השריפה בכרמל (2010)

השריפה בכרמל (2010): משרד החקלאות, נערך למניעת סחף קרקע ב’פארק הכרמל’

0
0

רשות הניקוז הארצית; ההערכות מיוחדת לקראת הגשמים הצפויים בסוף השבוע בכמויות גדולות של גשמים, כ- 100- 200 מ”מ. הגשם, עלול לגרום לשיטפונות באזור הכרמל.
השריפה בכרמל (2010): משרד החקלאות, נערך למניעת סחף קרקע ב’פארק הכרמל’
השריפה בכרמל (2010): משרד החקלאות, נערך למניעת סחף קרקע ב’פארק הכרמל’

שר החקלאות מר שלום שמחון, הממונה על רשות הניקוז הארצית, קיים הבוקר דיון מיוחד במטרה לקבל דיווח על הפעולות למניעת סחף קרקע בשמורת הכרמל, וזאת לקראת הגשמים המשמעותיים הצפויים בסוף השבוע.

הבעיה העיקרית העומדת על הפרק היא השפעת השריפה על יכולת החלחול של מים הקרקע. החשש הוא, כי השריפה גרמה להקטנת חדירות הקרקע כתוצאה מהיעלמות כיסוי הצומח, המשנה את אופי קליטת טיפות הגשם בקרקע, וכן לגרום להצטברות אפר על הקרקע.

על פי התחזית, החל מיום שישי צפויות לרדת כמויות גדולות של גשמים, כ- 100- 200 מ”מ. הגשם עלול לגרום לשיטפונות באזור הכרמל. כתוצאה מהשריפה שטח גדול נותר חשוף ללא צמחים שאוחזים את הקרקע.

לפיכך, רשות הניקוז, פועלת לנתב את זרימת המים לצירים מתוכננים ומותאמים לניקוז, כדי למנוע ככל הניתן סחף של אדמה מ’פארק הכרמל’.

לשר שמחון, נמסר, כי בשטח פועלים צוותים של רשות הניקוז האזורית, לפתוח תעלות ניקוז, וכי הועמדה לרשותם כל העזרה אשר תידרש הן מ’משרד החקלאות’, והן מגופים נוספים בהם; מע”צ, ו’רשות הטבע והגנים’.

כמו כן, פנה מנכ”ל רשות הניקוז כרמל, מר משה יזרעאלי, בהנחיית המשרד, לכל הרשויות המקומיות, ולישובים במרחב,להיערך לאירוע הגשם הצפוי, לנקות ולפנות את כל המטרדים והמפגעים השונים מ’תעלות הניקוז’.

שמחון, ומנכ”ל המשרד, מר יוסי ישי, ביקשו לקבל עד מחר בערב דו”ח ביצוע בתחום הניקוז בכרמל, כדי למזער ככל האפשר את הנזקים הצפויים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן