חדרה | פוליטיקה

חדרה: מועצת העיר, פוזרה, ראש העיר חיים אביטן, ממשיך בתפקידו

0
0

דובר עיריית חדרה; ראש העירייה מר חיים אביטן, וחלק מחברי הנהלת העיר סירבו להיכנע ל”סחטנות פוליטית” מצידם של חברים מתך הקואליציה מגובים בחברי אופוזיציה. לפיכך העיכוב באישור התקציב העירוני גרם לגזרה שהובאה השבוע לידיעת חברי מועצת העיר ◄סיעת “חדרה 1” ; לא נסכים שהליך הפיזור של מועצת העיר, יחול עליה בלבד, ואילו ראש העיר אביטן הנושא באחריות האישית למחדל ימשיך לשבת על כסאו.
חדרה: מועצת העיר, פוזרה, ראש העיר חיים אביטן, ממשיך בתפקידו
חדרה: מועצת העיר, פוזרה, ראש העיר חיים אביטן, ממשיך בתפקידו

שר הפנים, אלי ישי, הודיע לראש עיריית חדרה, מר חיים אביטן, כי בהתאם לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה מועצת העירייה, מפוזרת בעקבות אי אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, הופסקה השבוע כהונתם של חברי מועצת עיריית חדרה. עוד דווח, כי על-פי ההחלטה, ראש העירייה חיים אביטן, יישאר בתפקידו, ולצדו יפעלו ארבעה חברי ועדה ממונה מטעם משרד הפנים שימונו לתפקידם החדש בחודש הקרוב.

משרד הפנים, מסר, כי מדיניותו של שר הפנים מר ישי, היא להימנע מפיזור רשות מקומית ולאפשר תפקוד נבחרי ציבור באופן דמוקרטי, אך חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, היא שהכריע – וכי לשר הפנים למעשה, אין כל שיקול בנושא והוא מחוייב לפזר את מועצת הרשות המקומית.

לדברי דובר עיריית חדרה, במהלך החודשים האחרונים, סירבו ראש העירייה מר חיים אביטן, וחלק מחברי הנהלת העיר להיכנע ל”סחטנות פוליטית” מצידם של חברים מתך הקואליציה מגובים בחברי אופוזיציה.

הללו דרשו תוספת של 4.5 מיליון שקלים ל’מגזר החרדי’ וזאת בניגוד להנחיות הפורשות של ’חוק נהרי’. לפיכך העיכוב באישור התקציב העירוני גרם לגזרה שהובאה השבוע לידיעת חברי מועצת העיר.

מעיריית חדרה, נמסר בתגובה, כי; “שר הפנים מר אלי ישי, הממונה על המחוז במשרד הפנים מר יוסף משלב, וכל הגורמים הקשורים בפיקוח על עיריית חדרה, היו תמימי דעים לאורך כל הדרך, כי עיריית חדרה, מתנהלת כהלכה, וכי מדובר באחת מהרשויות המתנהלות כלכלית בצורה אחראית וראויה עבור תושביה ורווחתם, לרבות תנופת פיתוח ועשייה שהעיר לא ידעה כמותה בעבר.

יחד עם זאת, נקלעה העירייה למצב שנסיבותיו גרמו לבעיה טכנית בנושא אישור התקציב, ולפיכך, הוחלט על פיזור המועצה. מטבע הדברים, מדובר בהחלטה קשה, ולדעת חברי הנהלת העיר לא צודקת.

חברי הנהלת העיר חדרה, הודיעו, כי הם בוחנים את המשך מאבקם לרבות מאבק משפטי על זכותם להמשיך לכהן כחברי מועצת העיר.

חשוב להדגיש, כי אין שום קשר בין פיזור המועצה להמשך כהונתו של ראש העיר מר חיים אביטן. בכוונתו של ראש העיר אביטן להמשיך ולהצעיד את העיר חדרה להישגים רבים עד סוף הקדנציה, וכך גם בקדנציות הבאות”.

תגובת סיעת “חדרה 1” לפיזור מועצת העיר חדרה

תת אלוף במיל. צביקה גנדלמן, יו”ר האופוזיציה, מועצת עיריית חדרה

סיעת “חדרה 1”, והעומד בראשה, תת אלוף במיל. צביקה גנדלמן, ראש האופוזיציה וועדת הביקורת של עיריית חדרה, מסרו בתגובה לפיזור מועצת העיר חדרה, כי; “אנו מביעים צער על השתלשלות העניינים הרשלנית של ראש העיר, ויועציו. התנהלות שהביאה להחלטה על פיזור מועצת העיר.

ראש העיר מר חיים אביטן, לא גילה יכולת ניהולית ומנהיגותית, ובחר בין היתר לטייל בחו”ל בעת שהעיר שרויה ללא תקציב. ומצא עצמו באיחור משמעותי מהתאריך הנקוב בחוק לאישורו. אי ההסכמה על התקציב בעת הדיונים לאישורן, הייתה מהותית ביותר, ולא כפי שמנסה להציג זאת ראש העיר.

הויכוח היה לאן ינותבו מיליוני השקלים, כספי הציבור שמיועדים לחינוך רווחה ותשתיות, ולא כפי שחמד ראש העיר לפרסומת והאדרת שמו.

סיעת “חדרה 1″ ביחד עם תושבי העיר, לא תסכים שהליך הפיזור של מועצת העיר יחול עליה בלבד, ואילו אביטן הנושא באחריות האישית למחדל ימשיך לשבת על כסאו.

אנו נפעל ביחד כדי להדיחו מהתפקיד, על מנת ללכת לציבור ולבחור הנהגה ראויה שתוביל את חדרה למקום לו היא ראויה”. תגובת סיעת “חדרה 1”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן