השריפה בכרמל (2010)

ח”כ יואל חסון: לאור דו”ח מבקר המדינה, החמור אפעל להקמת ועדת חקירה

0
0

בעקבות פרסום דו”ח מבקר המדינה על היערכות שירותי הכיבוי וההצלה לשעת חירום: אומר ח”כ יואל חסון; “… קיים חשש כבד שלאור המחדל המתמשך, יאבד הציבור את האמון ברשויות המדינה ובמקבלי ההחלטות ◄ עלינו, לתמוך, ללא קשר לקואליציה או אופוזיציה, בהקמת ועדת חקירה ממלכתית זו חובתה של הכנסת
ח
ח”כ יואל חסון: לאור דו”ח מבקר המדינה, החמור אפעל להקמת ועדת חקירה

לאור ממצאי דו”ח מבקר המדינה, שמצביע על כשלים וליקויים חמורים בכל הנוגע להיערכות שירותי הכיבוי וההצלה לשעת חירום, ומותח ביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות בממשלה, תתכנס הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ביום שלישי הקרוב, ז’ בטבת (14.12) בשעה 9:00 בבוקר, כדי להחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפי סעיף 14 לחוק מבקר המדינה. אל הישיבה, הוזמנו האישים והגופים המבוקרים, וביניהם שר הפנים; מר אלי ישי, שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ, ושר הביטחון מר אהוד ברק.

ח”כ יואל חסון, יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, אומר, כי; “דו”ח מבקר המדינה, בנושא; ’היערכות שירותי הכיבוי וההצלה לשעת חרום’, הוא דו”ח חריף וקשה – מהקשים שידענו. הדו”ח חמור במיוחד, לאור העובדה שמדובר בדו”ח מעקב על דו”ח קודם, שקובע במפורש שהליקויים עליהם הצביע מבקר המדינה, כבר בשנת 2007, לא תוקנו, ומקבלי ההחלטות לא ביצעו את המוטל עליהם וכשלו בתפקידם.

המבקר, קובע, כי הדו”ח מעיד על ’מינהל בלתי-תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי’. זוהי אמירה חסרת תקדים, המחייבת נקיטת צעדים משמעותיים נוספים”.

חסון, מדגיש, כי; “לאור הדו”ח החמור, הדרך היחידה להביא לשינוי תפישה בקרב מקבלי ההחלטות ביחס למערך הכיבוי וההצלה היא באמצעות הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק ל’ועדת חקירה ממלכתית’, יש את הסמכות המשפטית להסיק מסקנות אישיות ואת הסמכות המקצועית לגבש מודל חדש וטוב ל’מערך הכבאות’”.

גם מבקר המדינה, קובע במפורש, כי; “ביני לביני, אני יותר ויותר, משתכנע שרק בצעדים חריגים ומשמעותיים, ניתן יהיה לשבור את המוסכמה, העתיקה; “הכלבים נובחים והשיירה עוברת”.

’השריפה בכרמל 2010’, גרמה למותם של 42 איש, וכילתה יותר מ-50,000 דונם יערות וחורש טבעי. מאות בתים, עלו באש ולמעלה מ-17,000, איש פונו מבתיהם.

מדובר בשריפה הגדולה ביותר מאז קום המדינה, ואסון כבד, וטרגי במימדים שטרם ידענו בישראל.

ח”כ חסון, ממשיך ומציין, כי; “לצערי, לתוצאות השריפה, יש קשר סיבתי מובהק לכשלים בהיערכות שירותי הכיבוי וההצלה, עליהם הצביע המבקר, וקיים חשש כבד שלאור המחדל המתמשך, יאבד הציבור את האמון ברשויות המדינה ובמקבלי ההחלטות.

זוהי שעתה הגדולה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ושל כל אחד מחבריה. עלינו, לתמוך, ללא קשר לקואליציה או אופוזיציה, בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, על מנת להשיב את האמון הציבורי במערכות השלטון, ולהבטיח שמי שכשל – לא יהיה חלק ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל”. סיכם ח”כ יואל חסון, יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן