רפואה דחופה

חדרה: נחשו מי בא לבקר בגן הילדים? נחש צפע! לילדים ולגגנת שלום!

0
0

למרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, הגיעה בשעות הצהריים, גננת מגן הילדים לאחר שהוכשה על ידי נחש צפע צעיר אותו הביאה בכלי אטום לחדר המיון ◄ ד”ר אשקר, מנהל המלר”ד: “דווקא בהכשות הראשונות של נחש צעיר, יש כמות ארס גדולה יותר ומרוכזת יותר, משום שעדיין לא נעשה בו שימוש” ◄ מצבה של הגננת טוב.
חדרה: נחשו מי בא לבקר בגן הילדים? נחש צפע! לילדים ולגגנת שלום!
חדרה: נחשו מי בא לבקר בגן הילדים? נחש צפע! לילדים ולגגנת שלום!

הגננת, מאחד הגנים בעיר חדרה, הגיעה למרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שהוכשה על ידי נחש צפע צעיר, ופנתה לקבלת טיפול בקופת החולים בחדרה. מקופת החולים, מיהרו להעבירה לטיפול בחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה, שם החלה לקבל טיפול ב’נסיוב נגד ארס ההכשה’.

הגננת הותיקה, סיפרה שחצר גן הילדים, גובלת בשדה פתוח, משם ככל הנראה הגיע הנחש. עוד סיפרה, כי הילדים בגן, קראו לה כשהבחינו בנחש, ושהיא בסיוע גננת נוספת, הצליחו ללכוד את הנחש בדלי.

כאשר ניסתה הגננת להעבירו לכלי אטום, הצליח לזקוף ראש לרגע ולהכישה בידה השמאלית. היא פונתה לקבלת טיפול והביאה את הנחש יחד איתה.

ד”ר ג’לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון), במרכז הרפואי הלל יפה, בעיר חדרה, שטיפל בגננת עם הגעתה לחדר מיון, מסביר, כי אמנם מדובר בנחש צעיר יחסית, אך, עם זאת, התופעות של הנפיחות הרבה, כאבי הבטן, החום, לחץ הדם, וחוסר היציבות מתפתחות גם אם ההכשה היא דווקא בהכשות הראשונות של נחש צפע צעיר בו יש כמות ארס גדולה יותר ומרוכזת יותר, משום שעדיין לא נעשה בו שימוש”.

ד”ר אשקר, מספר שלמרות שעכשיו אין מדובר ב”עונה החמה”, עדיין הוא נתקל ב’הכשות נחש’ רבות, גם כי מזג האוויר החם, ככל הנראה’ מבלבל גם את הנחשים, וגם בגלל שקצב הבנייה באזור הולך ועולה ו”מכריח” את הנחשים “לברוח” אל מקומות בהם גרים בני אדם, ובכך יוצור מפגשים בלתי רצויים כפי שחוותה הגננת בגן הילדים.

כאמור, מצבה של הגננת טוב, היא מתקשרת עם סביבתה, ומטופלת בחדר המיון של “הלל יפה” על ידי נסיוב כנגד ההכשה. בהמשך תאושפז באחת המחלקות הפנימיות להשגחה וטיפול נוסף.

להלן מדריך מקוצר עם המלצותיו של ד”ר אשקר – מה רצוי לעשות ומה רצוי שלא לעשות במקרה של הכשת נחש?

1. עם זיהוי ההכשה על האדם לשכב במצב מנוחה, ולזוז מעט ככל הניתן. סימפטומים, כגון; בלבלול, איבוד הכרה, הקאות ושלשולים או חום הינם אינדיקציות לכך שאכן אירעה הכשה.

2. יש לקבע את האיבר הנפגע.

3. אין לבצע את אחת מהפעולות הבאות: לשתות אלכוהול, לחבר בין נקודות ההכשה ולמצוץ את הארס החוצה, למרוח חומרים שונים על מקום ההכשה. כמו כן, אין לשים חסם מקומי על מקום הפציעה בכדי להימנע מהלם עם פתיחתו בחדר המיון.

4. יש לפנות את האדם מיידית לקבלת טיפול מתאים בבית החולים.

5. בעבודה בגינה – רצוי לעבוד עם כפפות בכדי למנוע הכשה.

6. אין צורך להביא את הנחש לחדר המיון – מרבית ההכשות הינן הכשות של נחש צפע והטיפול הוא בהתאם.

7. כמו כן, רצוי להבין שלא כל מי שהוכש על ידי נחש, יהיה חייב לקבל את הנסיוב הנוגד, אלא אם הופיעו סימנים חריפים במיוחד, וכמובן על פי שיקול הרופא המטפל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן