גינה

זיגו קקטוס Zigocactus – עושה לנו חגיגת פריחה חורפית

0
0

הוא שייך לקבוצה של קקטוס היער. מקורו מיערות וג’ונגלים שם הוא צומח על גבי עצים. זני קקטוס היער שונים מאד מזני הקקטוסים הקוצניים במראה ובדרישות הגידול.
זיגו קקטוס  Zigocactus - עושה לנו חגיגת פריחה חורפית
זיגו קקטוס – עושה לנו חגיגת פריחה חורפית

למשפחת זני קקטוס היערות משתייכים ה”ריפליסים אפיפילומים” וה”זיגו קקטוסים”. אופי הצימוח שלהם הוא נשפך עם גבעולים ארוכים ופריחה מדהימה עליהם. שוני ענדא ממשתלת בית ירוק, החברה באיגוד הישראלי למשתלות מציין שקבוצת הזיגו קקטוסים מתחלקת לשתיים: זו שפורחת בחורף נקראת זיגו קקטוס טרונקטה או קריסמס קקטוס. תקופת הפריחה נמשכת מנובמבר עד סוף ינואר.

עם גמר הפריחה קבוצה זו נכנסת לתקופת תרדמה. עם הכניסה לתקופת התרדמה נקפיד להשקות מעט, אחת לשבועיים שלושה, ונדאג להשאיר את הצמח במקום קריר בבית. תקופה זו נמשכת עד חודש אפריל אז נתחיל להשקות באופן יותר סדיר כאשר האדמה מתייבשת.

בערך באמצע חדש ספטמבר מתחילה התקופה של קדם הפריחה. בתקופה זו נהוג להצמיא במידה מסוימת את הצמח באמצעות השקייה אחת לשבוע עד עשרה ימים.

רצוי להציב את הצמח בתקופה זו במקום קריר. כשנתחיל לראות ניצני פריחה, רצוי לעלות את מנת המים. בזמן הפריחה נשקה בקצב רגיל של בערך אחת לשבוע.

שוני ענדא, חושף את סודות ההצלחה בגידול של בזיגו קקטוס: הצמח יפרח יפה במקום קריר טמפרטורה 6-17 מעלות, המיקום צריך להיות עם אור טוב, מוצל משמש ישירה.

יש לתת השקייה טובה כאשר הניצנים מתחילים להופיע ואילו השקייה מועטה בזמן המנוחה. בבתים חמים, רצוי להרטיב את העלים מדי פעם. העברה מעציץ לעציץ אפשר לבצע רק אחרי הפריחה.

על מנת שהצמח יפרח משנה לשנה, מומלץ להוציא אותו החוצה מהבית לפטיו מרפסת או לגינה ולהציב במקום מוצל למשך כחודשיים, אז הפריחה תהיה טובה יותר.

קבוצת הזיגו קקטוס השניה, קרויה גארטנרי, או פסח קקטוס. קבוצה זו פורחת בחדשים אפריל מאי. בקבוצה זו תקופת המנוחה היא בחדשים אוקטובר עד ינואר ותקופת ניצני הפריחה פברואר מרץ. הפרחים בקבוצה זו גדולים במעט.

הקקטוס פורח בגוונים של אדום לבן ורוד וסגול בשפע של פריחה וקל מאד לטיפול ואחזקה.

ניתן להשיג אות הזיגו קקטוס בשלל צבעים במשתלות הארגון הישראלי למשתלות.

לברור נקודות המכירה של הזיגו קקטוס: המוקד הטלפוני של האיגוד הישראלי למשתלות, הפועל בכל שעות היממה, טל: 03-5114494

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן