השריפה בכרמל (2010)

ליאור בוקר, שנספה בכרמל לדרגת תת ניצב, יובא למנוחות היום

את הבשורה המרה על מותו, הביא אל בית משפחת בוקר, בישוב פרדס חנה, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן; "ליאור, היה אדם אמיץ ושוטר משכמו ומעלה" ◄ נאוה בוקר-פרחי; "ליאור, ניסה להציל אנשים אחרים. הוא תמיד היה כזה" ◄ ליאור בוקר, קצין האג"מ של המחוז הצפוני, יובא למנוחות היום (ראשון בשעה 15:00) בבית העלמין בישוב פרדס חנה-כרכור.
0
0
ליאור בוקר, שנספה באסון השריפה בכרמל, הועלה לדרגת תת ניצב, יובא למנוחות היום | עיבוד צילום: שולי סונגו©
ליאור בוקר, שנספה באסון השריפה בכרמל, הועלה לדרגת תת ניצב, יובא למנוחות היום  | עיבוד צילום: שולי סונגו©

ראש אגף המבצעים של המחוז הצפוני (אג”ם) של המשטרה, תת ניצב ליאור בוקר, 57, מהישוב פרדס חנה-כרכור, שגופתו זוהתה אמש (שישי), יובא למנוחות עולמים היום (ראשון, בשעה 15:00), בבית העלמין בישוב פרדס חנה-כרכור. עמיתו סגן ניצב, איציק מלינה, מחיפה, ייטמן בבית העלמין בעיר חיפה, הבוקר בשעה 11:30.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

ניצב-משנה ליאור בוקר, קצין אגף המודיעין של המחוז הצפוני במשטרת ישראל, נספה שלשום, כשליווה ואחר כך, ניסה לסייע לסוהרים, אשר נלכדו באוטובוס באזור הכרמל, בדרכם ל’כלא דמון’.

את הבשורה המרה על מותו, הביא אל בית משפחת בוקר, בישוב פרדס חנה, מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, המפכ”ל, סיפר, כי קיבל את תג השם המפוחם של נצ”מ בוקר, שמסר לו קצין כיבוי אש, שנכח בזירת האסון, בו עלה האוטובוס עם צוערי השב”ס באש בדרך לקיבוץ בית אורן.

עוד סיפר, כי מה שנמצא מחוץ לרכב המפויח, היה רק התג הנושא את שמו; “ולכן, קשה היה בתחילה לזהות אותו. ליאור לא היה באוטו. כנראה שניסה לחלץ את הלכודים, ונקלע למלכודת אש. הוא לא יכול לתפוס מחסה שם… ליאור, היה אדם אמיץ ושוטר משכמו ומעלה.” אמר המפכ”ל.

ניצב שמעון קורן, מפקד המחוז הצפוני, שהגיע בשעות הערב המאוחרות אף הוא לביתו של ניצב-משנה בוקר בפרדס חנה, והודיע לבני משפחתו על זיהוי גופתו של יקירם במכון לרפואה משפטית באבו כביר. שלשום (ה’), הוא בישר לנאוה, רעייתו את הבשורה על כך שבעלה, נעדר לאחר שנקלע לסופת האש.

ניצב קורן; “הוא היה חבר לעבודה, חבר לחיים, אנו בני אותו מחזור בקורס קצינים מ-1981, מזה 30 שנה אנחנו מכירים”.

קורן, גילה, כי את התג המפוחם עם השם של נצ”מ בוקר, מצאו בין שרידי הגופות שהועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. הוא סיפר, כי, פיקודיו, שמעו בקשר את הקולות, הם שמעו את המפקדים שלהם בדקות האחרונות שלהם. חרף זאת, הם לא הרימו ידיים, המשיכו להתמודד מול האש, ולהציל חיי אדם”.

תת ניצב, בוקר, בן 57 במותו, שימש בתפקידים רבים במחוז הצפוני, והיה ראש אגף המבצעים במחוז הצפוני של המשטרה, הוא נחשב לקצין הבכיר ביותר שגופתו זוהתה לאחר שהוכרז כנעדר בשריפה באזור הכרמל.

בין המבקרים הרבים שהגיעו משעות הבוקר אל בית האבלים היה גם ניצב אילן פרנקו, שהספיד; “הוא היה בן טיפוחיי. זה בלתי נתפס מה שקרה לו. הוא תמיד היה בראש תמיד רצה לעזור ולהציל. ליאור, היה גיבור בכל קנה מידה”.

ניצב ניסים מור, ראש אגף מבצעים במשטרה, שהגיע לבית משפחת בוקר, אתמול; “כל השבוע היינו ביחד. אני האחרון שהתקשרתי אליו בשעה 16:00. כנראה, שבשעה 16:05, הוא נפגע ביחד עם האוטובוס. הוא היה אדם אמיץ מאד תמיד רצה לעזור”.

נאוה בוקר-פרחי, המוכרת שנים רבות באזור חדרה והסביבה ככתבת מקומונים בהם של ידיעות אחרונות, מטעמו הייתה נשלחת לסקר מקרים של משפחות שיקיריהן נרצחו בפיגועים. תפקיד שבו לא יכלה לעמוד נפשית ולכן, פרשה ממנו.

בני הזוג בוקר נאוה ובעלה ליאור שנספה באסון השריפה ב-כרמל מבקרים לפני האסון באחד מקברי הצדיקים | עיבוד צילום: שולי סונגו©
בני הזוג בוקר נאוה ובעלה ליאור שנספה באסון השריפה ב-כרמל מבקרים לפני האסון באחד מקברי הצדיקים | עיבוד צילום: שולי סונגו©

הזוגיות של השניים הייתה מושלמת. היה זה סיפור אהבה אמיתי, ומשפחה חמה

מאוחר יותר שימשה כעיתונאית של חדשות הכבלים, הערוץ הראשון, ובאחרונה עוסקת כאשת יחסי ציבור בחברת “מי חדרה“, מתקשה לקבל את הגזירה; “בעלי ליאור, יצא בבוקר (חמישי) ליום עבודה שגרתי.

מאוחר יותר, שוחחתי איתו בקצרה, כי הייתי עסוקה. מאוחר יותר, שוב בצהרים, הוא התקשר אלי וסיפר, כי פרצה שריפה גדולה בצפון. שאלתי אותו אם זה דחוף, והוא ענה לי שהוא בדרך לשם”.

בשעה 15:00, לערך, התקשרתי לבעלי, ליאור, רציתי לשאול מה שלומו. שמעתי צעקות בקשר, והוא אמר לי שהוא לא יכול לדבר כרגע… שאלתי אותו מה קורה? הוא אמר שהכול בסדר… זו הייתה השיחה האחרונה שלנו” – סיפרה בדמעות אשתו נאוה.

“הטלפון שלו לא היה זמין. התחלתי לדאוג נורא. ככל שנקפו השעות, והוא לא התקשר גבר אצלי החשש שמשהו נורא קרה, הוא היה מסור למשפחה. תמיד חזר אלי בטלפון או לפחות שלח אס.אם.אס, כדי להרגיע אותי. ואכן הבשורה המרה הגיעה עד לפתח ביתי”.

ליאור, התכוון לפרוש כבר לפני שנה ולעסוק בתחביבו האהוב; פיסול. במשטרה, הצליחו בסופו של דבר לשכנעו להמשיך בשירות עד מרץ 2011, כדי לזכות בדרגה בכירה יותר. סיפרה נאוה.

עכשיו, נותרו בגינה, שכה אהב לטפח, פסליו, עדויות שותקות לכישוריו ויצירות כפיו.

חבריה ומכריה של נאוה בוקר-פרחי, יודעים לספר, כי אחרי שברון הלב מגירושיה לפני שנים רבות, הכירה את לפני 14 שנים את ליאור בוקר, קצין המשטרה, המוכשר והשאפתן, והתחתנה איתו. הזוגיות של השניים, הייתה מושלמת.

היה זה סיפור אהבה אמיתי, ומשפחה חמה. בה גידל, תנ”צ בוקר, חמש בנותיהם. שלוש בנותיו, וגידל בנוסף את ושתי בנותיה של אשתו מנישואיה קודמים.

ליאור, ניסה להציל אנשים אחרים. הוא תמיד היה כזה. בחורף, לפני כשנתיים, הוא סיכן את חייו, כאשר הציל קשישה בשיטפונות. ללא היסוס, ליאור, קפץ פנימה והציל את חייה, עכשיו הוא איבד את חייו בניסיונותיו להציל חיים אחרים – מה אני אעשה בלעדיו?” קוננה, נאווה, כשהיא פורצת בבכי תמרורים.

השר לביטחון הפנים, ומפכ”ל המשטרה, החליטו לעלות מדרגת ניצב משנה לדרגת תת ניצב את קצין האג”מ של המחוז הצפוני, ליאור בוקר, השאיר אחריו זוג הורים, אישה וחמש בנות, יובא למנוחות עולמים היום (ראשון), בשעה 15:00, בבית העלמין בישוב פרדס חנה-כרכור.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן