפיין הסברתי נרחב.

עלות שיקום ‘פארק הכרמל’, נאמדת בכ-200.7 מיליון ₪ למשך 4 שנים. עיקר ההשקעה בשנה הראשונה; שנת 2011, בסכום של 95.4 מלש”ח, שנת 2012 סכום של 55.4 מלש”ח, בשנת 2013, סכום של 37.3 מלש”ח ובשנת 2014, סכום של 12.6 מלש”ח.

תוכנית השיקום היא תוצר של פעילות ועדת השיקום בראשות המשרד להגנת הסביבה, בה היו חברים משרדי החקלאות, אוצר, רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, החברה להגנת הטבע, צה”ל, שירותי הכבאות ו-אקדמיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן