חדשות היום

תנועת אומ”ץ אל מבקר המדינה: בדוק האם הבג”ץ, ב”פרשת קרקעות גלנט”, הוטעה

0
0

אריה אבנרי, יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ; “ועדת טירקל לא ירדה, למרבה הצער, לעובי הקורה והתעלמה מכך שהמדובר הוא בין השאר בטענות לפיהן השתלט האלוף יואב גלנט על שטחי קרקע ירוקים סמוך לביתו (מושב עמיקם), סלל כבישים ללא היתר, נטע עצים ופלש לאדמות ללא הרשאה… התעוררו חשדות, לכאורה, כי הבג”ץ, אשר דן בשעתו בנושא זה בעקבות עתירה שהגישו כמה מתושבי המושב, הוטעה על ידי כמה רשויות ממלכתיות”.
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ אל מבקר המדינה: בדוק האם הבג”ץ, ב”פרשת קרקעות גלנט”, הוטעה

חרף העובדה, כי הממשלה, אישרה אתמול (א’) את מינויו של האלוף יואב גלנט, לתפקיד רמטכ”ל ה-20 של ישראל, פנה אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, אל מבקר המדינה, כב’ השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, כדי לבדוק שיבדוק את מה שהוא מכנה “פרשות הקשורות במינוי הרמטכ”ל החדש”.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אבנרי, כותב בפנייתו אל מבקר המדינה, כי; “תנועת אומ”ץ, פונה אליך בבקשה לערוך שתי בדיקות יסודיות שקשורות בפרשת מינוי של הרמטכ”ל החדש אלוף יואב גלנט, שהפכו לכורח המציאות, כדי להחזיר את אמון הציבור לגבי בדיקת נושא שמסעיר היום את דעת הקהל, ויש לה גם אספקטים בנושאים ביטחוניים בעלי משקל.

“לעניות דעתנו”, כותב, יו”ר תנועת אומ”ץ; “יש מקום שמבקר המדינה לא יסמוך את ידיו על הועדה הצבאית הפנימית בראשותו של אלוף יצחק בריק, שמונתה ע”י שר הביטחון בדוק את זהותם של קציני צה”ל, בכירים בשירות סדיר ובמילואים אשר היו מעורבים לדבריו בניסיון לסכל את מועמדותו של אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ”ל.

העובדה שוועדה זו, הינה פנימית ופועלת על הנורמה השנויה במחלוקת של בדיקה עצמית, עלולה לגרום לכך שאזרחי המדינה, יתייחסו לוועדה זו כאל “ועדה מטעם” מאחר שהאלוף בריק הוא ידידו הקרוב של שר הביטחון) שתפקידה לערוף ראשים ולחסל חשבונות במקום להחזיר את אמון הציבור לצה”ל”.

מר אבנרי, מדגיש במכתבו, ומציין, כי; “רק משרד מבקר המדינה, שהוכיח בתקופת כהונתך, אי תלות, יסודיות וחשיפת נגעים במערכות שלטון רגישות, יוכל להתמודד עם הנושא הטעון בכובד ראש, ולפרסם דו”ח ממצה, אובייקטיבי ובלתי תלוי…”.

מן הראוי ממשיך וכותב אבנרי; “שהבדיקה תתייחס לא רק ל’פרשת גלנט’, עצמה, אלא לשורשי מערכת היחסים העכורה הקיימת לאורך זמן בין שר הביטחון לבין הרמטכ”ל, שגרמה ללא ספק לנזקים בהיערכות הביטחונית של המדינה, ויש לה השלכות על מערכות היחסים בין הדרג המדיני לצבאי על כל המשתמע מכך”.

לדברי אריה אבנרי; “במקביל, נראה לנו שיש מקום גם ש’משרד מבקר המדינה’, ייתן את דעתו על היבט נוסף של “פרשת גלנט”, והיא התנהלותו האישית במושב עמיקם, שבו הוא מתגורר, המעוררת חשד לפגיעה במנהל התקין, ובטוהר המידות.

ועדת טירקל, לא ירדה, למרבה הצער, לעובי הקורה והתעלמה מכך שהמדובר הוא בין השאר בטענות לפיהן השתלט גלנט על “שטחי קרקע ירוקים”, סמוך לביתו (מושב עמיקם), סלל כבישים ללא היתר, נטע עצים, ופלש לאדמות ללא הרשאה.

בהקשר לכך, ברצוננו לציין, כי במסגרת איסוף החומר ע”י תנועת אומ”ץ, התעוררו חשדות, לכאורה, כי הבג”ץ, אשר דן בשעתו בנושא זה בעקבות עתירה שהגישו כמה מתושבי המושב, הוטעה על ידי כמה רשויות ממלכתיות”.

“העיתונאי קלמן ליבסקינד, פרסם בשעתו בעיתון מעריב, תחקיר שבו טען בין השאר, כי נמסרו אל בג”ץ עובדות שקריות על ידי מנהל מקרקעי ישראל, ואנו בודקים בימים אלה, גילוי חמור זה”. גילה וסיכם אריה אבנרי, יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ, את פנייתו אל מבקר המדינה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן