סוכרת | סכרת

סוכרת – להילחם במגיפה, זה בידיים שלנו | הטור האישי של הנטורופת גיא גיאור

0
0

עד לפני 20 שנה הייתה סוכרת, מחלה נדירה למדי בקרב ילדים ובני נוער, ואילו היום? שליש מחולי הסוכרת בקרב ילדים ובני נוער לוקים בסוכרת סוג 2. ’המועצה הלאומית לסוכרת’; 1 מכל 3 ילדים שנולד בישראל, יפתח סוכרת במהלך חייו ◄ רוב הציבור אינו מודע לקשר שבין אורח חיים של אכילת יתר והעדר פעילות גופנית ובין השמנה ועודף משקל, ובין השמנה לשכיחות של מחלת הסוכרת סוג 2.
סוכרת - להילחם במגיפה, זה בידיים שלנו | הטור האישי של הנטורופת גיא גיאור
סוכרת – להילחם במגיפה, זה בידיים שלנו | הטור האישי של הנטורופת גיא גיאור

ישראל, משמינה. בקרוב תשמעו את צמד המילים הזה מכל עבר, בכל מקום. זו לא סיסמה – הפעם מדובר בדבר החשוב לנו ביותר – עתידנו ועתיד ילדינו. השמנה היא לא תסמונת, היא כבר מזמן לא תופעה חריגה, היא מגיפה. כן, מגיפה. האם ידעתם שכל ילד שלישי מועד לחלות בסוכרת סוג 2? בעוד 20 שנה, תשלם ישראל, מחיר כבד על מגיפת ההשמנה שפוקדת אותה היום. זה מתחיל כבר בינקות – 150 אלף תינוקות נולדים בישראל לחברת שפע שצורכת את עצמה לדעת. חמישית מהתינוקות עד גיל שנתיים שותים משקאות מוגזים ממותקים ובקרב שליש מילדי הגן עלתה צריכת הקלוריות הממוצעת בעשרים השנים האחרונות ב- 150 קלוריות ליום.

לכאורה, 150 קלוריות, אינן הרבה. אבל הן מצטברות ומתורגמות בכל שנה לחמישה קילוגרמים עודפים, ובחישוב פשוט – לחמישים קילוגרמים של עודף משקל, בתוך עשר שנים. במקום לשרוף את הקלוריות העודפות בפעילות גופנית, ילדינו, ממעטים לזוז. הילדים הישראלים הם במקום הראשון בעולם בצפייה בטלוויזיה ובמשחק במחשב.

כשהם מגיעים לכיתה א’, הם כבר חלק ממגמה מדאיגה של השמנה. שיעור הילדים, הסובלים מהשמנה בבית הספר היסודי עלה ב-200% בעשור האחרון! אף שההשלכות של השמנה חמורות – במערכת החינוך אין חינוך פורמאלי לבריאות ולמניעת השמנה!

השמנה בקרב ילדים, גורמת למחלות כרוניות קשות, בהן; יתר לחץ דם, מחלות לב, נשימה, בעיות אורתופדיות, וסוכרת סוג 2.

סוכרת סוג 2, היא מחלה, הנובעת מאורח החיים שלנו, ונחשבת כאמור, ל’מגיפה של המאה ה- 21’.

עד לפני שני עשורים זאת הייתה מחלה נדירה למדי בקרב ילדים ובני נוער, ואילו היום? שליש מחולי הסוכרת בקרב ילדים ובני נוער לוקים ב’סוכרת סוג 2’.

המועצה הלאומית לסוכרת, מעריכה שאחד מכל שלושה ילדים שנולד בישראל, יפתח סוכרת במהלך חייו.

◄ צה”ל, משמין

גם צה”ל, משמין. שיעור המתגייסים השמנים, גדל בתוך 15 שנה, פי שלושה כמעט. חיילים שמנים אינם כשירים לתפקידי שדה. ובמטכ”ל, הדאגה גוברת. ה’השמנה’, נעשתה לנטל כבד על מערכת הביטחון, וגם על מערכת הבריאות ועל הכלכלה.

חייבים לעבור מיוזמות מקומיות לתוכנית לאומית מקיפה

הנזק המצטבר למשק עקב מחלות, היעדרות מעבודה, ו’תמותה מוקדמת’, נאמד ב-10 מיליארד שקלים בשנה, שהם כ-2 אחוזים מן התוצר הלאומי הגולמי שלנו.

רבע מן האוכלוסייה הבוגרת בישראל, סובלים מ’השמנת יתר’. סקר של מכון המחקר Market Watch עבור ’המועצה הלאומית לסוכרת’, מלמד שבמקום להתמודד, הציבור בישראל, טומן את ראשו בחול.

כ- 70% מן הישראלים, חושבים שהם אינם סובלים מהשמנה, רק כ 28% הודו, כי הם סובלים מעודף משקל. בזמן שלפי נתוני משרד הבריאות, עולה, כי; 63% מהציבור סובלים מ’משקל עודף’.

יותר משליש מהאוכלוסייה (37%), הודו שאינם עושים כל פעילות ספורטיבית. כרבע (25%), הצהירו על עצמם כמעשנים, וכחמישית מהאוכלוסייה (20%) מעשנים בקביעות.

◄ הילדים הישראלים במקום הראשון בעולם בצפייה בטלוויזיה ובמשחק במחשב

ההשמנה ומחלת הסוכרת סוג 2 הן תופעות של אורח חיים, של הכחשה, של חוסר מעש ועצימת עיניים. רוב הציבור אינו מודע לקשר שבין אורח חיים של אכילת יתר והיעדר פעילות גופנית ובין השמנה ועודף משקל, ובין השמנה לשכיחות של מחלת הסוכרת סוג 2.

כמו במקרים אחרים, הרוב סבורים שלהם זה לא יקרה. ושאם הם יחלו “זה לא סוף העולם”. הם חיים בהכחשה! מחלת הסוכרת היא גורם המוות העיקרי בישראל ובעולם כולו – “הרוצח השקט” של המאה ה-21.

האו”ם, הכריז על ההשמנה ועל מחלת הסוכרת כעל מגיפה עולמית. מדינות רבות, הזדעקו, גייסו משאבים והפעילו תוכניות לאומיות לעודד אורח חיים בריא.

מחלת הסוכרת גורם המוות העיקרי בישראל ובעולם כולו – “הרוצח השקט” של המאה ה-21.

בפינלנד, למשל, בחרו לעצור את ההידרדרות בתוכנית של 10 שנים, שגרמה לשינויים בהרגלי החיים ולהפחתה דרמטית של כ- 60% בשכיחות סוכרת סוג 2. גם בישראל זה בידיים שלנו! חייבים לעבור מיוזמות מקומיות לתוכנית לאומית מקיפה, עם שילוב כוחות של מנהיגים, יזמים, מובילי דעת קהל ואנשי חינוך.

על מנת לפעול לשלב את הכוחות הללו תערוך המועצה הלאומית לסוכרת ביום שני 22 בנובמבר 2010 בגני התערוכה בת”א, אירוע ייחודי, תחת הכותרת; “סוכרת המגפה של המאה ה-21 – ניתן לעצור את זה” בשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת, ו’האגודה לסוכרת’.

לאירוע, הוזמנו שרים, חברי כנסת, קובעי מדיניות וראשי ערים מכל רחבי הארץ מתוך ראייה, כי מדינת ישראל, חייבת להצטרף למגמה העולמית על מנת ליצור שינוי ממשי בהתפשטות מגיפת הסוכרת. הגיע הזמן לקבל אחריות ו”לקחת את העתיד בידיים”, על מנת לקיים כאן חברה בריאה, יוצרת, עם כלכלה עצמאית וצומחת. אחרי הכול, זה באמת בידיים שלנו.

_________

* הכותב גיא גיאור, הינו בעל השכלה רפואית ב’נטורופתיה’ (“רפואה טבעית”) שיטת ריפוי אלטרנטיבית, השואפת לרפא את האדם ע”י עידוד מנגנוני הריפוי הטבעיים והדוגלת במניעת מחלות על ידי תזונה בריאה.

, מכהן כמנהל פרויקטים בחברת הייעוץ ת.א.ר.א, המובילה את האסטרטגיה של הפרויקט “סוכרת – המגפה של המאה ה-21 – אפשר לעצור את זה” – עבור המועצה הלאומית לסוכרת.

המאמר כאן, מבוסס על סרט קצר בנושא; השמנה כגורם סיכון לסוכרת, בהנחיית גיא גיאור, אשר הופק בחברת התוכן והקריאייטיב ’מגדלור מדיה’, ויוקרן באירוע שיערך ב-22 בנובמבר 2010, ב”גני התערוכה”, בעיר תל אביב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן