עובדים | תעסוקה | כוח אדם

עובדים | תעסוקה | כוח אדם: האם למועמדים נאים, יש יתרון בשוק העבודה?

0
0

מחקר חדש שביצעו, דר’ ברדלי ראפל מן המחלקה לכלכלה של אוניברסיטת בן-גוריון ודר’ זאב שטודינר, מן המחלקה לכלכלה ומנהל עסקים של המרכז האוניברסיטאי אריאל; מומלץ למעסיקים שמעוניינים לקבל את העובדים האיכותיים ביותר, פשוט לאסור על צירוף תמונה לבקשה לעבודה (באמצעות תהליך מקוון) ◄ השאלה המעניינת שנבדקה היא מדוע קיימת אפליה של נשים נאות, בניגוד למצופה
עובדים | תעסוקה | כוח אדם: האם למועמדים נאים, יש יתרון בשוק העבודה?
עובדים | תעסוקה | כוח אדם: האם למועמדים נאים, יש יתרון בשוק העבודה?

ידוע שמראה חיצוני יכול לסייע בתחומים רבים, ומסתבר שהוא גם משפיע על סיכויי מועמדים בשוק העבודה, כפי שמראה מחקר שבוצע לאחרונה באוניברסיטת בן גוריון. על פי המחקר, קיים “מוסר כפול” בהתייחס לגברים ולנשים – מראה חיצוני מצודד יסייע רק לגברים מול המעסיקים, לעומת נשים נאות שלא נהנות מאותו יתרון.

שני החוקרים שביצעו את המחקר, דר’ ברדלי ראפל, מן המחלקה לכלכלה של אוניברסיטת בן-גוריון ודר’ זאב שטודינר, מן המחלקה לכלכלה ומנהל עסקים ב’מרכז האוניברסיטאי באריאל, שלחו למעלה מ-5,000 קורות חיים למשרות שפורסמו בארץ.

כל מעסיק פוטנציאלי, קיבל שתי גרסאות של קורות חיים, אחת ללא תמונה והשנייה עם תמונה. התמונה שצורפה הייתה של גבר או אישה נאים, או של גבר או אישה שלא יכולים לבנות על המשך קריירה בדוגמנות…

לאחר שקורות החיים נשלחו, נותר רק להמתין להודעות החוזרות מהמעסיקים, שהושארו בתיבות הקוליות או בתיבות האי-מייל.

התוצאות, הראו, כי; 19.7% מן הגברים הנאים, קיבלו תשובה מהמעסיקים, הרבה יותר מ-13.7% מן הגברים ללא תמונה, ויותר מפי שניים מאחוז הגברים הלא נאים שקיבלו תשובה. במילים אחרות, גבר נאה, צריך לשלוח 5 קורות חיים בלבד, כדי לקבל תשובה, לעומת 11 קורות חיים שצריך לשלוח גבר לא נאה.

לעומת זאת, התוצאות הראו, כי אישה ללא תמונה קיבלה 22%, יותר תשובות מ’אישה לא נאה’, ו-30% יותר מאישה נאה. במילים אחרות, מומלץ לנשים לא לצרף תמונה לקורות החיים אם הן רוצות לשפר את סיכוייהן ב’שוק העבודה’.

נשים נאות, קיבלו אחוז תשובות נמוך

השאלה המעניינת שנבדקה היא מדוע קיימת אפליה של נשים נאות, בניגוד למצופה? אם כך, מן הראוי לשים לב לממצא הבא. כידוע, המיון הראשוני, יכול להתבצע על ידי חברות השמה או באמצעות החברות עצמן.

בחברות ה’השמה’, אחוז התשובות לנשים נאות לא היה שונה מזה של נשים לא נאות. לעומת זאת, כאשר המיון נעשה על ידי החברה בה תעבוד בסופו של דבר המועמדת, נשים נאות, קיבלו אחוז תשובות נמוך, בחצי מזה של נשים לא נאות ונשים ללא תמונה.

ממצא זה, והעובדה, כי נשים, הן אלו שמאיישות ברוב המקרים משרות מיון וגיוס עובדים, הביאו את החוקרים, למסקנה, כי קנאה אל ’נשים נאות’, יכולה להסביר את האחוז הנמוך והמפתיע של תשובות לנשים אלו.

לדעת החוקרים, בהינתן ממצאים אלו, מומלץ למעסיקים שמעוניינים לקבל את העובדים האיכותיים ביותר, פשוט לאסור על צירוף תמונה לבקשה לעבודה (דרך תהליך מקוון).

ניתן לראות את ממצאי המחקר המלא בקישור הבא: מחקר, שוק העבודה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן