רעידת אדמה

משרד התשתיות, מסייע לרשויות המקומיות בתוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

0
0

משרד התשתיות הלאומיות, פרסם מכרז הקורא לרשויות המקומיות לקבלת הסיוע וכן, פרסם מכרז לביצוע מחקר למיפוי סיכונים סיסמיים לאזור ערים; מודיעין, רחובות, יבנה, וסביבתן, וחלוקה לאזורי סיכון סיסמיים על פי פוטנציאל הסיכון.
משרד התשתיות, מסייע לרשויות המקומיות בתוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה
משרד התשתיות, מסייע לרשויות המקומיות בתוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה

ועדת ההיגוי הבינמשרדית לרעידות אדמה, במשרד התשתיות הלאומיות, מסייעת לרשויות המקומיות בהכנת תוכנית בניין עיר (תב”ע), לחיזוק מבנים קיימים לעמידות מפני רעידות אדמה. השבוע, פרסם המשרד, מכרז הקורא לרשויות המקומיות, לקבל את הסיוע להכנת התב”ע מכוח סעיף 23 לתמ”א 38.

סעיף 23, מאפשר ל’רשויות המקומיות’, להכין תוכנית מתאר מקומית, בה יוכלו להעניק זכויות בנייה נוספות מעבר לזכויות שהוענקו במסגרת תמ”א 38. לפני מספר חודשים הנחה משרד הפנים את הרשויות המקומיות להכין תב”ע מכוח סעיף 23 ל-תמ”א 38.

הקריטריונים לקבלת הסיוע, הם; שקלול מיקום הרשות המקומיות על פי המדד הסוציואקונומי והמדד הפריפריאלי שמפרסם משרד הפנים, הערכת מספר המבנים אשר עומדים בקריטריונים לחיזוק במסגרת תמ”א 38 (נבנו לפני שנת 1980 והם בני 3 קומות ומעלה), ואיכות ההצעה.

היקף הסיוע התקציבי אותו יעניק משרד התשתיות הלאומיות לרשות המוניציפאלית עומד על כ- 100,000 ש”ח או 50% מסכום עלות הפרויקט, הנמוך מבניהם.

בקשת הסיוע, תתייחס לביצוע פרויקט של הכנת תב”ע עד לשלב הגשתה לאישור ב’ועדת התכנון המחוזית’. תקופת ההכנה של התב”ע עבורה התבקש הסיוע לא תעלה על שנה אחת.

כמו כן’ פרסם משרד התשתיות הלאומיות, מכרז לביצוע סקר או מחקר למיפוי סיכונים סייסמיים לאזור ערים; מודיעין, רחובות, יבנה, וסביבתן, וחלוקה לאזורי סיכון סיסמיים על פי פוטנציאל הסיכון.

ועדת ההיגוי הבינמשרדית להערכות לרעידות אדמה ב’משרד התשתיות הלאומיות’, פועלת למזעור הנזקים האפשריים במקרה של רעידת אדמה חזקה בישראל.

הקפדה על בנייה על פי התקנים הקיימים, חיזוק מבנים ישנים, הם הדרך להיערך בפני רעידות אדמה חזקות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן