שפעת החזירים | Swine Flu

תנועת אומ”ץ: מחיר ההיסטריה של ’שפעת החזירים’, בזבוז שהגיע לכדי 262 מיליון ₪

0
0

סגן שר הבריאות, ליצמן, גילה, בתשובה לפניית ’תנועת אומ”ץ’, כי; מדינת ישראל, רכשה 7 מיליון מנות חיסון מפני ’שפעת החזירים’ (Swine Flu), בפועל נעשה שימוש רק ב-9 אחוזים, והשאר ספק אם יהיה שמיש והוא יזרק ויגרום נזק לקופת המדינה, העלול להגיע לכדי 262,450,000 מיליון שקלים
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ: מחיר ההיסטריה של ’שפעת החזירים’, בזבוז שהגיע לכדי 262 מיליון ₪

בהשיבו על פנייתה של תנועת אומ”ץ, אל לפנייתך לראש הממשלה ושר הבריאות מר בנימין נתניהו, בנושא מלאי החיסונים כנגד ’שפעת החזירים’ (Swine Flu), כתב סגן שר הבריאות, ח”כ הרב יעקב ליצמן, אל מר יו”ר התנועה מר אריה אבנרי, כי; “מדינת ישראל, רכשה בסופו של דבר כ-5 מיליון מנות חיסון כנגד שפעת החזירים.

סגן שר הבריאות, הרב ליצמן, גילה, כי; “רכש מתוכנן נוסף של 2 מיליון חיסונים כנגד ’שפעת החזירים’ לא מומש בסופו של דבר”.

זאת ועוד מוסיף סגן השר, בשם שר הבריאות מר בנימין נתניהו; “בפועל, נעשה שימוש בכ-700,000 חיסונים, כלומר; התחסנו כ- 9% מהאוכלוסייה. שיעור זה דומה לשיעור ההתחסנות במדינות באירופה”.

יוצא איפוא, כי; ממשלת ישראל, שילמה כ־290 מיליון שקלים, בעבור החיסונים, ועולה, כי כתוצאה מחוסר השימוש בהם, בובזו כ־261,000,000 עד 263,900,000 מיליון שקלים.

“מרביתו של המלאי שנותר עדיין בתוקף, והוא נשמר ב’מחסני חירום’ למקרה של התפרצות חוזרת של מחלת ’שפעת החזירים’ בעוצמה חמורה יותר. כאשר יפוג תוקפם של החיסונים, הם יושמדו”.

הוסיף וכתב סגן שר הבריאות, אך לא חשף עד מתי יחזיק תוקפן של החיסונים. לכתבנו, נודע, כי תוקפן אושר, עד מאי 2011.

כזכור, הודיע ארגון הבריאות העולמית (World Health Organization), לפני למעלה מחודש, כי הוא מסיר את האזהרה שניתנה בשעתו נגד שפעת החזירים, והודיע שלא קיימת יותר סכנה של התפשטות מחלה זו.

ליצמן, כותב גם בדברי תשובתו, כי; “אציין, כי החיסונים, נרכשו בהחלטה של ממשלת ישראל, כחלק מהתכוננות למחלה חמורה, שהייתה אפשרית אך לא וודאית, ולשמחתנו לא הגיעה לדרגת החומרה הקשה ביותר”. סיכם סגן שר הבריאות, ח”כ הרב יעקב ליצמן, את מכתבו אל יו”ר התנועה מר אריה אבנרי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן