דעה משפטית

גישור: פתרון יעיל ומהיר בין בני זוג המצויים בסכסוך למניעת אסון – הטור של עו”ד גלית צור

0
0

שרשרת מקרי הרצח בתוך משפחה, מחדדת את הצורך בקיום תהליכי גישור יעילים ומהירים בין בני זוג המצויים בסכסוך, גלית צור, עורכת דין ומגשרת, מתמחה בדיני אישות, עם ’דעה משפטית’, כי ה’גישור בתהליך גירושין’, מחייב רגישות רבה, הבנה שהניזוקים לא יהיו רק הצדדים עצמם אלא גם ילדיהם ומשפחתם הרחבה
גישור: פתרון יעיל ומהיר בין בני זוג המצויים בסכסוך למניעת אסון - הטור של עו
גישור: פתרון יעיל ומהיר בין בני זוג המצויים בסכסוך למניעת אסון – הטור של עו”ד גלית צור

“את מדינת ישראל, פוקדת מזה מספר חודשים שרשרת אירועי זוועה בתוך משפחות ובהם רצח בנות זוג, רצח והתאבדות וגם מקרים של רצח פעוטות וילדים על-ידי אחד מבין שני בני זוג, שנטוש ביניהם סכסוך. מדובר בתופעה שכבר חורגת מגבול הטעות הסטטיסטית. בחינת המקרים מלמדת, כי בחלק מהמקרים שהסתיימו בזוועות כאלו, היה מדובר בסכסוך מתמשך ולא פתור בין בני זוג, שהוביל את אחד מהם למעשים מפלצתיים”.

“רבים נוטים למהר ולקשור כל אירוע כזה להפרעה נפשית. ייתכן שזו דרך קלה יותר של הרשויות וגם של האזרח מן השורה, להתמודד עם ’החור השחור’ הזה שמתהווה בחברה הישראלית. ואולם המציאות ופסיקות בתי המשפט, מוכיחים שוב ושוב, שמדובר בנשים או בגברים כשירים לעמוד למשפט.

מתוך כך, ניתן להסיק, שמדובר במקרים בהם קיימת תהום עמוקה ומתמשכת בין בני זוג שפויים. הליך הגירושין, עלול להיגרר עקב כך לפגיעה בבן/בת זוגם, לפגיעה שלהם בעצמם והחמור והקשה מכל, לפגיעה ב…ילדים”.

גישור הוא תהליך משפטי ליישוב סכסוכים, תוך הסכמה וכתוצאה מתהליך מסודר של הידברות. הגישור, שתופס מקום רחב יותר ויותר בשנים האחרונות, מהווה חלופה מועדפת ברוב המקרים על ההליך המשפטי, אך חשיבותו מקבלת משנה תוקף כעת, ככל שמדובר ב’טובת הילדים’, ובמניעת התדרדרות המצב במשפחה, עד תהומות של אסון”.

ה’גישור’, כשמו כן הוא, אמור לגשר בין הצדדים על מחלוקות ולאפשר להם לסיים את הסכסוך ביניהם באמצעות פתרון מוסכם. הניסיון שנצבר בשנים האחרונות, מלמד, שהתהליך הזה חוסך לרבים עגמת נפש, זמן וכסף. כעת, כאמור, מתבררת גם חשיבותו הקריטית במניעת אסונות.

תהליך הגישור, התגלה כאמצעי יעיל במיוחד, בכל הנוגע ל’סכסוכים במשפחה’, והוא מתאים לזוגות שהצליחו להתגבר על רגשותיהם ונכונים להגיע להסכם גירושין תוך הידברות.

בשנים האחרונות, אני נתקלת יותר ויותר בחשיבות העצומה של הליכי גישור. אנו מסייעים לצדדים בסכסוך משפטי לקיים דיאלוג, להבין גם את הצרכים של הצד האחר ולהגיע לפתרונות יצירתיים שמקובלים על שני הצדדים.

אנו פועלים למען תהליך גישור; ממוקד, מתחשב, רגיש, ובה בעת יעיל וחסכוני לשני הצדדים. עם סיום תהליך הגישור – אנו מנסחים יחד עם הצדדים לגישור, הסכם שמנוסח בלשון משפטית. הסכם זה זוכה לתוקף של פסק דין והוא הופך להיות מסמך מחייב”.
בשונה מגישור רגיל – ה’גישור בתהליך גירושין’, מחייב רגישות רבה, הבנה שהניזוקים לא יהיו רק הצדדים עצמם אלא גם ילדיהם ומשפחתם הרחבה.

לסיכום; מגשר, העושה מלאכתו נאמנה, חייב להבין את הצרכים ההתפתחותיים והפסיכולוגיים של ילדים להורים מתגרשים. כשאני עוסקת בכך, אני חשה חובה מוסרית עמוקה לסייע להורים לקבל החלטות נכונות, שייטיבו עם ילדיהם. המשימה הזו, דורשת מיומנות, כדי לקדם את הליך הגישור, וכדי להגיע לתוצאה עם מינימום או אפס נזקים לצדדים ולילדיהם.

__________

* הכותבת היא עו”ד גלית צור, עורכת דין ומגשרת, מתמחה בדיני אישות, לפניות אישיות, ניתן לפנות אליה באמצעות הדואר האלקטרוני; Galit@Tzur-Law.com.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן