קיבוץ

התנועה הקיבוצית וחברת ’דואר ישראל’, השיקו את “בול המאה” לציון 100 שנות קיבוץ

0
0

הבול אותו עיצב רונן גולדברג, הושק חגיגית על ידי חברת דואר ישראל ו’התנועה הקיבוצית’ ◄ שוויו של הבול 2.5 שקלים ◄ מנכ”ל חברת דואר ישראל, מר אבי הוכמן; “אנו גאים להצדיע לתנועה הקיבוצית על מפעל אדיר למען העם והמדינה.
התנועה הקיבוצית וחברת ’דואר ישראל’, השיקו את
התנועה הקיבוצית וחברת ’דואר ישראל’, השיקו את “בול המאה” לציון 100 שנות קיבוץ

“בול המאה” לציון מאה שנות קיבוץ, הושק הבוקר (ראשון) בבית התנועה הקיבוצית בעיר תל-אביב, במהלך ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית. הוצאת הבול היא יוזמת מטה התנועה, ומימושה על ידי ’השרות הבולאי’ בחברת הדואר, והוא שווק לכל סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ.

בטקס חגיגי בו נחשף הבול, אותו עיצב רונן גולדברג, אמר זאב (ולוולה) שור, מזכיר התנועה הקיבוצית; “בשנת המאה להקמת הקיבוץ הראשון; דגניה, ראינו חשיבות בהוצאת בול חגיגי, כהכרה ממלכתית בחשיבותם של הקיבוצים להקמת מדינת ישראל ולביסוסה”.

מנכ”ל חברת דואר ישראל, מר אבי הוכמן, אמר; “אנו גאים להצדיע לתנועה הקיבוצית על מפעל אדיר למען העם והמדינה. הקיבוץ, תופעה ייחודית בארץ ובעולם, והוא מהווה קריאת כיוון ערכית עבור כולנו”.

“בול המאה” לציון 100 שנות קיבוץ

“מפעל הקיבוץ הוא לאין – קץ, הוא דבר חי ונושם, ולא סמל שאבד עליו הקלח”. הוסיף מנכ”ל חברת דואר ישראל.

שוויו של הבול 2.5 שקלים. בציור נראים סמליו המוכרים של המוכרים; דגל ישראל, תפוז, ושיבולים כסמליה של החקלאות המזוהה עם הקיבוצים, גלגל תנופה כמסמל את התעשייה שהתפתחה מאוד בשני העשורים האחרונים בקיבוצים, מגדל מים ושמירה כסמל לימי ראשית הקיבוץ, ושניים עשר מייסדי קיבוץ דגניה א’ בחוות אום ג’וני.

קיבוץ דגניה הוא הראשון שהוקם בארץ ישראל, לכן הקבוצה, ידועה גם בשם; “אם הקבוצות והקיבוצים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן