צער בעלי חיים

משרד החקלאות: 2 כלבים ו-6 סוסים חולצו מהתעללות בחווה מאולתרת במושב כפר רות

0
0

תלונות על ההתעללות הגיעו אל משטרת ישראל ולרופא הווטרינר הרשותי, צוות רופאים וטרינריים של משרד החקלאות, הגיעו לבדוק וקבעו, כי יש לחלץ את בעלי החיים ◄ בשנים 2009-2007, חולצו למעלה מ- 500 סוסים ו-חמורים, מהתעללות ושוקמו במתקנים מוגנים.
משרד החקלאות: 2 כלבים ו-6 סוסים חולצו מהתעללות בחווה מאולתרת במושב כפר רות
משרד החקלאות: 2 כלבים ו-6 סוסים חולצו מהתעללות בחווה מאולתרת במושב כפר רות

הבוקר (חמישי), פשט צוות מיוחד של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, בשיתוף עם תחנת מודיעין של משטרת ישראל והרופא הווטרינר הרשותי של מועצה אזורית חבל מודיעין על חוות בעלי חיים מאולתרת בשדות מושב כפר רות, בה הוחזקו 5 כלבים, 6 סוסים, 3 עזים ומיני עופות בית.

מבדיקת משרד החקלאות, עולה כי הסוסים הוחזקו בתת תנאים, כשהם סובלים מרזון קיצוני ופציעות קשות שניכר, כי לא טופלו במשך זמן רב, חלקן כתוצאה ממריבות בין הסוסים על מעט המזון שניתן להם. אחד הכלבים, הנו גור צעיר אשר נמצא גם הוא במצב של רזון קיצוני וחוסר טיפול, ומרבית בעלי החיים במקום אינם מחוסנים ומסומנים כנדרש.

הסיפור החל עם הגעת תלונות תושבים אל משטרת ישראל ואל הרופא הווטרינר הרשותי. התלונות, הועברו לרופאת הסוסים ולממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, ואלו יצאו לביקורת בשטח.

בביקורת, נמצא, כי הסוסים מוחזקים בתנאים גרועים ביותר וכך גם גור הכלבים. כמו כן, התגלה, כי אחד מהכלבים המוחזקים במקום הנו מגזע ’רוטוויילר’ ואינו מסורס. הדבר אינו חוקי על פי תקנות להסדרת הפיקוח על כלבים, המחייבות סירוס כלבים מגזעים מסוכנים, רוטוויילר ביניהם.

לאור ממצאי הביקורת הוחלט לפנות את הסוסים מהחווה ולהעבירם לטיפול רפואי דחוף ולשיקום. ביחד עם הסוסים’ פונו גם גור הכלבים שסבל מרזון קיצוני וכלב הרוטוויילר שלא עבר סירוס.

צוות משרד החקלאות, הורה לבעל החווה לחסן לאלתר את כלל בעלי החיים שברשותו ולסמן את העזים, שנמצאו לא מסומנות. הובהר לו, כי אי טיפול בבעלי החיים כנדרש מהווה עבירה על פקודת מחלות בעלי חיים, ומסכן את בריאות הציבור ובעלי החיים, בהתפרצות מחלות ברוצלוזיס ו-שפעת העופות, המסוכנות מאוד גם לבני האדם. עבירה זו, מצטרפת כמובן לעבירה על חוק צער בעלי חיים.

כלב שחולץ מהתעללות בחווה מאולתרת במושב כפר רות

הסוסים והכלבים, הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם יטופלו ויתחזקו ויקבלו את כל צורכיהם. הלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות תבצע ביקורות חוזרות בחווה, ביחד עם הרופא הווטרינר הרשותי, על מנת לוודא שההנחיות מבוצעות כנדרש.

ד”ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות; “ניכר היה, כי הטיפול בבעלי החיים במקום אינו אחראי, הן בהיבטים של צער בעלי חיים והן בהיבטים של חיסון ו-סימון בעלי חיים, על כן הוחלט לפנותם למתקן שיקום”.

ד”ר צביה מילדנברג, רופאת סוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות; “מצאנו את הסוסים משוחררים בשטח הסמוך לכביש ראשי, ומסתובבים כשהם מסכנים את עצמם ואת התנועה. בשטח נמצאו בורות מסוכנים ומעט מאוד מזון שכלל לא מספיק ל- 6 סוסים”.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מוסיפה, כי לאחר שיקומם, יועמדו הכלבים לאימוץ והסוסים יעברו למשפחות מאמצות, כחלק מ’תוכנית ההצלה לסוסים וחמורים’ שנפלו קורבן להתעללות, שיזם שר החקלאות, ח”כ שלום שמחון.

התכנית החלה את פעילותה בשנת 2007 ולאור הצלחתה הרבה בשנים 2009-2007, היא ממשיכה לפעול גם בשנת 2010. למעלה מ- 500 סוסים ו-חמורים, חולצו עד כה מהתעללות ושוקמו במתקנים מוגנים.

מרבית הסוסים והחמורים, הועברו למשפחות מאמצות אשר ביכולתן להעניק בית חם וטיפול כנדרש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן