תחביבים

תערוכת הבולים הבין-לאומית “ירושלים 2010” – אולימפיאדה בולאית ואוספים נדירים

0
0

תחרות בין אספנים, המביאה לידי ביטוי מחקר של שנים רבות והתמחות בענפי הבולאות השונים ומהווה פסגה של הישגי האספנים ◄ אטרקציות לכל המשפחה; ספרון אנימציה ראשון מסוגו בישראל, המבוסס כולו על בולים ◄ לורנס פישר, מציג בתערוכה אוסף נדיר בנושא משואה למדינה יהודית והמאבק להישרדות ◄ הכניסה חופשית.
תערוכת הבולים הבין-לאומית
תערוכת הבולים הבין-לאומית “ירושלים 2010″ – אולימפיאדה בולאית ואוספים נדירים

אטרקציות לכל המשפחה ובהן הנפקת בולים אישיים, תצוגות של עשרות אלפי פריטים בולאיים, כ- 100 אוספי בולים נדירים ופריטים מיוחדים – יוצגו ב”תערוכת הבולים הבין-לאומית ירושלים 2010”, אשר תתקיים בין הימים 21-25 בנובמבר, בבנייני האומה בירושלים, בארגון התאחדות בולאי והשירות הבולאי של דואר ישראל. הכניסה תהייה חופשית.

התערוכה בעצם מהווה תחרות בין אספנים: כל מוצג מוערך על ידי צוות שופטים מוסמכים מטעם איגוד הבולאות העולמי ועל בסיס הניקוד המוענק מחולקות מדליות למציגים. כל תערוכה מסווגת ברמה תחרותית ע”פ תקנון איגוד הבולאות העולמי, בדומה לליגות השונות בספורט.

תערוכה זו, היא חג לאספנים ולחובבים הרבים, אשר פוגשים בה באוספים ייחודיים ומיוחדים. תערוכה זו היא ביסודה תחרות בין אספנים, המביאה לידי ביטוי מחקר של שנים רבות והתמחות בענפי ה’בולאות’ השונים ועל כן, מהווה פסגה של הישגי האספנים. זו הזדמנות חד-פעמית לצפות במגוון עשיר של פריטים בולאיים, נדירים ויקרי מציאות.

התערוכה הבין-לאומית “ירושלים 2010″ לבולאות, מבטיחה להיות מוקד משיכה מהנה לכל המשפחה ותציע הפתעות ופעילויות. השירות הבולאי של חברת דואר ישראל, הנפיק פריטים בולאיים חדשניים ומיוחדים לתערוכה.

אחד המוצרים החדשים הוא ספרון אנימציה ראשון מסוגו בישראל, המבוסס כולו על בולים. מוצרים אחרים יתבססו על נופי ירושלים, הקרובים לליבו של כל אדם בישראל ובעולם.

בול מרלין מונרו בתערוכת הבולים הבינלאומית ירושלים 2010”

המבקרים בתערוכה, יוכלו להצטלם ולרכוש גיליון “הבול שלי” עם תמונתם לצד בול עם דגל ישראל ותמונות מנופי ירושלים.

יוצגו בתערוכה מגוון רחב של בולים ודברי דואר, יקרי ערך בנושאים שונים, בהשתתפות מציגים מארצות; סין, ארה”ב ובריטניה, בהם אוספים נדירים הקשורים בארץ ישראל.

בין המציגים; שחר אליעזר – פינגווינים; פייבל מיכל (נוער) – הדינוזאורים מעליונות עד להכחדה; עזריאלי עז – לאור החשמל; אריה לביא – היסטוריה של הצילום מתוך מצלמה; אריה לין – אנטישמיות ושואה; זהר נוי – הקולנוע; יורם לוביאניקר – שחמט, משחק מלחמה; אוספים בנושא תולדות הדואר של ירושלים בתקופת המצור ומלחמת השחרור; בין שלוש רשויות דואר 1948; דואר טורקי בארץ ישראל 1818-1841, דואר זר בארץ ישראל 1847-1914, תולדות הדואר הקדם בולאי, דואר עברי מחקרים, אוספים, בנושא; שוקולד ועישון (אספנים סיניים), מסכות, מיתוסים, מומיות והתפתחות בובות (אנגליה), ועוד.

◄ משואה למדינה יהודית והמאבק להישרדות (סכסוך ישראל-ערב

לורנס פישר, מציג בתערוכה “ירושלים 2010”, אוסף נדיר בנושא משואה למדינה יהודית והמאבק להישרדות (סכסוך ישראל-ערב). באוסף של לורנס פישר, בן 50, נוכל לראות כיצד מתבטא סכסוך ישראל – ערב בבולים וכיצד רואות אותנו מדינות ערב.

פישר, עובד בחברת מחשבים כמנהל פיתוח הדרכה. לורנס פישר, מספר, כי בתחביבו הבולאי הוא מתעניין בסכסוך בין ישראל לבין ארצות ערב. התצוגה של לורנס נקראת “הבית היהודי – המאבק להישרדות”.

האוסף, ממפה את הבעיות של הבית היהודי בישראל מכל היבטיו, החל ממלחמות ישראל, הטרור הערבי, ועד להתעלמות העמים מישראל, לא רק מן הצד הפוליטי, אלא גם בפן התרבותי והכלכלי. התצוגה, נפתחת באירועי השואה, וממשיכה בתולדות עם ישראל עד לניסיונות להשגת השלום.

◄ פריטים בולאיים מעניינים ומשעשעים

אוסף נדיר של בולים בנושא; משואה למדינה יהודית והמאבק להישרדות

במקום, תינתן הדרכה על עולם הבולאות, תהיה פינת החלפות בולים לילדים, יוצבו דוכנים של סוחרי בולים מהארץ ומחו”ל, יוענקו הנחות על מכירת ציוד לאספנים ובולאים מהארץ ומחו”ל.

בצד האוספים התחרותיים, הוקם בתערוכה גם אגף הדרכה, בו יוכלו המבקרים ליהנות משורה ארוכה של פריטים בולאיים, מעניינים ומשעשעים כאחד. בולים במגוון צורות וגדלים, מודפסים על חומרים מוזרים, דוגמת; ברזל, עץ ומשי. בולים תלת מימדים, ובולים בהם הוסתרו מסרים סודיים.

בולי תעמולה, שעוררו מחאות דיפלומטיות ואף הובילו לפרוץ מלחמות עקובות מדם, בצד בולי צדקה שתרמו לקידום מטרות נעלות בכל רחבי תבל. בולים שבעיצובם נעשו טעויות מצחיקות ומביכות, בצד בולים חשובים המתעדים מאורעות היסטוריים, רבי חשיבות.

הערכות אוספים; יתכן ובאוסף הבולים הביתי שלכם, מצויים בולים נדירים ויקרים, ואולי בין המסמכים הישנים של הסבא או ההורים, ישנם מכתבים שיש להם ערך אספני. את התשובה, ניתן יהיה לקבל, ללא תמורה, על ידי מומחים לבולים אשר יפעלו בתערוכה; “ירושלים 2010”, בין ה-21-25 בנובמבר, ראשון-חמישי, בין השעות; 12:00-20:00 (יום חמישי עד 18:00), בבנייני האומה בעיר ירושלים, מטעם התאחדות בולאי והשירות הבולאי של דואר ישראל.

הכניסה חופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן