השריפה בכרמל (2010)

השריפה בכרמל – כובתה: נתניהו מינה, ריבלין הצית, הנפגעת – ראש העיר נתניה, פיירברג

0
0

קשה למצוא ברזומה הפוליטי של ריבלין, הצלחות מרשימות של עשייה בכלל למען מדינה והציבור למעט אהדת יתר לטובת בית”ר ירושלים, כיועצה המשפטי של קבוצת הכדורגל ◄ גם כרמל סלע, ראש מועצת חוף הכרמל, הצטרף ללהקת הצבועים והביע התנגדות למינוי. הצצה קטנה על פועלו כאיש ציבור, מגלה, מדוע מר נתניהו, העדיף לא לבחור בו ◄ אני מכיר, את הגב’ פיירבג, כ”בולדוזר” המניע עניינים ללא לאות ובהצלחה
השריפה בכרמל - כובתה: נתניהו מינה, ריבלין הצית, הנפגעת - ראש העיר נתניה, פיירברג
השריפה בכרמל – כובתה: נתניהו מינה, ריבלין הצית, הנפגעת – פיירברג

היה זה רק עניין של זמן. בתוך פחות מ-24 שעות קמו חכמי הדור, וסתם פוליטיקאים צרי עין, מתוסכלים מחוסר עבודה וכישרון, כדי לתקוף אישית את ראש העיר נתניה, הגב’ מרים פיירברג-אכר, עם הכרזת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על החלטתו למנותה כראש הצוות המיוחד שיטפל בנפגעי השריפה בכרמל (2010).

הגדיל מכל היה יו”ר הכנסת, מר ראובן ריבלין, שהגיב היום (ג’) בציניות לבחירה בפיירברג שהכריז; “השרים, כנראה, עסוקים מדי, לכן, צריך היה להביא את פיירברג לטפל בנזקי השריפה”.

ריבלין, נימק את טענתו המלומדה, כי; “נוצר מצב שבו, לצערי, הכנסת, כבר כמעט לא עובדת בימי שלישי. לחברי הכנסת, יש סידורים אחרים, והשרים כל כך עסוקים, כנראה, עד שהיינו צריכים להביא את פיירברג, כדי לנהל את שיקום נזקי השריפה בכרמל”.

ברור לכולם כי גם הסולחה בין רוה”מ נתניהו לריבלין לא עמד מול להבות הכרמל, ריבלין לא בחל באמצעים לתקוף פעם נוספת את נתניהו אלא שהפעם עשה זאת על גבה של הגברת פיירברג.

מבלי להיכנס לתיאורים צבעוניים של סצנות סוחטי דמעות, תרתי משמע של מר ריבלין, על רצונו לשרת את העם גם בפני חברו למפלגה, מר נתניהו, כי כוונתו להתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל, לאחר סיום כהונתו של משה קצב, וכן על תפקיד יו”ר הכנסת הנוכחי, קשה למצוא ברזומה הפוליטי של ריבלין, הצלחות מרשימות של עשייה בכלל למען מדינה והציבור למעט אהדת יתר לטובת בית”ר ירושלים, כיועצה המשפטי של קבוצת הכדורגל.

גם ראש המועצה, כרמל סלע, ראש מועצת חוף הכרמל, שבתחומה היישובים שנפגעו בשריפה, הצטרף ללהקת הצבועים והביע התנגדות למינוי פיירברג.

עם כל הכבוד לאיש שעשה רבות למען ישובי חוף הכרמל, הצצה קטנה על פועלו כאיש ציבור, מגלה, מדוע מר נתניהו, העדיף לא לבחור בו. כי לא התנהל על פי סדרי מינהל תקינים, או נהג באופן תמוה, במספר מקרים כמו במקרה שנחשף במהלך מלחמת לבנון השנייה, התגלו כאשר תושבי גבע-כרמל, שחיפשו מחסה במקלט המושב מפני הקטיושות, גילו באחת הפינות ארגזים מכוסים אבק, מלאים במסמכים. ה”אוצר” הזה כלל פרוטוקולים ישנים של המועצה.

מעיון בפרוטוקולים הם גילו שכרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אישר לעצמו כבר לפני שנים, בניית בריכה פרטית בניגוד לתוכנית המתאר, וכן, הרחבת שטח הכניסה לביתו על-חשבון שטח ציבורי.

ריבלין: תקף פעם נוספת את נתניהו על גבה של הגברת פיירברג

האישורים ניתנו בישיבות הנהלת ועד המושב, שהתנהלו בנוכחותו, כשהוא משמש כממלא-מקום אביו, מרדכי סלע, ששימש יו”ר הוועד. ראש המועצה, סלע, אמר כי; תושבי המועצה האזורית חוף, הכול, יודעים, כי הוא זה שמנהל את הקשר בינם לבין הממשלה. “זה לא משהו אישי נגד פיירברג, אבל זו לא הדרך הנכונה לעבוד”. לשיטתו, כנראה, אפשר כך למנותו במקום כל הממונים מטעמה של הממשלה.

וכמו תמיד אחרי שריפה גדולה, ישנם גחלים לוחשים אשר העיתונאים קוראים לו; “גורמים בעיר”, אשר לחשו, כי; “קולות נגד המינוי דווקא מביתה שלה…” – אלא שמקרה זה, הן לחשו על אזני התקשורת, ומיהרו לספר על מחדלי כיבוי האש של העיר נתניה. תחקיר של ממש.

ראש הממשלה, אמש; “פניתי אל חברתי מרים (פיירברג-איכר), לרכז את הנושא”, ואני קורא לה; “השמיעי את קולך כפי שאת יודעת לעשות”.

בהצצה חטופה לרזומה של הגב’ פיירבג, אותה אני ככותב טור אישי זה, מכיר כ”בולדוזר” המניע עניינים ללא לאות ובהצלחה חסרת תקדים. מדובר באישה העשויה ללא חת. היא לא פוחדת מתושבים ממורמרים, היא לא פוחדת מטייקוני הנד”לן, וגם לא נרתעת להילחם בראשי הפשע, אשת חיל מי יימצא.

מצאנו רק, כמה דוגמאות נוספות המסבירות למה היא לא אחרים;
בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית, תואר שני בעבודה סוציאלית במגמת מינהל בהצטיינות, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן.

בשנים 1972-1988, הייתה עובדת סוציאלית ומנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית נתניה. בשנים 1988-1993, הייתה ראש מינהל החינוך רווחה ובריאות בעיריית נתניה. בשנים 1993-1998, הייתה חברת מועצת העיר נתניה, וממונה על תחום התרבות. ראש עיריית נתניה, השמינית בשלוש קדנציות ברציפות, מנובמבר 1998 עד היום (2010).

זכתה בפרסים אישיים רבים בהם;

• בשנת 1985 – פרס חזני על מפעל חיים לקידום הלשכה לשירותים חברתיים והקהילה.
• בשנת 1990 – פרס מצוינות בניהול מטעם מרכז השלטון המקומי על ניהול יעיל.

בין הישגיה הבולטים; ייזום וניהול מאבקים למען שימור הריאות הירוקות של העיר – תוכנית עיר ימים ופארק שלולית החורף, מאבק שהביאה לסיומו המוצלח כראש עירייה; הובלת מאבק לשינוי שיטת רישום התלמידים במערכת החינוך העל-יסודית.

בנוסף שימשה כיו”ר איגוד ערים לכבאות (אישה יחידה עד היום בתפקיד זה), כדירקטורית בחברות: “מקורות”, “המתנ”סים” ו”מגן דוד אדום”, כחברה במועצה הארצית לאירועי שנות החמישים וכראש המטה של המחנה הלאומי המשותף במאבק נגד הסכמי אוסלו.

עם כניסתה לניהול העיר העיר נתניה, נטלה על עצמה משימה לאומית וקלטה תוך שנים אחדות כ-60,000 עולים חדשים, תוך שהיא נאלצת להתמודד עם קשיים כלכליים רבים ועם גל של התקפות טרור. ענפי היהלומים והתיירות, שפרנסו אלפים מתושבי נתניה, קרסו והביאו למצב של משבר חברתי-כלכלי בעל השלכות על כל תחומי החיים. למרות הקשיים הרבים, יזמה פיירברג, ראש העירייה, תוכנית הבראה, בשיתוף פעולה עם משרד הפנים.

פיירברג, פעלה לשיקום העוגנים הכלכליים של העיר באמצעות פיתוח תשתיות בתחומי התיירות, התעשייה והמסחר, על ידי עידוד יזמים ומשקיעים להעתיק מפעלים ובתי עסק לנתניה, ועל ידי גיוס משאבים ותקציבים ממשרדים ממשלתיים.

הצליחה להביא לשגשוג ופריחה של אזורי התעשייה, ולמשוך לעיר עסקים גדולים כ”איקאה”, ה”פאוור סנטר”, “סלקום”, כמו גם את חברות הדלק והאנרגיה הגדולות, חברות פרמצבטיות, היי-טק ותקשורת.

כרמל סלע; מדוע מר נתניהו, העדיף לא לבחור בו

בנובמבר 2008 נבחרה בפעם השלישית לראשות העיריה. רשימתה “נתניה אחת” זכתה ב-9 מקומות במועצת העיר.

בנוסף לתפקידה כראש העירייה, היא משמשת גם כ;

• יו”ר ועדת ערי החוף במרכז השלטון המקומי.
• חברה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה.
• נציגת הרשויות המקומיות בוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים.
• חברה באסיפה הכללית של מפעל הפיס.
• חברה בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.
• חברה בצוות השלום מטעם מרכז השלטון המקומי למול מרכז השלטון המקומי הפלסטיני.
• חברה בוועדה ממלכתית ציבורית לבחינת מבנה הממשלה והבחירות בישראל, במרכז הישראלי להעצמת האזרח.
• חברה בעמותת “נשים בספורט”.
• חברה בעמותת ידידות ארצות הברית-ישראל.

בדצמבר 2010, כאמור, מונתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש צוות שיקום נזקי השריפה בכרמל.

ראש הממשלה, הוסיף בדבריו אל פיירברג; “את יודעת לשפוט היטב מה עולה מהשטח, ואני רוצה את תוספת הכוח הזו של אחת מראשי הערים המנוסים ביותר שהכרתי, ולכן, אני מודה לך שעשית זאת. אני מקווה שנוכל לקצר את התהליכים לימים ולשבועות. חלק מהתהליכים קשורים בבניית בתים יחקו יותר זמן, אולם אנחנו נפעל בכל הדרכים”.

לאור העובדות שבד”כ אי אפשר להתווכח איתן, המובאות לעיל, תשפטו אתם, מי יותר מתאים מהגב’ פיירברג (תרגום מיידיש; “הר אש”), לתפקיד שהטיל עליה ראש הממשלה, שיטפל בנפגעי השריפה בישובי אזור הר כרמל. כבר אמרנו אשת חיל מי יימצא.

עוד על מרים פיירברג

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן