פסיכולוגיה

מחקר: פסיכופטים, מתנהגים בחוסר אמפתיה בדומה לאנשים בעלי פגיעת ראש פרונטלית

0
0

– כך עולה מתוך מחקר מטעם אוניברסיטת חיפה, שערכה ד”ר סימון שמאי-צורי; “הדמיון ההתנהגותי לאנשים שסובלים מ’פגיעה מוחית’, ידועה יכול להוביל לכך שגם הטיפול יהיה דומה”
מחקר: פסיכופטים, מתנהגים בחוסר אמפתיה בדומה לאנשים בעלי פגיעת ראש פרונטלית
מחקר: פסיכופטים, מתנהגים בחוסר אמפתיה בדומה לאנשים בעלי פגיעת ראש פרונטלית

לאנשים המאובחנים כ’פסיכופטים’, יש קושי להתנהג בצורה אמפתית, בדומה לאנשים שלהם פגיעת ראש פרונטלית, כך עולה ממחקר חדש שנערך ע”י אוניברסיטת חיפה. “ממצאי המחקר מראים שלמעשה, האנשים בעלי ההפרעה הפסיכוטית מתנהגים כאילו יש להם פגיעה מוחית פרונטאלית”, אמרה ד”ר סימון שמאי-צורי, עורכת המחקר.

פסיכופטיה (Psychopathy), היא סוג של הפרעת אישיות שמתבטאת בהתנהגות אנטי-סוציאלית קיצונית והתנהגות פוגענית מתוכננת, הכוללת חוסר חמלה וחוסר אמפתיה.

אחד ההסברים להתנהגות זו הוא שאנשים פסיכופטים אינם יכולים להבין את העולם הרגשי של אנשים אחרים. אולם, העובדה, כי רבים מהם פועלים בתחכום ותוך רמייה כלפי אחרים במטרה לפגוע, מראה, כי הם מבינים היטב את העולם המנטלי של הזולת ואף משתמשים בידע זה כדי לפגוע ולהסב לו נזק.

במחקרים קודמים עסקה ד”ר שמאי-צורי באנשים עם פגיעות ראש פרונטאליות – האזור במוח שקשור ל’חשיבה רגשית’. מחקרים אלה, הראו שלאנשים הסובלים מפגיעות באזור זה במוח, יש קושי להראות אמפתיה – היכולת להרגיש את הרגשות של הזולת. בעקבות הדמיון של התנהגות בלתי אמפאתית, ביקשה החוקרת לראות האם יש דמיון בין הקבוצות.

במחקר השתתפו 17 אנשים שאובחנו על ידי פסיכיאטר כסובלים מהפרעה פסיכוטית ו-25 אנשים הסובלים מ’פגיעה מוחית פרונטאלית’, קרי; לקבוצה אחת אין שום פגיעה מוחית, לפחות לא כזו שיכולה להיות מאובחנת בעזרת המכשור הקיים כיום, ולקבוצה שנייה, יש פגיעה מוחית מאובחנת וידועה.

כל הנחקרים, עברו מבחן ממוחשב שבו הם צריכים להראות האם יש להם יכולת קוגניטיבית להבין רגשות אצל האחר ויכולת אמפתית להרגיש רגשות אצל האחר.

כמו כן, בדק המבחן את היכולת להבין את המחשבות של האחר. התוצאות, הראו, כי דפוסי הקושי לגלות אמפתיה של שתי הקבוצות דומים, וכי דפוסים אלה, היו שונים משל קבוצות הביקורת – אנשים ללא הפרעה נפשית או פגיעה מוחית ואנשים עם פגיעות מוחיות שאינן פרונטאליות.

“הדמיון ההתנהגותי לאנשים שסובלים מפגיעה מוחית, ידועה, יכול להוביל לכך שגם הטיפול, יהיה דומה”, ציינה ד”ר שמאי-צורי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן