דעה משפטית

רשלנות רפואית – מתי ניתן לדעת, כי קיימת לנו עילת תביעה בשל רשלנות רפואית?

0
0

מה עלינו לעשות כאשר אנו סבורים שנגרם לנו נזק כתוצאה של רשלנות רפואית? ◄ קיומה של רשלנות רפואית, נבחנה בעיניים אובייקטיבית של הרופא הסביר ◄ אם אתם או מי מיקירכם, סבור, כי נגרם לו נזק כתוצאה של רשלנות רפואית, יש לקרוא כתבה זו.
רשלנות רפואית - מתי ניתן לדעת, כי קיימת לנו עילת תביעה בשל רשלנות רפואית?
רשלנות רפואית – מתי ניתן לדעת, כי קיימת לנו עילת תביעה בשל רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית (Medical Malpractice), הנו תחום משפטי הבא להגן על זכויותיהם של מטופלים אשר נגרמו להם נזקי גוף בשל רשלנותו של הצוות המטפל. רשלנות צוות רפואי יכולה להתבטא במובנים רבים. החל ממתן הסבר לא נכון על הטיפול ועל סיכוניו, וכלה בביצוע לקוי של ההליך הרפואי.

ראשית, עלינו לדעת שטרם ביצוע הליך רפואי אנו זכאים לקבל מהצוות הרפואי הסבר ברור אודות ההליך, לרבות סיכוייו וסיכוניו.

כמו כן, יש להסביר לנו מהו הצורך האמיתי בביצוע ההליך, וכן, מהן האפשרויות האחרות, אם ישנן. על הצוות הרפואי, לוודא, כי אנו כמטופלים, מסכימים מפורשות לביצוע ההליך.

משכך, גם החוק, מחייב, ברוב הטיפולים הכירורגיים קבלת הסכמה מדעת בכתב באמצעות “טופס הסכמה מדעת” עליו חותם המטופל.

בהמשך, כמובן שאנו זכאים לקבלת שירות רפואי הולם, הווה אומר – כי על הצוות הרפואי המטפל בנו לפעול על פי כל הסטנדרטים הרפואיים הרלבנטיים לטיפול. ככל שעדיין, למרות שקיבלנו את כל ההסברים ולמרות שבוצע ההליך, לכאורה, ללא סיכונים, נותרנו עם נזק, עלינו לבדוק מהו המקור לנזק.

המקור לנזק כתוצאה מטיפול רפואי, יכול להיות סיכון טבעי של ההליך. כך לדוגמא, ייתכן, בכל ניתוח כירורגי, שלאחריו יסבול המטופל מזיהום מקומי, מכאבים וכיו”ב. ואולם, גם במקרים כאלה, ובוודאי במקרים של נזקים רציניים יותר, עלינו לבחון האם באמת הנזק היה בלתי נמנע, או שהוא נבע מאיזשהו פגם בטיפול בנו.

קיומה של רשלנות רפואית, נבחנה בעיניים אובייקטיבית של הרופא הסביר. כמו כן, כל מקרה, נבחן על פי זמן אמת, ולא בדיעבד, וזאת מטעמים ברורים.

לפיכך, הצעדים הנכונים בכל מקרה בו קיים חשד לרשלנות רפואית, הם כדלהלן; ראשית, יש לפנות למשרדו של עורך דין, העוסק בתחום של רשלנות רפואית.

עורך הדין, ישמע את המקרה, יביט במסמכים הרפואיים, וימליץ האם בכלל, יש מקום לבחון את המקרה ככזה שיכול להוות רשלנות רפואית.

אנו זכאים לקבלת שירות רפואי הולם לפי הסטנדרטים הרפואיים הרלבנטיים

ככל וכן, עורך הדין, יתייעץ בעניינכם עם מומחה רפואי הרלבנטי לתחום המדובר. ככל והמומחה, יסבור, כי מבחינה רפואית, אכן מדובר בחריגה מהסטנדרט הרפואי שהיה דרוש – המסקנה, ככל הנראה, תהא שיש מקום להגיש תביעת רשלנות רפואית.

’תביעת רשלנות רפואית’, מוגשת ביחד עם חוות דעת רפואית של מומחה אשר מבססת את טענות התביעה. לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ללא תמיכה של ’חוות דעת רפואית’, כאמור.

לאור כל האמור לעיל, וככל שאתם או מי מיקירכם, סבור, כי נגרם לו נזק כתוצאה של רשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין הבקיא, והעוסק בתחום של רשלנות רפואית.

עורך הדין, ידאג לאיסוף מלוא התיעוד הרפואי ולהיוועצות עם מומחה רפואי, רלבנטי לעניינכם, ולאחר מכן, יוכל להמליץ לכם, האם נכון להגיש תביעה בעניינכם.

במסגרת התביעה, וככל שזו תתקבל, תוכלו לזכות לפיצוי על מלוא הנזקים אשר נגרמו לכם, כתוצאה מאותה רשלנות רפואית, לרבות פיצוי עבור הפסדי השתכרות של העבר ובעתיד, פיצוי עבור הוצאות רפואיות, פיצוי עבור כאב, וסבל ועוד.

והכי חשוב – בריאות שלמה, לכולם.

_________

*המאמר נכתב על ידי משרד עורכי הדין אלמוג -שפירא באתר משפטי לאזרח בתחום הביטוח והנזיקין lawtip.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן