סרטן

סרטן שד: חוברת חדשה של האגודה למלחמה בסרטן, כך תפחיתי הסיכון לחלות בסרטן השד

0
0

האגודה למלחמה בסרטן, והקואליציה האירופאית ל’סרטן השד’, מוציאות בישראל חוברת בעברית, שתופץ לכל נשות האיחוד האירופאי ◄ בישראל, יש מגמת ירידה בשיעורי התחלואה של סרטן השד, בכל הגילאים ◄ האגודה למלחמה בסרטן, תערוך יום עיון לנשים צעירות המתמודדות עם סרטן השד ב-26 באוקטובר בבית האגודה למלחמה בסרטן, הכניסה ללא תשלום
סרטן שד: חוברת חדשה של האגודה למלחמה בסרטן, כך תפחיתי הסיכון לחלות בסרטן השד
סרטן שד: חוברת חדשה של האגודה למלחמה בסרטן, כך תפחיתי הסיכון לחלות בסרטן השד

האגודה למלחמה בסרטן, נציגת אירופה דונה, הקואליציה האירופית של סרטן השד בישראל, תרגמה והפיקה חוברת חדשה, בשם; “לבחור בריא – בריאות השד נתונה בידיך”, המדריכה, נשים, כיצד להפחית את הסיכון לחלות בnמחלת סרטן השד, באמצעות פעילות גופנית, תזונה והרגלי חיים בריאים באדיבות חברת רוש. החוברת, מדגישה את העובדה, כי סרטן שד, אינו גזירת גורל וניתן למניעה במקרים רבים באמצעות בחירה באורח חיים בריא.

חוברת “לבחור בריא – בריאות השד נתונה בידיך”, מצטרפת לחוברת שהופקה בשנה שעברה בשם; “היי פעילה יותר היום כדי להבטיח את בריאותך מחר”, והתמקדה בפעילות גופנית גם היא ביוזמת הקואליציה האירופית של סרטן השד, שהיא ארגון שלא למטרות רווח, המייצג את האינטרסים של נשות אירופה בנוגע לסרטן השד, מול הרשויות המקומיות והלאומיות, ומול מוסדות האיחוד האירופי. לקואליציה, סניפים של ב-43 מדינות ברחבי אירופה. האגודה למלחמה בסרטן, מייצגת את הארגון בישראל.

החוברת תופץ בכל רחבי האיחוד האירופי לרגל ’חודש המודעות לסרטן השד’, החל מה-15 באוקטובר. בישראל, ניתן לקבלה ללא תשלום בחיוג לטלמידע, מוקד המידע הטלפוני של האגודה למלחמה בסרטן, המאויש 24 שעות ביממה בחיוג חינם לטלפון; 1800-599-995.

◄ 5 עצות מתוך החוברת “לבחור בריא – בריאות השד נתונה בידיך” כיצד תפחיתי את הסיכון לחלות בסרטן שד?

1. הגבירי את הפעילות הגופנית שהנך מבצעת, התעמלי במשך 30 עד 60 דקות לפחות כל יום. נסי להיות פעילה בכל הזדמנות, טיול עם הכלב, עליה במדרגות. התחילי בהדרגה ועשי מה שבאפשרותך כרגע. בעתיד, חפשי דרכים נוספות בכדי לתגבר ולגוון את אורח החיים הפעיל שלך.

2. נקטי בצעדים לניהול אורח חיים בריא יותר, כולל תזונה מאוזנת. הקפידי על צריכת שומן מופחתת, שילוב ירקות ופירות בתפריט, אכילת דגנים מלאים וכדומה. בדקי את ההרכב התזונתי על גבי התווית, והיי ערנית לתכולת השומן ולגודל המנה.

3. שמרי על משקל גוף בריא במהלך חייך הבוגרים ועל מדד מסת גוף (bmi) הנע בין 18.5 ל-24.9.

4. הכירי היטב את גופך ואת שדייך ופני לרופא אם תבחיני בשינוי, או במשהו חריג. מגיל 50 ומעלה הקפידי לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים, שאלי את רופא המשפחה על התוכנית הלאומית לאבחון מוקדם של סרטן שד הנהוגה בישראל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן. אם הינך בעלת היסטוריה משפחתית של סרטן שד (אם או אחות שחלו), בצעי על פי המלצת הרופא בדיקות סריקה מוקדם יותר.

5. עודדי נשים אחרות שאת מכירה לאמץ סגנון חיים שעשוי להפחית הסיכון לחלות. את מוזמנת לפנות בכל עת לטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן לקבלת מידע בנושא מניעה ואבחון מוקדם במספר; 1-800-599-995.

◄ אורח החיים משפיע על בריאות השד

על פי נתוני הקואליציה האירופית לסרטן השד. כ-450 אלף נשים אירופאיות מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד וכ-140 אלף נשים מתות מהמחלה מדי שנה. בישראל מאובחנות מדי שנה 4,000 נשים כחולות בסרטן השד ו-כ-900 מתות ממנה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כשליש ממקרי הסרטן ניתנים למניעה.

תרומת kanisrael.co.il אתר כאן-נעים עיתןן האינטרנט של כל המדינה

משקל גוף עודף, והיעדר פעילות גופנית, אחראים לכ-33% מכלל מקרי סרטן השד, הימנעות מצריכת אלכוהול ומעישון מקטינה אף היא את הסיכון לחלות בסרטן השד, כך שמחלת סרטן השד, אינה גזירת גורל והבחירות שנשים עורכות כיום באורח חייהן החל מגיל צעיר, יכולות להשפיע משמעותית על בריאות השד העתידית שלהן.

על פי נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, בישראל, ישנה מגמת ירידה בשיעורי התחלואה של סרטן השד, בכל הגילאים. ממוצע שיעור ההישרדות היחסי ל-5 שנים של נשים אירופאיות, אשר אובחנו כסובלות מסרטן השד, עומד על 79.5%, בישראל, הממוצע עומד על 86.6 אחוזים ל-5 שנים בקרב יהודיות ועל 77.8 אחוזים בקרב נשים ערביות.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה גם ירידה בשיעורי התמותה מן המחלה בישראל. כ-25% ממקרי סרטן השד באירופה ובישראל בממוצע מופיעים בקרב נשים תחת גיל 50, ושאר המקרים מופיעים בקרב נשים מעל לגיל זה. סרטן השד אם כן משפיע על נשים רבות גם במהלך שנות עבודה וגידול ילדים.

ובתוך כך, נודע, כי האגודה למלחמה בסרטן, תערוך יום עיון לנשים צעירות המתמודדות עם סרטן השד ב- 26 באוקטובר, החל משעה 9:00, בבית האגודה למלחמה בסרטן, רחוב רביבים 7, גבעתיים. הכניסה ליום העיון היא ללא תשלום באדיבות חברת רוש. ניתן להירשם בטל; 03-5719576.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן