טיול נעים

קרן קימת לישראל: כ-90,000 מטיילים, פקדו את אתרי המים והאתרים המוצלים

0
0

מתברר, כי החום לא השאיר את האנשים בבית בא’ חול המועד סוכות, והביא אותם לאתרי המים והאתרים המוצלים של קק”ל ברחבי ישראל ◄ יערני קק”ל, מדווחים, כי; “ציבור המטיילים אינו מקפיד על ניקיון האתרים וכ-50 טון אשפה נאספו היום (שישי) מאתרי קק”ל, ברחבי הארץ.
קרן קימת לישראל: כ-90,000 מטיילים, פקדו את אתרי המים והאתרים המוצלים
קרן קימת לישראל: כ-90,000 מטיילים, פקדו את אתרי המים והאתרים המוצלים

מספר המטיילים שפקדו היום שישי, א’ חול המועד סוכות, את יערות ופארקים של קק”ל (קרן קימת לישראל), הוא כ- 90,000 איש. דווח, כי הורגשה תנועה ערה יותר של מטיילים ביערות ובפארקים של קק”ל, בדגש על אתרים מוצלים ועם מים.

אין ספק, כי ’אגמון החולה’, ממשיך להיות מוקד משיכה למטיילים יחד עם פארק הירדן, פארק רמות מנשה, יערות הגליל המערבי, חניוני הגלבוע, הסטף שבהרי ירושלים ויערות ופארקים בדרום הארץ.

◄ צפון הארץ;

הורגשה תנועה ערה ביותר של מטיילים הורגשה בכבישי הצפון ובחניונים השונים. כ-2,500 איש הגיעו לאגמון החולה, לצפות בנדידת הציפורים, האגמון מלא במבקרים וב’שקנאים’ אשר כבר הגיעו באלפים. המונים הגיעו ל’פארק הירדן’, ומילאו אותו כמעט עד אפס מקום.

מטיילים ומבקרים רבים מאד הגיעו היום לטייל ביערות הגליל המערבי, ביער אדמית, יער חניתה, פארק גורן ויער קרית אתא, היו מלאים, בגליל התחתון, המונים מילאו את יער לביא, יער בית קשת ויער שוויץ. בצפון, היו היום כ-35,000 מטיילים סך הכל.

◄ במרכז הארץ, אזור גוש השרון;

אלפים הגיעו ל’יערות השרון’, ביניהם: יער חורשים, אילנות, קדימה. תנועה דלילה יחסית של מטיילים נרשמה באזור המרכז, ובהרי ירושלים אולם אתר הסטף, שוקק חיים כמו תמיד בזכות המעיינות והצל הרב שיש בו. במרכז, היו היום כ-40,000 מטיילים סך הכול.

◄ דרום הארץ;

בדרום, הייתה תנועת מטיילים בינונית, כאשר עיקר האנשים הגיעו לעשות פיקניקים בפארק אשכול, יער המלאכים-שחרייה ופארק אופקים. רבים גם הגיעו לטייל בשבילי פארק גולדה.ופארק ערד. בדרום היו היום כ-15,000 מטיילים סך הכל.

מטיילים בעין חנדק שביער עמינדב, הרי ירושלים. צלם: יוסי זמיר, קק”ל

מרבית המטיילים הם משפחות שיצאו לפיקניקים או לטיולים, קבוצות של רוכבי אופניים בזוגות או בקבוצות שבאו לדווש וליהנות משבילי האופניים שביערות.

יערני קק”ל, מדווחים, כי; “ציבור המטיילים אינו מקפיד על ניקיון האתרים וכ-50 טון אשפה נאספו היום (שישי) מאתרי קק”ל, ברחבי הארץ.

קרן קימת לישראל, מבקשת מכל האנשים לא להשאיר אחריהם פסולת ביער ולהישמע לכללי הזהירות בשימוש באש.

מדי שנה, מבקרים מיליוני מטיילים ביערות ובאתרי קק”ל, ונהנים משבילי הליכה, בריכות מים, שבילי אופניים, פינות פיקניק, פריחה, נוף ועוד.

לפי תחזית קק”ל, הימים העמוסים ביותר צפויים להיות ימי חול המועד סוכות, בהם גם הציבור הדתי נוהג לטייל. בשנה שעברה, במהלך החג, ביקרו כ-1.5 מיליון מטיילים באתרי קק”ל. השנה מצפים יערני קק”ל, וערוכים לקליטת כמות גדולה יותר של מבקרים.

◄ “בסוכות תשבו שבעת ימים” – וגם ביערות קק”ל;

לרווחת ציבור המטיילים, המבקש לקיים את מצוות הישיבה בסוכה, קק”ל הקימה ’סוכות כשרות’ באתרים הבאים ומזמינה את כולם להתארח בסוכות: בצפון, הוקמו ’סוכות כשרות’ במצודת בירייה ובאגמון החולה,במרכז הארץ הוקמו סוכות כשרות בחניון אוסם פורת שבשרון, בבר בהר בפארק עצמאות ארה”ב, ב’יד קנדי’ ב’יער עמינדב’, ב’סטף’, ב’יער משואה’ וב’פארק ירושלים’, ובדרום, הוקמו סוכות ב’יער המלאכים’, ב’פארק ירוחם’ וב’פארק גולדה’.

◄ במהלך כל ימי חג הסוכות, קק”ל, תקיים מספר אירועים מרכזיים, ביניהם;

• הפנינג נגישות באגמון החולה ביום ראשון, 26 בספטמבר, בשעות; 10:00-16:00 שיהיה פתוח ללא תשלום לקהל הרחב.

• מסיק זיתים מסורתי שיערך ביער לביא ביום ראשון, י”ח בתשרי, 26 בספטמבר, בשעות 10:00-15:00 וביער בן שמן (תל חדיד) ביום שני, י”ט בתשרי, 27 בספטמבר, בשעות; 10:00-15:00.

אפי שטנצלר

• בימים ראשון-שני, 26-27 בספטמבר תתקיים חגיגת טיולים ב”פארק ירושלים”, הפארק המטרופוליני סובב ירושלים, הכולל את עמק מוצא, עמק הארזים, עמק רפאים ועמק צופים. הפארק מציע מגוון מסלולי טיולים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ומסלולים משפחתיים ברכב.

לדברי אפי שטנצלר, יו”ר קק”ל; “חג סוכות ומהלך ימי חול המועד הוא הזדמנות נפלאה לכלל ציבור המטיילים לצאת ליערות ולפארקים של קק”ל, אשר בכולם הכניסה ללא תשלום, וליהנות ממזג אויר נעים וסתווי”.

קק”ל, חוזרים וקוראים לציבור לשמור על בטיחות שימוש באש, לשמור על הניקיון, להביא שקיות זבל ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחים הגדולים בכניסה לכל יער.

פרטים נוספים על טיולים, אירועים ועוד ב”קו ליער”, מוקד המידע של קרן קימת לישראל, טלפון; 1-800-350-550.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן